Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut määrittävät ajankäyttöäni

Vierailija
31.07.2019 |

Tuntuu, että oma tilani päässäni on rajallinen, josko sitä edes on. Jos ilmoitan vaikka lähteväni mökille, äitini hangoittelee vastaan ja sanoo ettet sinä nyt sinne. Jos yritän tehdä jotain illalla, puoliso sanoo ettet nyt voi koska töitä. Sukulaiseni toteavat taas ettet voi kun sinulla on lapsi.

Tuntuu, että olen ihan jumissa päässäni, kun muut saavat määrätä, mitä teen milloinkin.

Olen yrittänyt miettiä, missä vika on, miksi muut saavat sanoa minulle, mitä kuuluu milloinkin tehdä.

Jos sanon vaikka leipovani, tulee heti, että et ehdi.

Mikä aiheuttaa tekemissäni niin suurn vastuksen muissa ihmisissä?

Hoidan työt ajallaan, mutta välillä tuntuu, etten saa edes ruokatuntia pitää, kun heti jos sanon käyneeni lounaalla, tulee, että ethän sitten ole töissä.

Enkö siis saa syödä työpäiv
n aikana mitään niin että se katsotaan, etten ole uskollisesti koneen äärellä?

En enää oikein ymmärrä, että miksi muut saavat lounastaa ystävien kanssa ja tehdä työtä vapaasti, kun minua kytätään, koskaan ei ole töistä sanottu mitään. Ainoat, jotka näitä sanovat, ovat lähimmät ihmiset, joihin pitäisi voida luottaa.
Meni useita vuosia, kun ikään kuin pakenin työpaikalle ja isyuin visusti koneen äärellä iltaan asti, jotta kukaan ei vain pääsisi sanomaan, että teen jotain muuta.

Tuntuu, että läheiset odottavat, että ainoa asia mitä saan tehdä elämässäni, on istua koneen äärellä silmät ristissä.

Monta kertaanitkin, kun en päässyt ulos aurinkoon edes lounastauolla, kun heti tuli viestiä, että teethän työtä.

Ilahduin aina marjastuksesta ja muusta ulkoilusta, mutta oli kyseessä viikonloppu tai ilta, niin heti muistutettiin, että menetkös huomenna töihin, jos yritin palauttaa aivojani marjoja poimimalla työpäivästä.

;Mitä palautumista se on, kun heti jo muistutetaan, että kiidä töihin.
Sitten jos ostin jotain iltaisin, sanottiin, että taaskos tuhlasit rahaa-

eli pitää vain käydä töissä ja olla käyttämätt
ä rahaa ruokaan ja vaatteisiin, eli ihan huvin vuoksi tehdä töitä.

Jos yritän vastustaa, niin olen riitelijä ja riidan haastaja .

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelet ja nyökkäät ja sen jälkeen teet juuri niin kuin  itse haluat. Kyllä ne tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi