Tekisi mieli aloittaa kuntonyrkkeily tmv.
Monena vuonna ollut mielessä mutta en tiedä mikä pidättelee. Taas selailen vapaapäivän kunniaksi ryhmiä, alkaisi useampikin vaihtoehto mutta minä se vaan haaveilen..... :/
Oletko aloittanut, millaisella liikuntapohjalla, millainen kokemus?
Kommentit (3)
Oikein mukavaa ja sen jälkeen ei tarvitse kärsiä niska-ja hartiakivuista.
Erittäin tehokasta liikuntaa ja mielenkiinto pysyy yllä kun tekniikka kehittyy jatkuvasti. Olettaen että siellä harjoitellaan oikeaa tekniikkaa eikä hakata säkkiä pelkästään kunnon kohottamiseksi, sellaisiakin ryhmiä on. Nyrkkeily on taitolaji joka vaatii vuosien treenamisen jotta tekniikka kehittyy hyväksi.
Itse käyn aika täydellisissa nyrkkeilytreeneissä, enemmän harrastus/kuntomielessä (ei pakko kilpailla) mutta treenataan ihan oikeaa kilpatekniikkaa. Tämä on mielestäni paras tapa pitää mielenkiintoa yllä. Kannattaa etsiä jotain vastaavaa.
Kuntopohja oli muutama vuosi salitreeniä eikä muuta, olen aina ollut pikkuisen ylipainon puolella, en lihava kuitenkaan. Ainakin meidän treeneissä sopivasti viedään mukavuusrajojen yli mutta ei ketään pakoteta liikkumaan jos ei jaksa enää ja silloin voi tehdä omaan tahtiin.
Monta vuotta sitten kokeilin kyseistä lajia noin puolen vuoden ajan.
Aluksi oli lämmittelyä ja sitten pareittain nyrkkeilyä, taisi vaihtua se pari välillä. Tehokkaan oloista ja hien sai pintaan.