Myönnetäänkö aikuisen polkupyörään toimeentulotukea?
Alapeukkua tulee, mutta tulkoon. Tarkoituksena hankkia käytetty polkupyörä, ei siis mitään huippuhienoa ja kallista, arkikäyttöön. Myönnetäänkö siihen täydentävää toimeentulotukea?
Kommentit (5)
Ei sitä kahta kymppiä oo itellä varaa?
Älkää ny mä sain sänkyyn 50e ja ruokapöytään saman, mitään muuta mulla ei juuri olekkaan kuin kassillinen vaatetta ja katto pään päällä enstalvena. Kyl tää tästä
Tjaa. Kelan perustoimeentulotukea ei myönnetä, kuten taisitkin jo tietää. Joten pitää hakea täydentävää kunnalta. Ja kuka hullu sitä hakisi? Minä kyllä en ainakaan ikinä, mieluummin näen nälkää kuin haen kunnalta yhtään mitään. Oletko nyt ihan varma että tahdot kunnan sosiaalitoimiston kanssa olla tekemisissä? Etkö keksi mitään parempaa keinoa kiusata itseäsi?
Mutta siis, jos kunnalta haet niin sitten se riippuu kunnasta että myönnetäänkö tukea vai ei. Siis, eri kunnat toimii ihan eri lailla. Mutta kyllä polkupyörään tuen saaminen kuulostaa ihan realistiselta. Eikös ne mainosta että esim pesukoneeseenkin voisi tukea saada? Miksi polkupyörä olisi jotenkin hullumpi kuin pesukone? Joku tuttavani joskus vuosia sitten haki tukea jotain 50€ joihinkin kansalaisopistokursseihin, sai tukea, se oli ihan fiksu harrastus, kunnan mielestä oli hyvä että köyhäkin pääsi jotain harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ny mä sain sänkyyn 50e ja ruokapöytään saman, mitään muuta mulla ei juuri olekkaan kuin kassillinen vaatetta ja katto pään päällä enstalvena. Kyl tää tästä
3v sitten olin asunnoton, ja kun vihdoin asunnon sain, kaupunki ei antanut latin latia mihinkään hankintoihin. Onneksi on tori.fi ja Annetaan osio siellä.
Jos hakemus on hyvin perusteltu. Jos se esim. on edellytys työpaikalle tai muuten päästä kylille ihmisten pariin, niin voisin myöntää. t: sossu.