Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti käski lastaan juomaan vettä lentokentän vessasta!

Vierailija
01.08.2019 |

Tapahtui hki-vantaan kentällä muutama viikko sitten. Ilmeisestikin perheen äiti kailotti kovaan ääneen juuri vessasta tulleelle pikkupojalleen, että muistithan juoda vessassa! Poika ei ollut muistanut, joten äiti passitti pojan takaisin vessaan. Jääkää ihmiset kotiin, jos matkabudjetti on niin tiukka, että ei ole varaa ostaa lentokentältä edes vettä, vaan vesi pitää lastenkin litkiä suoraan vessan hanasta, hyi!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tossa on niin kamalaa? Siellähän on vessoissa vesipisteitä, joista on tarkoituskin ottaa kylmää vettä ja täyttää vaikka juomapullo.

Vierailija
2/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hanoista saatava vesi on juomakelpoista, myös siellä lentokentän vessassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on nimenomaan juomavesihana-/pullontäyttöhana erikseen. Ei ole millään tavalla järkevää jonottaa vessan lisäksi kioskille ostamaan ylihintaista pullovettä matkalla turvatarkastukseen jotta joku saisi kostutettua suunsa. Sellainen ainakin meidän 5-vuotiaana jano usein on, ruokalusikallisen kokoinen.

Vierailija
4/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tyhjä juomapullo mukana, jonka täytän turvatarkastuksen jälkeen lentoaseman vesipisteellä. Ennen näitä vesipisteitä täytin juomapullon vessassa. Ja kyllä, on varaa ostaa vesipullo lentoaseman kahviosta tai duty free-kaupasta. En vain näe tuossa mitään järkeä.

Vierailija
5/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan että juos puhdasta vettä eikä sitä mikromuovivettä muovipullosta.

Vierailija
6/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai totta, mutta suomen hanavesi on vessastakin juotavaa ja ylellistä, kun ajattelee mitä kaikkea maailmassa joutuvat juomaan vetenä kun ei ole oikeasti puhdasta ja kelpoa vettä. Hävetkää te kaikki ketkä vingutte veden mausta ja sen terveellisyydestä suomen hanoista.

Vierailija
7/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta kyllä. Hanavesi on ihan puhdasta ja juotavaa kyllä, mutta miettikää kuinka monet ihmiset räplää niitä hanoja paskaisilla sormillaan ennen kuin saavat niistä vettä tulemaan, se siitä puhtaasta vedestä. Aikuiset juokoot vaikka pöntöstä mutta ajatelkaa edes lapsianne..

Vierailija
8/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi vaan että juos puhdasta vettä eikä sitä mikromuovivettä muovipullosta.

Otapa asioista selvää, jos kuvittelet, että hanavedessä ei olisi mikromuovia, hah!

Vierailija
9/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas kamalaa! Itse olen vuosia juonut työpaikalla vettä vessan hanasta, koska muuta vesihanaa ei ole tarjolla. En ole sairastunut kertaakaan. Ja tosiaan lentokentillä on näitä vesipisteitä, osa varmaan vessoissa, joista on ihan tarkoituskin juoda.

Vierailija
10/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteereja ja viruksia on lähes kaikkialla, mutta harvoin niistä tulee oikeasti ongelmia, joten rentoa eloa.

Vierailija
11/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ilmaista vettä vessan hanasta kuin noin 10e/litra maksavaa pullovettä kentän kahvilasta. 

Vierailija
12/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ostan silti sen ylihintaisen vesipullon ennen kuin alan hörppiä toisten kakkahuuruissa pullotettua vessavettä. Hyi ristus!

Vierailija
13/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan vielä, että poika meni tyhjin käsin vessaan, eikä hänellä ollut siis mitään pulloa jota hän olisi mennyt täyttämään. Olen sen verran paljon matkustellut ja nähnyt kuinka ihmiset koskettelevat myös vesihanan päätä sormillaan juuri vessasta tultuaan (yäk), koska hanoja on joskus vaikea saada toimimaan, jos ei tiedä mihin kohtaan kädet pitää asettaa.

-ap

Vierailija
14/14 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan vielä, että poika meni tyhjin käsin vessaan, eikä hänellä ollut siis mitään pulloa jota hän olisi mennyt täyttämään. Olen sen verran paljon matkustellut ja nähnyt kuinka ihmiset koskettelevat myös vesihanan päätä sormillaan juuri vessasta tultuaan (yäk), koska hanoja on joskus vaikea saada toimimaan, jos ei tiedä mihin kohtaan kädet pitää asettaa.

-ap

Sen verran olen matkustellut ja maailmaa nähnyt, että suomalaiset vessat ovat jopa pöntöiltään puhtaampia kuin monien paikkojen hanat. En toki ketään pöntöstä kehota juomaan, mutta hanasta voi ihan huoletta Suomessa juoda, vaikka joku sitä vähän olisi hipaissutkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi