Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen veljen tulevat häät ja vihjailut "Petra (miehen sisko) ja Niina (serkku) muuten laittaa sinne häihin sitten korkkarit ja tummat hameet"

Vierailija
31.07.2019 |

Minä en voi sietää korkokenkiä enkä edes omista sellaisia, kuten en myöskään hameita. Kun näytin miehelle asua jota suunnittelin häihin, niin alkoi tuollainen piikittely. Ja asu on siis ihan siisti, mustat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja avokkaat (tyyliin tällaiset https://www.google.fi/search?biw=1680&bih=917&tbm=isch&sa=1&ei=HjRBXYz9…: )

Laitanko väkisin korkokengät ja hameen vai menenkö häihin omana itseäni?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joko tai? Mummokengät tai korkokengät?

Vierailija
22/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, nuohan ovat varsin sopivat juhlakengät. Muutenkin asuvalintasi on ihan ok. Jos pukeutuu väkisin itselleen epäsopiviin juhlavermeisiin, on juhlan tuntu teissään kun on hankala olla! Käske miehesi kulkemaan korkkareilla yksi päivä, saa sitten kertoa miltä tuntui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut häihin? Häh?

Vierailija
24/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi ollenkaan, jos en kelpaisi valitsemassani asussa.

Riippuu vähän siitä minkä asun valitset. Eivät kaikki asut kelpaa, jolloin et kelpaa sinäkään.

Vierailija
25/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, nuohan ovat varsin sopivat juhlakengät. Muutenkin asuvalintasi on ihan ok. Jos pukeutuu väkisin itselleen epäsopiviin juhlavermeisiin, on juhlan tuntu teissään kun on hankala olla! Käske miehesi kulkemaan korkkareilla yksi päivä, saa sitten kertoa miltä tuntui.

Niin jollkin 60v iän ylittäneelle tarjoilijalle :D

Vierailija
26/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut häihin? Häh?

Girl power! 

Vierailija
27/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jollkin 60v iän ylittäneelle tarjoilijalle :D

Mikä pakkomielle sinulla on tarjoilijoista kun heistä olet tässä ketjussa jo moneen kertaan maininnut. Minusta nuo kengät sopivat ihan kaikenikäisille ihmisille oli tarjoilija tai ei. Harvemmin muuten näkee "60v iän ylittäneitä tarjoilijoita".

Vierailija
28/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi ollenkaan, jos en kelpaisi valitsemassani asussa.

Tää on just sitä nykyajan itsekkyys. Ei jousteta milliäkään edes hääparia varten. Ei mitään kunnioitusta vaan pitää saada olla omaa ittensä omassa tilassa just tasan tarkkalleen se 24/7. Ei voi sekuntiakaan miellyttää toisia.

Nykyajan suomalaiset kuin kiukkukakaroita.

Vierailija
29/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tarjoilijan asu.

Osta edes joku värillinen ja juhliin sopiva pusero, jos housuja mielit laittaa ja puseron väriin sopivat kengät. 

Beiget avokkaat, niinno.

Suosittelen lämpimästi kysymään vaateliikkeistä myyjiltä neuvoa, ettei tarvitse tosiaan niitä perunoita kanniskella.

Vierailija
30/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat mustat suorat housut (ohutta kangasta) ja juhlavat avokkaat, niin pitäsikö sinun luopua tuosta valkoisesta paitapuserosta? Se tässä kuulostaa kamalimmalta. Osta joku liehuva, sifonkinen, värikäs juhlapaita mieluummin.

Vierailija
31/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ovat hyvät, muu pukeutuminen häihin sopimaton. Mustaa hametta/mekkoa en laittaisi, vaan jonkun toisen värisen juhlamekon. Siinähän piikittelisivät. Tuskin moni muukaan häävieras tuollaisesta pukukoodista mitään piittaa.

Vierailija
32/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutama jo sanoikin, mustat suorat housut ja valkoinen paita on perinteinen tarjoilijan asu. 

Hameita ja mekkoja on erilaisia, ei tarvitse olla vesiraja blingbling tai yltiönaisellinen tylliunelma. En ole mekkotyttö, olen useamman vuoden edustustilaisuudet kierrättänyt muutamaa asua: pitkät superleveälahkeiset, korkeavyötäröiset housut ja tummanpunainen yksinkertainen midimittainen hame. Housut oli aikanaan kalliit mutta ovat heittämällä 5-6 vuotta vanhat, hame taas on ostettu käytettynä. Ensimmäinen hame jossa viihdyn. Yläosia, kenkiä ja koruja vaihtamalla olen pärjännyt näillä häät, synttärit ja juhlavammat edustushommat. 

Olen siinä mielessä vanhanaikainen että miehen pukeutuminen tilaisuuteen määrittää naisen asun, pukeutumisella kunnoittaa juhlan järjestäjää ja että jokaisella pitäisi olla vaatekaapissa se "parempi"juhlavaate, miehillä puku, naisilla sitä vastaava.  (mustat suorat housut ja valkoinen kauluspaita ei siis mielestäni ole tällainen.)

Toisaalta ap:lle stemppiä asukriisiin, koeta löytää omanlaisesi juhlavaate, kuitenkin niin ettet näytä tarjoilijalta. :D Selaa netistä kuvia erilaisista asuista, erilaisista hameista tai juhlavista housuasuista jne. Hame/mekko on ihan kiva päällä kun se on sopivan mallinen juuri sinulle. 

Vierailija
33/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs joku juhlavaa kangasta oleva jumpsuit? Voisi olla parempi valinta häihin kuin mustat housut ja valkoinen paita. 🤔

Vierailija
34/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame ja korkokengät häihin? Häh?

Vierailija
35/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepukeutuminen ei sitä sinun minäkuvaa muserra, eikä myöskään se että kerran vuoteen kunnioittaa muita. Pariskunnan tulee pukeutua samantasoisesti ja miehen asu määrittelee aina naisen pukeutumisen.

Vierailija
36/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten muutama jo sanoikin, mustat suorat housut ja valkoinen paita on perinteinen tarjoilijan asu. 

Hameita ja mekkoja on erilaisia, ei tarvitse olla vesiraja blingbling tai yltiönaisellinen tylliunelma. En ole mekkotyttö, olen useamman vuoden edustustilaisuudet kierrättänyt muutamaa asua: pitkät superleveälahkeiset, korkeavyötäröiset housut ja tummanpunainen yksinkertainen midimittainen hame. Housut oli aikanaan kalliit mutta ovat heittämällä 5-6 vuotta vanhat, hame taas on ostettu käytettynä. Ensimmäinen hame jossa viihdyn. Yläosia, kenkiä ja koruja vaihtamalla olen pärjännyt näillä häät, synttärit ja juhlavammat edustushommat. 

Olen siinä mielessä vanhanaikainen että miehen pukeutuminen tilaisuuteen määrittää naisen asun, pukeutumisella kunnoittaa juhlan järjestäjää ja että jokaisella pitäisi olla vaatekaapissa se "parempi"juhlavaate, miehillä puku, naisilla sitä vastaava.  (mustat suorat housut ja valkoinen kauluspaita ei siis mielestäni ole tällainen.)

Toisaalta ap:lle stemppiä asukriisiin, koeta löytää omanlaisesi juhlavaate, kuitenkin niin ettet näytä tarjoilijalta. :D Selaa netistä kuvia erilaisista asuista, erilaisista hameista tai juhlavista housuasuista jne. Hame/mekko on ihan kiva päällä kun se on sopivan mallinen juuri sinulle. 

Vielä perinteisempi tarjoilijan asu on valkoinen paita ja musta hame.

Vierailija
37/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna Petran ja Niinan pukeutua miten lystää ja pukeudu itse miten haluat.

Onko muuten käynyt mielessä että kutsuun voi kirjoittaa pukukoodin tai toivoa tietynlaista/väristä vaateskaalaa vierailta? Voit pyytää petraa ja ninnukkaa vaikka varpaisillaan 😁

Itse aion käyttää tylliunelma-mekkoa, mutta maihareista en luovu.

Kertoiko ap ettei pukukoodia ole kirjattu kutsuun?

Vierailija
38/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut on ihan ok, ja jokainen valitkoon sellaiset kengät, joissa pystyy elämään. Itse valitsisin ehkä jonkin toisenlaisen tai toisen värisen paidan.

Vierailija
39/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän apllä mitään asukriisiä ole vaan miehellä. Kyseessähän on ilmeisesti jotkut miehen sukulaisen häät, joten helpoin keino ratkaista kriisi on se, että mies menee yksin näihin pippaloihinsa.

Vierailija
40/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhosin kokkareita siihen saakka kunnes löysin jalkaani täydellisen sopivat Gaborin kengät. Vaikka niissä olisi korkoa 5-7 cm, niin ne istuvat jalkaani täydellisen hyvin ja kengissä voi olla ongelmitta tunteja.

Tummat juhlahousut voivat olla ihan hyvät, mutta paidaksi miettisin värikkäämpää ja juhlallisempaa. Valkoinen paitapusero on vain niin maailman tylsin, että haukotuttaa jo ajatuskin ja ainakaan minä en saisi ollenkaan juhlamieltä tuollaisesta pukeutumisesta. Parempi olisi jäädä silloin kotiin.

Älä mene mihinkään halpisliikkeisiin, vaan ihan kunnon kauppaan, jossa on palvelua. Jos ensimmäisestä ei löydy, niin muitakin on. Alle vielä kauniit alusvaatteet, niin olo on heti mukavampi. Muita sinun ei tarvitse matkia, mutta vähän yritystä nyt edes!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme