Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ajoittain lievää migreeniä. Mitä lääkkeeksi

Vierailija
01.08.2019 |

Kun mikään tulehduskipulääke ei sovi, eli saan kaikista ripulin? Ja nyt selvisi, että saan ripulin myös parasetamolista! Eli kokeiltuina on Burana, Arcoxia, Aspirin, diklofenaakki (Motifene Dual) ja nyt tosiaan vielä parasetamolikin!
Pakkohan mulla on jokin lääke olla, jota voin käyttää? 😩Panacodhan ummettaa, mutta voiko sen kanssa olla töissä..?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naprokseeni? Saa nykyään ilman reseptiäkin. Kyllä toki Panacodin kanssa voi olla töissä, kuten muidenkin opiaattipohjaisten. Autoakin saa ajaa, vaikka on kolmiolääke, kolmio tarkoittaa vain että pitää olla tavallista varovaisempi ja tarkkailla sitä omaa oloa ennen kuin menee rattiin. Ekat kolmiolääkkeet kannattaa tosin ottaa päivinä joina ei tarvi ajaa tai mennä töihin, että näkee miten vahva vaikutus on.

Vierailija
2/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeeninen ruokavalio auttaa migreeniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä helkkarin ongelma alkoi kun lääkäri määräsi selkään kuurin Motifenea ja söin sitä reilun viikon. Sen jälkeen, boom, mikään tulehduskipulääke ei sovi.

Vai alanko ottaa niiden kanssa Imodiumia? Vai Hidrasecia? Imodiumin annostus vain mietityttää, koska mulla on ummetustaipumus.

Vierailija
4/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen kipuun tehoaa tavallinen tulehduskipulääke, se ei ole migreeniä. Kai olet lääkärillä käynyt? 

Vierailija
5/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieväänkin migreeniin kannattaa kokeilla täsmälääkkeitä eli triptaaneita. Käy lääkärin juttusilla.

Vierailija
6/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä helkkarin ongelma alkoi kun lääkäri määräsi selkään kuurin Motifenea ja söin sitä reilun viikon. Sen jälkeen, boom, mikään tulehduskipulääke ei sovi.

Vai alanko ottaa niiden kanssa Imodiumia? Vai Hidrasecia? Imodiumin annostus vain mietityttää, koska mulla on ummetustaipumus.

Kokeile keto-ruokavaliota.

Vierailija
7/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa aloin ketoilla vuosi sitten (en orjallisesti kuin alkuun) ja olenkin ihmetellyt, kun kohtaukset ovat pysyneet poissa pitkään. Nyt viimeisten muutaman viikon aikana ne ovat palailleet. Söin hedelmiä normaalia enemmän. Voisiko se vaikuttaa?

Ap

Vierailija
8/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidrasec voisi olla parempi, se ei samalla tavalla pysäytä suoliston toimintaa kuin Imodium.

Panacod tuskin sopii sulle muuten myöskään, kun siinä on parasetamolia.

Vierailija
9/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieväänkin migreeniin kannattaa kokeilla täsmälääkkeitä eli triptaaneita. Käy lääkärin juttusilla.

Tätäkin vähän mietin. Ap

Vierailija
10/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa aloin ketoilla vuosi sitten (en orjallisesti kuin alkuun) ja olenkin ihmetellyt, kun kohtaukset ovat pysyneet poissa pitkään. Nyt viimeisten muutaman viikon aikana ne ovat palailleet. Söin hedelmiä normaalia enemmän. Voisiko se vaikuttaa?

Ap

Kyllä vaikuttaa.

Vierailija
11/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni pahentaa, en pysty olemaan ketogeenisellä juuri jatkuvien migreenikohtausten takia. Tiedän joitain muitakin joilla menee näin päin.

Vierailija
12/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni pahentaa, en pysty olemaan ketogeenisellä juuri jatkuvien migreenikohtausten takia. Tiedän joitain muitakin joilla menee näin päin.

Ok, sulle se ei käy, mutta siltikin useimmille.

Vierailija
13/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siihen kipuun tehoaa tavallinen tulehduskipulääke, se ei ole migreeniä. Kai olet lääkärillä käynyt? 

Olen nimenomaan ymmärtänyt päinvastoin. Vuosiin en ajatellut kivun olevan migreeniä, ennen kuin luin, ettei siihen välttämättä liity tyypillisiä migreenioireita kuten näköhäiriöitä. Tai lamaannuttavaakaan kipua.

Siksi tuo triptaanivaihtoehto on vähän hankala, kun ensin oitäisi saada lääkärikin ymmärtämään (/poissulkemaan) että tämä on migreeni.

En toki ole aivan varma, mutta vahva veikkaus silti.

Ap

Vierailija
14/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Voi tehota tai olla tehoamatta. Usein se ei tehoa, koska ei imeydy kunnolla migreenin aiheuttamien vatsaoireiden takia.

Muutenkin migreenin oireet ovat yksilöllisiä eri ihmisillä.

Vierailija
15/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Clotamia! Vanha hyvä lääke joka ei ärsytä vatsaa, mutta on tehokas. Reseptillä.

Vierailija
16/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nimenomaan ymmärtänyt päinvastoin. Vuosiin en ajatellut kivun olevan migreeniä, ennen kuin luin, ettei siihen välttämättä liity tyypillisiä migreenioireita kuten näköhäiriöitä. Tai lamaannuttavaakaan kipua.

Siksi tuo triptaanivaihtoehto on vähän hankala, kun ensin oitäisi saada lääkärikin ymmärtämään (/poissulkemaan) että tämä on migreeni.

Ap

Minulla on migreeni, mutta ei se aina tee kovaa päänsärkyä. Joskus särky on lievempää kuin tavallinen päänsärky, enkä edes arvaisi sen johtuvan migreenistä, jos se olisi molemmilla puolilla päätä. Mutta kun särkee vain pään toista puolta ja samaan aikaan on vielä muita migreenin oireita, niin ei ole vaikea arvata mistä särky johtuu.

Vierailija
17/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla lievä migreeni ja ihan buranakin riittää oireisiin. Minulla oli nuorena sahalaita ja näköaluepuutos näköhäiriöitä, toispuoleista puutumista, puheen ja kielen takeltelua ja epätodellisuuden tunnetta auraoireina, jonka jälkeen tuli kova päänsärky. Usein oksensinkin kivusta. Tämä oli teini-iässäni 80-90- luvuilla, enkä aina särkylääkettä ollenkaan. Sitä kun ei aina kotona ollut, tai mietoa disperiiniä vain. Kun ikää tuli lisää kohtausten kipuosuus hiljalleen miedontui. Muutin omilleni ja käytim ibuprofeenia kipuun. Muistelen, että alkuaikoina lääke ei aivan tehonnut. Nykyään keski-ikäisenä auraoireet kun alkaa ja ehdin ottaa vahvan ibun heti, kipu ei tule ollenkaan. Vähän höntti olo jää kyllä silti lääkkeestä huolimatta, kunnes kunnolla nukkuu.

Vierailija
18/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenistä kärsivä kirjoitti:

Kokeile Clotamia! Vanha hyvä lääke joka ei ärsytä vatsaa, mutta on tehokas. Reseptillä.

Jos olisin itse lääkäri määräisinkin sitä itselleni ja kokeilisin. Sekin on kuitenkin tulehduskipulääke eli NSAID, joten odotukseni eivät olisi sen suhteen kovin korkealla :( Tiedän kyllä, että se on tehokas, minulla oli kerran noin 19-vuotiaana eniten migreenimäinen kohtaus joka mulla on ikinä ollut ja erässukulainen kehotti ottamaan Clotamia. Siinä kivussa halusin sitten kokeillaja se auttoi. Nuo kyllä auttaa mutta se ripuli seuraa.

Ap

Vierailija
19/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä jääpala niskan taakse ja tummat aurinkolasit päähän.

Vierailija
20/21 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla on migreeni, mutta ei se aina tee kovaa päänsärkyä. Joskus särky on lievempää kuin tavallinen päänsärky, enkä edes arvaisi sen johtuvan migreenistä, jos se olisi molemmilla puolilla päätä. Mutta kun särkee vain pään toista puolta ja samaan aikaan on vielä muita migreenin oireita, niin ei ole vaikea arvata mistä särky johtuu.

Kiitos! Tämä kommentti auttaa minua perustelemaan lääkärille, miksi kokisin tämän olevan migreeniä tosiaan. Särky on nimenomaan toispuolista ja aikalailla silmän takana. Minulla oli tässä "tauon" aikana myös muunlaista päänsärkyä ja sen huomasi ihan erilaiseksi. Siihen piti oikein miettiä, vaivautuisiko ottamaan edes parasetamolia. Tähän muuhun päänsärkyyn ottaa ihan suosiolla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan