Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummit karttelee kummilasten synttäreitä

Ap
31.07.2019 |

Tätä viimeiset viisi vuotta jatkunut, ollaan sanottu ettei lahjatarvetta vaan kiva jos pääsisivät edes pyörähtämään kummilasten syntymäpäivillä. Syitä väliin jättämiseen joka lähtöön ja osa ymmärrettäviäkin: ulkomaanmatkaa, kylpyläreissu, kännireissua, hotelli varattu ja keikkalippu ostettu, kipeänä olemista, unohdusta. Muilla sama tilanne?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummeilla luulisi olevan tiedossa koska kummilapsen syntymäpäivä on joten välinpitämätöntä tehdä muita menosuunnitelmia päällekkäin

Vierailija
2/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI kummien pitäisi tulla synttäreille? Viimeksi palstalla sanottiiin, ettei kummius velvoita mihinkään. Nyt sitten yhtäkkiä pitäisi tulla kakaroiden synttäreille. Varmaan aloittajakin on sanonut kummeille heitä kummeiksi pyytäessään, ettei ole mitään lisävelvollisuuksia. Nyt on kuitenkin ääni kellossa muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ottaa kummiuden erilailla kuin toiset. En itse ole odottanu ikinä yhtään mitään. Lapsellani on kaksi kummia. Toinen oli kastetilaisuudessa eikä ole juurikaan näkynyt ja toinen on aktiivisesti elämässä edelleen. Lapseni asuu jo omillaan, mutta olivat toisen kummin kanssa viime vkloppuna Italiassa lomailemassa.

Vierailija
4/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummiastensynttärit. Kirkuvia sokerihumalaisia kakaroita ja hyvääpäivääkirvesvartta-jutustelua ihmisten kanssa joita et edes välttämättä tunne etkä välitäkään tuntea.

Vierailija
5/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nämä mäntit kummit itse kummeiksi tuppasivat.Sitten lopettivat käymisen ja yhteyden pidon .

Vierailija
6/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas toisin päin! Kummipoika menee jo kouluun, ja hän ei saa käydä meillä 😐 Ei ole koskaan käynyt

Vierailija
7/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI kummien pitäisi tulla synttäreille? Viimeksi palstalla sanottiiin, ettei kummius velvoita mihinkään. Nyt sitten yhtäkkiä pitäisi tulla kakaroiden synttäreille. Varmaan aloittajakin on sanonut kummeille heitä kummeiksi pyytäessään, ettei ole mitään lisävelvollisuuksia. Nyt on kuitenkin ääni kellossa muuttunut.

Kummeiksi kysyessä sanoimme kummeille ettei mitään pakkoa ostaa lahjoja kummilapsille, toiveissa että ovat osa lasten elämää. Tällä hetkellä osa kummeista lapsille täysin vieraita, lapset eivät tunnista edes ulkonäöltä ja kaksi kummia yhdellä synttärillä käydessä onnittelivat väärää lasta mennen noloiksi kun tajusivat onnitelleen päivänsankarin sisarusta eikä kummilastaan. Puolet kummeista lapsille läheisempiä

-ap

Vierailija
8/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummeiksi kysyessä sanoimme kummeille ettei mitään pakkoa ostaa lahjoja kummilapsille, toiveissa että ovat osa lasten elämää. Tällä hetkellä osa kummeista lapsille täysin vieraita, lapset eivät tunnista edes ulkonäöltä ja kaksi kummia yhdellä synttärillä käydessä onnittelivat väärää lasta mennen noloiksi kun tajusivat onnitelleen päivänsankarin sisarusta eikä kummilastaan. Puolet kummeista lapsille läheisempiä

-ap

Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta tutustua pikkulapsiin. Kummeiksi suostutaan monesti vain siksi kun ei kehdata kieltäytyä. Koita jotenkin päästä asian yli.

Vierailija
9/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kävi niin että suostuivat kummeiksi kohteliaisuuttaan? Jotkut ei halua muodostaa suhdetta lapsiin ylipäänsä ja vierastavat sitä lapsiperhe-elämää synttäreineen ja muineen. Toki olisi pitänyt sanoa jos eivät aidosti halunneet kummeiksi, vaan joskus sitä ihmiset vaan on pelkureita eikä sano.

Vierailija
10/10 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, ettei kummius erityisesti velvoita tai pakota yhtään mihinkään. Itse olen ottanutt kummiuden luottamustehtävänä ja / tai roolina. Ei ole ollut liikaa muistaa kummilapsieni synttäreitä tai esim Jouluna. -  Toki yritän muulloinkin muistaa heitä. (- Itselläni on itsellän  kaksi kummilasta

)Kukaan ei tätä minulat odota tai vaadi, minulle tällainen on vain luonnollista. Mutta ehkä sitten olen joteenkin erilainen kummi. Olen kyllä joskus myös kieltäytynyt kummiudesta koska olen kokenut tai tuntenut, että minulla ja minua pyytäneillä on ollut niin erilainen käsitys mm. elämänarvoista, että olsin luultavasti kokenut tai tuntenut kummina olo olisi ollut pitkään aika rankkaa, koska ainakin silloin kun kummilapsi on vielä pieni (hyvin nuori), niin asiat joutuu sopimaan ja järjestämään enemmän ja vähemmän lapsen vanhempien tai vanhemman kanssa.

Eräs Kummisetä