Uusi "Tinder-ajan" tutkimus antaa miehille IKÄVIÄ UUTISIA: Kolmasosa naisista deittailee miehiä vain ilmaisen ruuan takia: tutkimus
Ja ei, otsikossa ei ole kirjoitusvirhettä. 1/3 naisista deittailee miehiä vain ilmaisen ruuan takia: tutkimus
"When it comes to getting a date, there’s any number of ways people can present themselves and their interests. One of the newer phenomena is a “foodie call” where a person sets up a date with someone they are not romantically interested in, for the purpose of getting a free meal. New research finds that 23 - 33% of women in an online study say they’ve engaged in a “foodie call.”
Upon further analysis, the social and personality psychology researchers found that women who scored high on the “dark triad” of personality traits (i.e., psychopathy, Machiavellianism, narcissism), as well as expressed traditional gender role beliefs, were most likely to engage in a foodie call and find it acceptable."
"For both groups, those that engaged in foodie calls scored higher in the “dark triad” personality traits.
“Several dark traits have been linked to deceptive and exploitative behavior in romantic relationships, such as one-night stands, faking an orgasm, or sending unsolicited sexual pictures,” says Collisson.
Collisson and Harig said they became interested in the subject of foodie calls after reading about the phenomenon in the news.
As for how many foodies calls might be occurring in the United States, Collisson says that can’t be inferred from the current research.
“They could be more prevalent, for instance, if women lied or misremembered their foodie calls to maintain a positive view of their dating history,” says Collisson."
Tutkimus näyttää olevan tehty Yhdysvalloissa, Kaliforniassa kahdessa eri yliopistossa.
http://www.spsp.org/news-center/press-releases/collisson-foodie-calls
NY Post: A third of women only date men because of the free food: study
https://nypost.com/2019/06/21/a-third-of-women-only-date-men-because-of…
Tutkimuksen mehu lienee siinä, että kolmasosa naisista deittailee miehiä vain ilmaisen ruuan takia, ja myös voidaan tulkita että kolmasosa naisista saavuttaa korkean tuloksen "Dark Triad" persoonallisuusominaisuuksissa (ts. psykopatio, Machiavellianismi, narsismi).
Joka kolmas vastaan tuleva nainen siis. Keskiarvolta. Laittaa miettimään.
----
Yllätyitkö? Tämä on nyt länsimainen ilmiö, ja mitä todistetaan Yhdysvalloissa tapahtuu myös täällä meillä kotosuomessa. Miesten kannattaa hetki miettiä, ennen kuin tuntemattomalle ihmiselle avaa kukkaron nyörejä. Se voi nimittäin olla vain "foodie call".
Kommentit (68)
Ai että ihan ruuat mies Suomessa tarjoaisi!?!? Olin tässä taannoin miehen kanssa kahvittelutreffeillä.Mies osti kahvit, sanoin pöydässä, että voin maksaa omani.Annoin rahat, mies sanoi, että puuttuu vielä 20 snt Sanoin, että ei ole enempää kolikoita, mutta tässäpä sulle 5€, ei tarvitse antaa takaisin.Ei nähty enää toista kertaa.Join äkkiä kahvin ja sanoin Hei hei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan täällä Suomessa lähtenyt treffeille ravintolaan niin että toinen maksaa?
Onko edes ap?
Enpä ensitreffeillä tarjoaisi kahvia tai paria olutta/siideriä/viinilasillista enempää.
Tarjoan ruokaravintolassa mielellään ruuan, jos olemme jo tapailleet enemmän.
Kyllä jotkut silti menevät ensitreffeillä ravintolaan, se että täällä ei kaikki mene ei tarkoita etteikö niitä silti reilusti olisi. Varsinkin mitä tulee kypsemmän ikäisiin ihmisiin, he voivat mennä useammin ravintolaan ensitreffeillä. Nuoret tapaa kaupungilla, puistossa jne.
Edes ap ei ole tarjonnut ruokia niin mistä vetäisit että tämä pätisi Suomessa?
Ihan pakko kysyä että miksi tuo on teille niin vaikeaa? Joissakin nettisovelluksissa käy minusta hyvin äkkiä selville mitä vastapuoli haluaa. Ja harvoin hän sitä edes yrittää peitellä. Jos en halua seksiä, niin en lähde treffeille sellaisen kanssa joka sitä ehdottomasti haluaa. Ja jos haluan seksiä, niin en lähde treffeille sellaisen kanssa joka sitä ehdottomasti ei halua. Onko teillä joku ehdoton vietti yrittää saada sen treffikumppanin pää käännettyä vielä jollakin tavalla vai mistä on kyse?
Joopa joo. Ei oltu etukäteen sovittu minne mennään, niin äijä purjehtii paikalle kaljakassi kädessään ja ehdottaa, että mennään puistoon juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai että ihan ruuat mies Suomessa tarjoaisi!?!? Olin tässä taannoin miehen kanssa kahvittelutreffeillä.Mies osti kahvit, sanoin pöydässä, että voin maksaa omani.Annoin rahat, mies sanoi, että puuttuu vielä 20 snt Sanoin, että ei ole enempää kolikoita, mutta tässäpä sulle 5€, ei tarvitse antaa takaisin.Ei nähty enää toista kertaa.Join äkkiä kahvin ja sanoin Hei hei
Hyvät treffit miehelle siis, jäi naisesta voitolle. Harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät treffit miehelle siis, jäi naisesta voitolle. Harvinaista.
Ja tässä sitten ilmeisesti meille ilmottautui ihan suomalainen mies eikä mahdollisesti jenkkinainen joka tunnustaa lähtevänsä treffeille hyötymään toisesta rahallisesti. Syöminen toisen kustannuksella on aika pientä tähän ja pilluhaukkoihin verrattuna.
No, kiva olla poikkeus sääntöön sitten. Olen N26, jonkin sortin syömisongelmainen (ei varsinaisesti syömishäiriöinen, mutta erinäisiä ahdistuksen tunteita siihen liittyy) enkä missään nimessä halua syödä treffeillä. Jos mies kutsuu ravintolaillalliselle, yritän ehdottaa että tehtäisiin jotain muuta. Kahvin tai viinilasillisen minulle saa kyllä tarjota jos haluaa, mutta en kyllä kehtaisi mitään pyytää. Usein mies tarjoutuu ostamaan juomani ennen kuin ehdin itse baaritiskille. Minulla on myös eräs vähän itseäni vanhempi työkaverimies jonka kanssa kahvittelemme (ihan kaverillisesti), hän ostaa minulle aina teen valmiiksi. En tiedä miksi. En ole pyytänyt sellaista.
Pääseekös tuota varsinaista tutkimusta edes lukemaan mistään, vai pitääkö siitä maksaa?