Ainoana 40-vuotisjuhlissa ilman lahjaa
Kotiuduin juuri työkaverini 40-vuotisjuhlista. Juhlat heillä kotona, isolla pihalla, kutsussa luki, "tervetuloa klo 16 - 24, ei puheita, ei lahjoja, asu vapaa."
Kättelyjonossa huomasin olevani ainoa ilman lahjaa tulija. Nyt on jotenkin hölmö olo. Mieheni ehdotti, että laittaisin huomenna 50 euroa juniorijalkapalloilijoiden tilille, viitteellä "Pertti 40 vuotta". "Pertti" on joukkueen valmentaja, ja tiedän tilinumeron, koska poikamme pelaa seurassa.
Laitanko rahaa - vai annanko koko asian olla?
Kommentit (6)
Anna olla. Olet toiminut kutsun mukaisesti. Muut on noukkia.
Jos nimenomaa halusi, että ei tuoda lahjoja, sinä olit ainoa, joka kunnioitti toivetta.
Anna asian olla ehdottomasti!
Minäkin laitoin vastaavan toiveen pienempiin juhliin ja olin tosi ilahtunut, kun pyyntö otettin tosissaan. Ihmiset toivat paikalle vain itsensä. Ei mitään tavaraa enää meille, kiitos!
N45
Annat olla. Ainut, joka kunnioitti päivänsankarin toivetta. Ihmiset, jotka erikseen ilmoittavat, etteivät halua lahjaa, tarkoittavat sitä. Paljonkohan nytkin sai sellaista turhaa kamaa nurkkiinsa, jonka joutuu myöhemmin hävittämään...
Toimit juuri niin kuin toivottiin!
Olen itse laittanut myös kutsuun toiveen, että ei lahjoja, ja ilahtunut kun toivetta on noudatettu.
Anna olla.