Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usaan muuttaminen

Vierailija
01.08.2019 |

Google ei ole kaveri ja kaikki immigration-sivustot olen käynyt läpi ja lueskellut, vaan suoraan meidän tilanteeseen en ole löytänyt vastausta.

Eli haluaisimme muuttaa usaan ehkä noin pariksi vuodeksi. Kummankin meistä työnantaja mahdollistaa etätyön ja tarkoitus olisi siis tehdä töitä nykyiselle työnantajalle, ei hakea töitä jenkkilästä. Samalla reissaillen ja tutustuen maahan.

Eli pystymme elättämään itsemme, mutta heidän näkökulmastaan olisimme lähinnä turisteja, kaiketi. Onko kukaan tehnyt näin, onnistuuko tällainen ylipäätään ja millä viisumilla? B1/b2 ehkä lähimpänä, kun nettiä selaa, mutta tavallaan kuitenkin tarkoitus olisi jokin aikaa asua, vaikkakin sitten palata 1-3 vuoden päästä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita konsulaattiin ja kysy. Tai lähetä heille sähköpostia. Vain sitten voit olla varma siitä, miten kannattaa toimia ja mikä ylipäätään on mahdollista.

Vierailija
2/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu turistiviisumeilla tuollainen, ja työviisumeitahan ette saa, kun ette mene sinne töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu turistiviisumeilla tuollainen, ja työviisumeitahan ette saa, kun ette mene sinne töihin. 

Ei onnistu millään viisumilla tuollainen.

Vierailija
4/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

B1/b2 ehkä lähimpänä, kun nettiä selaa

Jos selaat vähän enemmän, niin huomaat, ettei B1/B2 ole lähimaillakaan.

Vierailija
5/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne nyt varmasti voi mennä oleskelemaan jos rahaa on. Köyhillä ei ole asiaa.

Vierailija
6/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne nyt varmasti voi mennä oleskelemaan jos rahaa on. Köyhillä ei ole asiaa.

Nope.

Vierailija
7/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet viisumia ja selität mitä aiot tehdä ja rahoittaa oleskelusi. Kyllä he sitten pyytää sinulta tarkennuksia tai lisätietoja jos katsovat tarpeelliseksi. Sitten saat asiasta päätöksen.

Vierailija
8/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

B1-b2 mahdollistaa kyllä työnteon, toinenhan niistä on turisti ja toinen työmatka. Yleensä tuo kuitenkin myönnetään max 6kk, ihan poikkeustapauksissa 1v. Joskin aina voi yrittää anoa jatkoa.

Vierailija
9/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa on perustaa firma Yhdysvaltoihin? Minulla on siis jo oma yritys Suomessa, voisinko lähettää itse itseni komennukselle tuonne ja tehdä oman firmani töitä kuten nytkin? Asiakkaita minulla on pitkin Eurooppaa. En siis ole ap, kiinnostaa vaan.

Vierailija
10/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä esim miljoonan lahjoituksen tai oliko se 500000, jos on sellainen alue, joka kärsii taloudellisista vaikeuksista. Silloin saa mennä :)

Vierailija
11/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B1/b2 ehkä lähimpänä, kun nettiä selaa

Jos selaat vähän enemmän, niin huomaat, ettei B1/B2 ole lähimaillakaan.

Työmatka/turistimatka. Mutta ei useamman vuoden oleskeluun soveltuva.

Vierailija
12/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on perustaa firma Yhdysvaltoihin? Minulla on siis jo oma yritys Suomessa, voisinko lähettää itse itseni komennukselle tuonne ja tehdä oman firmani töitä kuten nytkin? Asiakkaita minulla on pitkin Eurooppaa. En siis ole ap, kiinnostaa vaan.

Heitän ihan mutulla, mitä olen kuullut ihmisten tekevän. Perustetaan tytäryhtiö johonkin yritysystävälliseen (verotus yms) osavaltioon. Jolloin voit hakea työviisumia. Ei ole edes kovin hankalaa.

Vierailija
13/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu, mutta tarvitsee tuohta,  puolesta millistä ylöspäin.

https://www.uscis.gov/working-united-states/permanent-workers/employmen…

Vierailija
14/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höps, tässä on isoja eroja osavaltioittain. Olikos se Delaware jonne voi jo muutamalla satasella perustaa tytäryhtiön, tietysti lakimiehelle kannattaa myös maksaa, jotta kaikki menee oikein. On muitakin osavaltioita, missä on varsin löyhät käytännöt.

Vierailija
15/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Green card lottoon vaan :D

Vierailija
16/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, b1b2 on se, mitä pitää hakea. Jos pystyy osoittamaan, että raha riittää elämiseen, sillä onnistuu. Etätyö on sallittua, jos työnantajalle sopii ja saatte laskutuksen onnistumaan. Ongelma teidän kannalta on, kuten täällä on mainittukin, että se yleensä myönnetään kuudeksi kuukaudeksi. Nykyään noista pidennyksistä ollaan aika tarkkoja. Periaatteessa b1b2 voidaan myöntää pidemmäksikin aikaa jo alunperin, mutta tällä hetkellä niiden saaminen on kiven alla.

Vierailija
17/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan f1 viisumilla opiskelemaan pilipalihommia. Ehkä joku kielikoulu tms olisi halpa. Oikea yliopisto maksaisi maltaita joten se ei kannata.

Tai jää vaan turistiluvan rauettua maahan. Ei kukaan yleensä valkoihoisilta ala papereita kysymään kunhan et matkustele lähellä etelärajaa. Siellä saatavat kysyä kaikilta muodon vuoksi kun etsivät laittomia meksikolaisia.

Sitten kun haluat pois niin poistut vaan meksikoon bussilla ja sieltä lento pois. Ei siellä mitään usan puolella tarkistella.

Jos haluat olla tarkkana niin lähetät sen turistilappusen passista suomeen ja täältä joku kaveri voi lähettää sen siihen osoitteeseen mikä löytyy netistä. Tuon siis jotta olisi "todiste" että olet lähtenyt maasta ajoissa. Mutta, kuten sanoin, ei ne noita ota pois meksikon rajalla joten ei ne sen perustella pysty päättelemään että olisit jäänyt maahan.

Vierailija
18/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höps, tässä on isoja eroja osavaltioittain. Olikos se Delaware jonne voi jo muutamalla satasella perustaa tytäryhtiön, tietysti lakimiehelle kannattaa myös maksaa, jotta kaikki menee oikein. On muitakin osavaltioita, missä on varsin löyhät käytännöt.

Ehkä joku hyvä asianajaja voisi hoitaa sen tuolleen. Eli perustetaan usa yhtiö ja yhtiö hakee sitten työviisumit ulkomaalaisille johtohenkilöille.

Kalliiksi se tulee. Varmaan yli kymppitonnin luokka ne asianajajan palkkiot.

Vierailija
19/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, b1b2 on se, mitä pitää hakea. Jos pystyy osoittamaan, että raha riittää elämiseen, sillä onnistuu. Etätyö on sallittua, jos työnantajalle sopii ja saatte laskutuksen onnistumaan. Ongelma teidän kannalta on, kuten täällä on mainittukin, että se yleensä myönnetään kuudeksi kuukaudeksi. Nykyään noista pidennyksistä ollaan aika tarkkoja. Periaatteessa b1b2 voidaan myöntää pidemmäksikin aikaa jo alunperin, mutta tällä hetkellä niiden saaminen on kiven alla.

Eka turistiviisumilla 6kk. Sitten meksikoon ja b1b2 visalla sisään toiset 6kk tai 12kk.

Tuo turistiviisumi on voimassa 10v ja pystyy olemaan 6kk vuodesta jenkeissä. Ehkä jos vuorottelee b1 kanssa pystyisi teoriassa asumaan koko vuoden.

Vierailija
20/68 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet vaan f1 viisumilla opiskelemaan pilipalihommia. Ehkä joku kielikoulu tms olisi halpa. Oikea yliopisto maksaisi maltaita joten se ei kannata.

Tai jää vaan turistiluvan rauettua maahan. Ei kukaan yleensä valkoihoisilta ala papereita kysymään kunhan et matkustele lähellä etelärajaa. Siellä saatavat kysyä kaikilta muodon vuoksi kun etsivät laittomia meksikolaisia.

Sitten kun haluat pois niin poistut vaan meksikoon bussilla ja sieltä lento pois. Ei siellä mitään usan puolella tarkistella.

Jos haluat olla tarkkana niin lähetät sen turistilappusen passista suomeen ja täältä joku kaveri voi lähettää sen siihen osoitteeseen mikä löytyy netistä. Tuon siis jotta olisi "todiste" että olet lähtenyt maasta ajoissa. Mutta, kuten sanoin, ei ne noita ota pois meksikon rajalla joten ei ne sen perustella pysty päättelemään että olisit jäänyt maahan.

Tuo opiskelu on kyllä ihan kiinnostava, jonkun kielitutkinnon voisi nykäistä ja se voisi olla hyödyllinen jopa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme