Miten pääsee läskikaulasta eroon?
Mulle on jotenkin salakavalasti tullut paksu kaula. Ennen olin kaulasta siro. Miksi näin on käynyt? Ja ennenkaikkea mitä pitä tehdä?
Kommentit (16)
Homma on ihan helppoa kun ensin tajuat että joka gramma läskistä menee vapaaehtoisesti etuhampaiden välistä....
Onko sulle tullut muutenkin painoa? Jos on, niin kaulaläski lähtee todennäköisesit laihduttamalla.
Keski-iässä vaihdevuosissa osalle tulee kyllä sellainen tukeva kaula vaikka olisi hoikkakin, eikä sille oikein silloin voi mitään.
Ainoa keino on laskea kehon rasvaprosenttia. Järkevin ja pitkällä tähtäimellä paras keino siihen on voimaharjoittelu. Jos olet ihan ylipainoinenkin, laihduta.
Voi olla joku sairaus, ellet muuten ole lihonut.
Olen saanut hieman painoa, mutta en mikään hemoläski ole. Liikun, kävelen ja touhuan. Hikijumppaa en niinkään harrasta kuin kerran pari viikossa.
Mikä sairaus tämä voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut hieman painoa, mutta en mikään hemoläski ole. Liikun, kävelen ja touhuan. Hikijumppaa en niinkään harrasta kuin kerran pari viikossa.
Osalla ihmisistä valitettavasti pienikin painonnousu menee esim. kaulaan ja/tai kasvoihin ekaksi. TOisaalta yleensä myös sitten lähtee sieltä ekana jos laihtuu.
Okei, mulla kaikki mitä syön näkyy heti naamassa. Tyyliin yksi pizza ja naama on pullea vkon. Tai yksi pullo skumppaa ja sama homma.
Turvottaa siis helposti.
Kintut on hoikat. Kaikki tulee naamaan ja käsiin, tosi rumannököistä on se.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin mikään sairaus, geenilotossa et voittanut. Kirurgin veitsellä siitä vain pääsee, laihduttaminen _voi_ vähän pienentää.
Kilpirauhanen? Imusolmukkeissa kasvain? Jos on joku tietty kohta, joka ei tunnu "läskiseltä" vaan on kiinteähkö, kannattaa mennä näyttään lääkärille.
Leikkauta pois, ei se maksa maltaita.
Paina kieltä kitalakeen ja jumppaa sitä.
Cybella on joku aine mitä injectoidaan ja rasva sulaa. Se kuulostaa kammottavalta.
Rasvaimuksin kuulostaa kammottavalta.
Laihduta 5 kiloa?
luin "miten pääsee lääkiskaulasta eroon"
t. luikhäriö
Sinulla voi olla kortisolin liikatuotantoa. Onko terveydentilassasi tapahtunut muutoksia?
https://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk00990
Auttakee