Ominaisuuteni sopeutuivat hyvin maailmaan joskus v. 2005. Nyt tuntuu, että olen ihan turha
Olin hyvä opiskelemaan kaikkea muuta, paitsi matemaattisia aineita. Nykyään hyvämuistinen ihminen, "kävelevä tietokirja", on vähän turha, koska kaikilla on Google käsillä.
Olin hyvä kirjoittamaan, mutta nykyään juuri kukaan ei lue mitään pitkiä ja ajatuksella tehtyjä kirjoituksia, kuten kirjoja.
Olin hyvä opiskelemaan kieliä, nykyään on appeja, jotka kääntää puheen vieraalle kielelle suoraan. Matkustaessa ei mitenkään täydy osata kieltä välttämättä. Ja toisaalta matkustuksenkin viehättävyys on vähentynyt, kun kaikki on internetin välityksellä nähty jo.
Olen myös hyvä laulamaan, mutta en ole kovin hyvä esiintyjä. Nykyään pelkkä laulutaito on aika arvoton, koska mikeillä ja ohjelmilla voi muuntaa ääneen audiotunella. Sen sijaan laulajan ulkonäöllä ja esiinyymispersoonalla on entistä suurempi merkitys.
Jos olisin ulospäinsuuntautunut ihminen, niin tekisin varmaan innoissaan jotain youtube-kanavaa, missä selostaisin mielipiteistäni. Mutta en ole. Tuntuu, että tällainen pohdiskeleva, hidas ja perusteellinen ihminen kuuluu ihan menneeseen aikaan.
Kommentit (10)
No älä muuta sano. Mun kultaiset vuodet oli 2004-2010. Silloin äly oli vielä yleensä päässä eikä kädessä. Olin tuolloin ylä-asteikäinen ja lopulta nuori aikuinen ja maailma oli avoin. Mulla oli paljon kykyjä, joita ihmiset tuntuivat arvostavan, mutta nykyisin tunnen kuuluvani samaan roskakasaan puhelinluetteloiden kanssa. Mussa ei ole enää mitään hyödyllistä.
Tämä linkittämäni musiikkivideo muuten on hauska ja tavallaan liittyy aiheeseen. Muistatteko office-avustajat?
Nostan jonkun toisen ketjua, mutta tämä vain kosketti mua. Eikö löydy muita?
2
Ihan samoja täälläkin miettinyt. Kaikki on jotenkin jo keksitty ja maailmassa on kaikkea liikaa. Lahjakkuudestakaan ei ole apua, kun koneet kuitenkin tekevät kaiken paremmin ja nopeammin. Ihmisetkin niin teennäisiä ja epäaitoja nykyään. Ja olen vasta nuori aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja täälläkin miettinyt. Kaikki on jotenkin jo keksitty ja maailmassa on kaikkea liikaa. Lahjakkuudestakaan ei ole apua, kun koneet kuitenkin tekevät kaiken paremmin ja nopeammin. Ihmisetkin niin teennäisiä ja epäaitoja nykyään. Ja olen vasta nuori aikuinen.
Kaikkea ei ole keksitty vielä! Pitäisi keksiä asioita jotka tekee hyvää, ei kulutustuotteita.
Ihmiset tuntuu minustakin teennäisiltä ja epäaidoilta ja tuntuu oudolta, että merkkivaatteet, hienot tavarat ja sometus on niin tärkeää. Itse kai putoamassa tuosta junasta, tai pudonnut jo.
Ei 12 vuotta sittenkään hyvä opiskelija välttämättä hyvä työntekijä ollut. Moni nainen oli silloinkin hyvä opiskelija, mutta keskinkertainen työntekijä aivan kuin nykyisinkin.
Googlesta pystyi tarkistamaan asioita jo 20 vuotta sitten.
Muistin virkistykseksi kirjoitti:
Ei 12 vuotta sittenkään hyvä opiskelija välttämättä hyvä työntekijä ollut. Moni nainen oli silloinkin hyvä opiskelija, mutta keskinkertainen työntekijä aivan kuin nykyisinkin.
Ei netti taikka Google ollut ollenkaan niin kaikenkattavia silloin (tunnetumpi hakukone kai Altavista).. onhan vaikka Youtubekin tosi uusi asia. Eikä ollut blogeja, facebookkeja tai muutakaan somea.
Vierailija kirjoitti:
Muistin virkistykseksi kirjoitti:
Ei netti taikka Google ollut ollenkaan niin kaikenkattavia silloin (tunnetumpi hakukone kai Altavista).. onhan vaikka Youtubekin tosi uusi asia. Eikä ollut blogeja, facebookkeja tai muutakaan somea.
Oli kyse tiedonhausta, eikä somesta. Tosin onhan tuosta 2005 jo 14 vuotta eikä 12, kuten vahingossa kirjoitin. Aika kultaa ihmisen muistot. Lisäksi monen nuoruutta leimasi huolettomuus ja tulevaisuudenusko, mikä on vuosien saatossa karissut. Siksi tuntuu, että ennen oli kaikki paremmin.
Se on kuulkaa ihan yksi lysti mikä hakukone siellä luurissa on, jos sitä ei osata käyttää.
Minä hain jo lapsena tietoa kirjastosta ja kuuntelin koulussa, nykyiset nuoret eivät hae tietoa koska "Mitä sil tiedol niinq tekee" ja pyllistävät instassa. Ok, ei todellakaan kaikki mutta siihen se on menossa.
Hyvä muisti on aina hyvä ominaisuus, samoin hyvä kielipää. Sanon näin koska itselläni on nuo ominaisuudet :)
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaa ihan yksi lysti mikä hakukone siellä luurissa on, jos sitä ei osata käyttää.
Minä hain jo lapsena tietoa kirjastosta ja kuuntelin koulussa, nykyiset nuoret eivät hae tietoa koska "Mitä sil tiedol niinq tekee" ja pyllistävät instassa. Ok, ei todellakaan kaikki mutta siihen se on menossa.Hyvä muisti on aina hyvä ominaisuus, samoin hyvä kielipää. Sanon näin koska itselläni on nuo ominaisuudet :)
Ei kai nuoret enää sano (kirjoita) niinq 😂😂
Mutta 2000-luvun alussa kyllä. 👍
pp