Miten ihmeessä polkupyörä voi maksaa lähes tuhat euroa(6000mk)?
Kommentit (52)
Onhan pyorissa muitakin osia kuin runko. Kalliissa pyorassa on huomattavasti paremmat ja kestavammat vaihteet ja jarrut, muun muassa.
Mutta trollihan se taisikin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sairaanhoitaja voi tienata 3000€ (18 000 mk)
Miten tämä liittyy polkupyöriin?
pitäähän tulojakin vertailla jos hintoja katsellaan.
hyvä leipä 24mk
maitolitra 6mk
paketti vaippoja 120mk
Vierailija kirjoitti:
Markkaa??
Kun otetaan huomioon rahanarvon muuttuminen, niin vuoden 1999 tilanteen mukaan 4500 markkaa vastaisi 1016 euroa vuonna 2019.
Minulla on 7-vaihteinen citymaastopyörä Tunturi, joka maksoi 2300 markkaa vuonna 1999 ja vuonna 2018 ostin tarjoushinnalla uuden 7-vaihteisen retkipyörä Tunturin, joka maksoi 400 euroa. Tuo 2300 markkaa vastaisi 520 euroa vuonna 2018. Myös tuo vanhempi pyörä on edelleen hyvässä kunnossa.
Työkaveri osti vasta 4500€ maksaneen fillarin. Mun auto on about saman hintainen. Palkassa ei meillä ole suurta eroa, mutta hiukan erilaiset arvostuksen kohteet.
Ostin 1000 euron polkupyörän 10 vuotta sitten. Se on kovasta käytöstä huolimatta kuin uusi ja sopii mitoiltaan täydellisesti minulle. Kevyt polkea, kiihtyy todella vaivattomasti. Tuolla taittuu huomaamatta kymmeniä kilometrejä. On muuten teräsrunkoinen, koska teräs on materiaalina joustavampi ja kestävämpi kuin alumiini tai hiilikuitu. Hyvin käytetyt rahat minun mielestäni.
Voihan ajatella että samat kilometrit olisi voinut ajaa 200 euron pyörälläkin, mutta tuskinpa olisin jaksanut joka kerta lähteä sellaisen pyörän hitaaseen ja raskaaseen kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sairaanhoitaja voi tienata 3000€ (18 000 mk)
Miten tämä liittyy polkupyöriin?
pitäähän tulojakin vertailla jos hintoja katsellaan.
hyvä leipä 24mk
maitolitra 6mk
paketti vaippoja 120mk
Kun ottaa huomioon inflaation, niin vuoden 2019 rahassa 3000 euroa vastaisi noin 13000 markkaa vuonna 1999, sillä tammikuussa 1999 Suomen markka liittyi Euroopan unionin yhteisvaluutta euroon ja lakkasi siten käytännössä olemasta itsenäisenä valuuttana.
Ap, minkä ikäinen olet? Edes minun tuntemani vanhukset (jollainen itsekin olen) ovat jo ajat sitten lakanneet muuntamasta euroja markoiksi.
0/5
Mitä fillareiden sitten pitäisi maksaa? Autojakin on eri hintaisia noin 10 000 euroa - 200 000+ euroa.
Sähkikset voi maksaa helposti 2000-3000 euroakin.
Vierailija kirjoitti:
Tonnillahan saa jo auton. Miksi ihmeessä kukaan laittaisi noin paljon rahaa munamankeliin?
Niin ja miksi ihmeessä kukaan hiihtää tai juoksee tai käy kuntosalilla kun voi ajella ympyrää autolla, niinkö?
Googlaappa vaikka bike-discoint.de. Näytti hinnat alkavan 2000€.
se on kallista vain jos on ihan v*tun köyhä