Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä RINTAREPPU on paras ja miksi?

28.05.2006 |

itse on tullut käytettyä baby björn-reppua, mutta onko joku joka istuisi vielä paremmin selkään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on Active Baby, jota Lastentarvikeliikkeessä myyjä suositteli, kun halusin rintarepun, joka olis hyvä etenkin ulkoiluun, esim. koiralenkille. Mulle se istuu ihan ok, tosin vauvan paino ottaa vähän selkään, mutta niin varmaan on useimmissa rinrarepuissa. Miinukseksi sanon vähän liian löysän niskatuen, joka ei kyllä tue ollenkaan, jos vauva antaa pään nojata siihen.

Vierailija
2/5 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lainalle Baby Björn rintarepun ja kysyisinkin että kauanko vauvaa kannattaa kerrallaan mitää rintarepussa maksimissaan? Meillä neiti 3 kk ja kun en saanut mitään ohjevihkosta niin ajattelin teiltä kysäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelisin ennemmin jonkinlaista kantoliinaa pienelle vauvalle, koska repussa ymmärtääkseni vauvan selkä on väärässä asennossa ja rasittuu nopeammin. Esim. MiM Sarong - rengasliina on tosi kätevä, jos ei jaksa sitoa pitkiä liinoja :)

Ja jos haluaa myöhemmin repun, suosittelen lämpimästi ERGO-kantoreppua! Sitä voi käyttää n. (3-)4 kk alkaen jopa 27 kg asti. Jaksoimme kantaa siinä esikoista hyvin pitkällä patikointireissulla ainakin vielä viime kesänä, vaikka hän oli silloin melkein 3-vuotias. Siinä myös vauvan/lapsen selkä on paremmassa asennossa.

Vierailija
4/5 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että siinä vauva&lapsi on ergonomisesti oikeassa asennossa (sammakkoasennossa jalat). Kantajalle Ergo on parempi kuin esim. Baby Björnit, ei tule niskat kipeäksi kantamisesta. Tämän väitteen voi allekirjoittaa kaverini, joka reissaa Norja-Suomi väliä lentokoneella, lapsi Ergossa (aiemmin tuossa BabyBjörnissa).

Itse ostin Ergon, kun tyttö oli 1v ja teimme parin tunnin metsälenkkejä koiran kanssa, tyttö selässä. Hyvin jaksoin kantaa, vaikka tyttö painoi tuolloin 10kg ja itse olen 160cm ja 58kg. Ergo on tosiaankin pitkäikäinen, kun sillä voi kantaa sekä edessä että takana... eli käytännössä n. 3 vuotta! Ja sen saa takuulla myytyä eteenpäin n. 60 eurolla, kun ei mene käytössä miksikään?! Tulipa mainospuhe, mutta olen todellakin sitä mieltä, että Ergossa hinta-laatu -suhde on kohdillaan. :) Nyt meidän Ergossa matkustaa 4kk poika seuraavat 3v. Kauppakeskukseen, puutarhamyymälään, reissuun emme ota rattaita mukaan ollenkaan..

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/ergo/

ja babyidean kirpparilla näkyy nytkin olevan myynnissä käytettyjä Ergoja...

Vierailija
5/5 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hyvä kun käytin tomyn rintareppua. Vanhempaa babybjörnia kun kokeilin niin siinä ei ollut sitä tukea ja selkä kipeytyi heti.