Miehen veljen tulevat häät ja vihjailut "Petra (miehen sisko) ja Niina (serkku) muuten laittaa sinne häihin sitten korkkarit ja tummat hameet"
Minä en voi sietää korkokenkiä enkä edes omista sellaisia, kuten en myöskään hameita. Kun näytin miehelle asua jota suunnittelin häihin, niin alkoi tuollainen piikittely. Ja asu on siis ihan siisti, mustat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja avokkaat (tyyliin tällaiset https://www.google.fi/search?biw=1680&bih=917&tbm=isch&sa=1&ei=HjRBXYz9…: )
Laitanko väkisin korkokengät ja hameen vai menenkö häihin omana itseäni?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi ollenkaan, jos en kelpaisi valitsemassani asussa.
Tää on just sitä nykyajan itsekkyys. Ei jousteta milliäkään edes hääparia varten. Ei mitään kunnioitusta vaan pitää saada olla omaa ittensä omassa tilassa just tasan tarkkalleen se 24/7. Ei voi sekuntiakaan miellyttää toisia.
Nykyajan suomalaiset kuin kiukkukakaroita.
Kyseessähän on vain miehen puoleisen sukulaisen häät, joten tuskinpa siellä kukaan sitä jää kaipaamaan, mikäli päättää jättää menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Kengät ovat hyvät, muu pukeutuminen häihin sopimaton. Mustaa hametta/mekkoa en laittaisi, vaan jonkun toisen värisen juhlamekon. Siinähän piikittelisivät. Tuskin moni muukaan häävieras tuollaisesta pukukoodista mitään piittaa.
Olen pitänyt mekkoa viimeksi omissa häissäni 20 vuotta sitten ja en omista yhden yhtä mekkoa, mutta omistan paljon ihania housuja. Jo juhlavimmissa niitä on moneen lähtöön, vaaleita, värillisiä, kirjavampi, raidallisia, kangasvyöllä, korkeavyötäröisiä, leveitä, keveitä ja vaikka mitä. Niihin on hyvin helppo yhdistää juhlapaitoja, toppeja, huiveja, jakkuja, boleroita ja ihan mitä vain. Kenkiä kin minulla on muutamia ja kaikki ovat laadukkaita, mutta moneen sopivia.
Mä en käytä korkkareita. Joskus nuorempana käytin, mutta sitten tuli halvaus toiseen jalkaan selän välilevyn pullistuman takia. Halvaus parantui selkäleikkauksen jälkeen, mutta ne paritkin korkkarit, jotka omistin sain laittaa pois. En enää pysty niillä kävelemään. Matalilla kengillä ei huomaa mitään eroa entiseen, mutta halvaus jätti jälkensä ja korkkareilla en enää osaa kävellä yhtään.
Toisekseen; olen aina kokenut korkkarit ennen tätäkin epämukavina. Ja koska olen 36-vuotias perheellinen nainen, niin totta vie saan jo pukeutua niin kuin haluan. Olisi pitänyt tehdä niin aina.
Mene itsenäsi tai älä ollenkaan.
Kengät ok, jos mustat. Beigejä en laittaisi mustien housujen kanssa.
Ovatko housut juhlavampaa mallia vai perus? Jos juhlavammat, niin ok. Jos taas perusmalliset, harkitsisin vielä. Häät ovat juhla ja pukeutumisellasi viestität juhlistavasi hääpärin juhlaa.
Tässä esimerkki (tosin näissä kuosillinen versio):
https://www.zalando.fi/4th-and-reckless-sugar-trouser-kangashousut-blac…
Sama pätee tuohon paitapuseroon, niitä on juhlavia ja arkisia. Häihin menisin vain juhlavassa. Muista, että ne juhlat eivät ole sinua varten. Ei se yhtenä päivänä haittaa pukeutua vakaumustaan vastaan, vaikka siihen mekkoon. Tummaa hametta en kyllä itsekään pistäisi ;-)
Korkkareita ei mikään pukukoodi pakota käyttämään. Ne on useimmille epämukavat, monelle terveysriskikin. Avokkaat on ihan hyvät mutta ilmeisesti tuo beige väri on joillekin ongelma. Onko samoja mustana?
Alipukeutuneena ei ole kivaa ja vaikka olisi miten lähtenyt innoissaan, niin se sammuttaa fiiliksen nopeasti. Siinä ei auta enää mitkään selittelyt ja vakuuttamiset itselle, kun huomaa, että muilla on vaikka mitä ihanaa päällään ja itsellä... No, itsellä on jotain vähän sinne päin ja että ne samat vaatteet olivat muuten myös toissa vuonna serkun lapsen ristiäisissä, siskon tyttären ylioppilasjuhlissa neljä vuotta sitten ja isosedän hautajaisissa kymmenen vuotta sitten. Onpa kivaa!
Nyt voit hieman leikitellä paidan kanssa, on kesä ja väriä voi olla, kankaita ja muotoja on hyvin tarjolla ja sinut on kutsuttu juhlimaan. Miksi siihen ei voisi hieman panostaa enemmän? Jos jo miehen mielestä olisi mukavaa, että sinulla olisi kauniimpaa päällä, niin eikö olisi kiva seisoa miehen vieressä iloisena?
Kertokaan korkkariasiantuntijat, millaiset korkkarit käy 130-kiloiselle naiselle? Mietin vaan, että aina kun olen sellaisia kaupassa sovittanut, en ole niillä uskaltanut askeltakaan ottaa, kun tuntuu että korot voisi napsahtaa hetkenä minä hyvänsä poikki. Useat tuntuvat myös kantapään alla todella epämukavalta ja kivuliaalta, kuin naulan päällä seisoisi.
Jos on töllänen pölvästi mies niin kantsii varmaan vaihtaa parempaan.
Kylläpä minulla leuka loksahtaisi jos minun mieheni alkaisi luetella mitä jotkut vieraat naiset aikovat pukea päälleen häihin ja antaisi minulle jotain pukeutumisvinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kiertäessäni kirppareita näkee paljon Petran ja Niinan juhlavarusteita: halpoja piikkareita blingblingeineen ja karseita halpatuontimekkoja, En ymmärrä, miksi ihmiset tuhlaavat rahansa sellaisiin kertakäyttöisiin ja uskovat olevansa hyvinkin tyylikkäitä.
En tunne Petran ja Niinan tyyliä, mutta suosittelen pitämään oman tyylisi. Vaatteillesi on jatkossakin käyttöä, eivätkä jää vaatekaappiin roikkumaan ja jotka sitten roudaat vaatekeräykseen jos joku vielä niistä innostuisi.
Petralla ja Niinalla on tummat hameet, joten miksi oletat, että heillä on halpatuontimekot? Nyt näkee todella paljon korkeavyötäröisiä leveitä hameita, joilla on mittaa polviin tai jopa nilkkoihin asti ja niiden seurana juhlavia puseroita. Ihan en määrittelisi kertakäyttövaatteiksi.
Varmasti ap:n puolisoa nolottaa, kun juuri hänen kumppaninsa on häissä se alipukeutunein ja se, joka jo vaatetuksella osoittaa, että halveksii hääparin juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Huhuu ap...
Hän lähti toivottavasti vaatekauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä minulla leuka loksahtaisi jos minun mieheni alkaisi luetella mitä jotkut vieraat naiset aikovat pukea päälleen häihin ja antaisi minulle jotain pukeutumisvinkkejä.
Ehkä, mutta se kertoo myös sen, että miestä hävettää vaimonsa arkisuus. Jos mies pukeutuu siististi pukuun ja vaimo tulee perässä kuin joku homssantuu, niin aika kurja fiilis siinä on molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaan korkkariasiantuntijat, millaiset korkkarit käy 130-kiloiselle naiselle? Mietin vaan, että aina kun olen sellaisia kaupassa sovittanut, en ole niillä uskaltanut askeltakaan ottaa, kun tuntuu että korot voisi napsahtaa hetkenä minä hyvänsä poikki. Useat tuntuvat myös kantapään alla todella epämukavalta ja kivuliaalta, kuin naulan päällä seisoisi.
Kokemuksesta sanon että ei minkäänlaiset. Jos on ihan pakko, niin jotkut suht matalat ja leveäkorkoiset.
Niin mukavia korkkareita ei olekaan että niillä jaksaisi kannatella kahden ihmisen painon. Yllättäen laihduttaminen auttoi tähänkin vaivaan ja nykyään käytän korkkareita ihan arjessa työkenkinäni. Suosittelen!
Mustat housut voivat olla juhlavat tai arkiset. Riippuu ihan housuista.
Nuo avokkaat... ovat tätimäiset. Jos et pida koroista, laita vaikka teräväkärkiset ballerinat, vaikka kiiltonahkaa tai satiinia. Valitse väri yläosan mukaan.
https://www.zalando.fi/dorothy-perkins-peyton-square-jewel-avokkaat-blush-dp511b0ak-j11.html
Valkoinen kauluspaita? Mustien housujen kanssa? Huh... vaihda edes se paita johonkin juhlavampaan yläosaan.
Mekkoakin voi muuten ihan hyvin pitää korottomien kenkien kanssa.
Miehesi ei ilmaissut itseään kovin kohteliaasti, mutta on oikeassa. Jos hän laittaa puvun (useimmissa häissä miehet ovat puvuissa), niin sinunkin tulee pukeutua samantasoisesti. Etikettiä voi kyllä noudattaa ja silti olla "oma itsensä", mitä se tarkoittaakin.
Siis mieskö sinua piikittelee pukeutumisestasi? Omani saisi kyllä kuulla kunniansa, jos edes yrittäisi. Yksissä juhlissa oli hyvin lähellä, etten huitaissut erästä miehen sukulaismiestä, kun hän alkoi nälviä omaa tyttöystäväänsä tämän vaatteista.
Mutta ehkä itse laittaisin yläosaksi jotain muuta kuin valkoisen paidan, juurikin tarjoilijavibojen välttämiseksi. Miten olisi jokin värikkäämpi toppi/pusero ja iso huivi tai bolero?
Vierailija kirjoitti:
Entäs joku juhlavaa kangasta oleva jumpsuit? Voisi olla parempi valinta häihin kuin mustat housut ja valkoinen paita. 🤔
Olin juuri ehdottamassa samaa 🙂
Nykyään on mielettömän ihania, juhliin kuin juhliin sopivia haalareita (jumpsuit).
Olisit yksilöllinen, muotitietoinen ja samalla kertaa hoidettu ylä- ja alaosa asuun.
Tummat housut ja vaalea paita voi olla ihan juhlava, riippuu materiaalista ja leikkauksesta. Eli arkivaatteissa älä mene. Korkkareita vaativat on varmaan parikymppisiä.. Avokkaatkin voi olla ok. Mäkään en lähes 180 senttisenä useinkaan jaksa lähteä kirahveileen korkkareilla.. Ei juhlapukeutuminen niistä oo kii
Vierailija kirjoitti:
Alipukeutuneena ei ole kivaa ja vaikka olisi miten lähtenyt innoissaan, niin se sammuttaa fiiliksen nopeasti. Siinä ei auta enää mitkään selittelyt ja vakuuttamiset itselle, kun huomaa, että muilla on vaikka mitä ihanaa päällään ja itsellä... No, itsellä on jotain vähän sinne päin ja että ne samat vaatteet olivat muuten myös toissa vuonna serkun lapsen ristiäisissä, siskon tyttären ylioppilasjuhlissa neljä vuotta sitten ja isosedän hautajaisissa kymmenen vuotta sitten. Onpa kivaa!
Nyt voit hieman leikitellä paidan kanssa, on kesä ja väriä voi olla, kankaita ja muotoja on hyvin tarjolla ja sinut on kutsuttu juhlimaan. Miksi siihen ei voisi hieman panostaa enemmän? Jos jo miehen mielestä olisi mukavaa, että sinulla olisi kauniimpaa päällä, niin eikö olisi kiva seisoa miehen vieressä iloisena?
Tai sitten vaan jättää nämä juhlat suosiolla väliin. Eipä pääse muut vaatetuksesta kitisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs joku juhlavaa kangasta oleva jumpsuit? Voisi olla parempi valinta häihin kuin mustat housut ja valkoinen paita. 🤔
Olin juuri ehdottamassa samaa 🙂
Nykyään on mielettömän ihania, juhliin kuin juhliin sopivia haalareita (jumpsuit).
Olisit yksilöllinen, muotitietoinen ja samalla kertaa hoidettu ylä- ja alaosa asuun.
Juu ja vessassa käynti on tosi vmäistä. Jumpsuit on todella kamala keksintö.
Huhuu ap...