Metsäläisjunttisuomalaisnaisen pitäisi parissa viikossa muuttua tyylikkääksi, suomenruotsalaistyyliseksi kaupunkilaisnaiseksi. Auttakaa!
Olen entinen helsinkiläinen ja silloin kuin Helsingissä asuin, pukeuduin mielestäni hyvin. Sittemmin muutin keskelle korpea 15 vuodeksi miehen työn perässä, perustin perheen ja olin kotiäitinä 11 vuotta. Ne loput neljä olin myös kotona, mutta pyöritin omaa nettiyritystäni.
No, nyt on sellainen tilanne, että me muutamme takaisin Helsinkiin. Minä sain työpaikan, jossa edellytetään kaupunkilaista, tyylikästä smart casual -tyyppistä pukeutumista. Ei tarvitse olla korkokengissä, eikä jakkupuvussa, mutta t-paita ja tennarit (vaikka kuinka kalliit tai tyylikkäät) eivät sovi.
Mistä aloitan? En oikeasti omista kuin tyyliin joogahousuja ja verkkareita, farkkuja ja sitten vain juhlavaatteita ja pari iltapukua. Maalla olen joko ihan rönttävaatteissa tai sitten jos lähdetään kaupunkiin vaikka teatteriin, niin on kotelomekko ja korkokengät. Mitään tältä väliltä ei oikein ole, sellaista normisiistiä vaatetusta.
Olen helppo koko, eli 170cm ja vaatekoko 36. Ei tarvitse siis miettiä, mistä ylipäätään löytyisi vaatteita, mutta minne lähden shoppailemaan?
Ja huom! Kävin jo Sokoksen vaatetusneuvojalla mikälie ja lopputulos oli niin kamala, etten ostanut mitään. Näytin 15 vuotta vanhemmalta tantalta :(
Kommentit (64)
Tästä ei nyt selvinnyt, kummalla tulevat työkaverit pätevät, luovuuden ja trendikkyyden osoittamisella vai statuksella. Nämä ovat eri tyylejä ja niitä shopataan eri paikoista. Suurin osa merkeistä ja paikoista, joita tässä ketjussa on esitetty, ei oikein toimi kumpaankaan vaan on enemmän perus konttorikauraa. Luovuuteen ja trendikkyyteen tarvitaan silmää ja hereillä olemista, jos statuksesta kyse on myös oleellista miten kovaa statusta ap:n pitää kyetä osoittamaan. Tai jos oikein tarkaksi mennään, sääntö taitaa olla että pukeudu sen mukaan mihin haluat mennä.
Osta mahdollisimman klassisia vaatteita. Ne maksaa, koska hyvät materiaalit. Suomalaista käsityönä tehtyä voisit ostaa. Mahdollisimman hillityt värit ja mahdollisimman vähän paljasta pintaa. Ei missään nimessä seksikästä (super WT) vaan sellainen hieman androgyyni look. Et voi mennä vikaan. Ai niin ja sit parfyymiksi sellainen eteerinen vesituoksu tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Zalandolta tilaat muutamat kuvan mukaiset naisten housut ja paidan. Sitten kenkäkaupasta avokkaat ja jotkut kivat nauhakengät. Zalandolta voit tilata myös Korsin, Bakerin tai jonkun muun shopperin. Takiksi blazer ja syksymmällä villakangastakki.
Heität helmeet kaulaan, ja helminapit korviin niin avot, olet ihan suomenruotsalainen =D
Osta muutama laadukas neule toimiston kylmyyttä vastaan Gap:ilta tai joltakin vastaavalta merkiltä.
Hiukset leikkaat pitkäksi polkkatukaksi ja tarvittaessa siistiksi ponnariksi niskaan.
Nauraisin itseni pihalle, jos joku tulisi uudenkarhean Korsin kanssa yhtään minnekään. Muutenkin skippaisin nämä neuvot.
Kaikin mokomin. Noin pukeutuneita 25-45v. naisia näkyy kyllä stockalla vähän väliä. Ap:n kaipaamia suomenruotsalaisia. Suomenruotsalainen varakkaan perheen tytär (ystäväni) ei tunnu Korssiakaan hylkivän.
Itse asiassa guessillä on hillittyjäkin, mutta kieltämättä niitä pitää metsästää. Ehkä hain tällä sitä, että kun menee siihen työhön, ei ole vielä saanut yhtään sitä palkkaa. Eli eka laukku ei voi maksaa 300-600-1000, niin kuin kunnon tyylikäs nahkalaukku. Kuitenkin pitää näyttää edes jollain lailla skarpilta aluksi. Ei voi mennä markettilaukulla. Eikä normi nahkalaukulla, koska niiden design on niin mummo.
Mutta tää nyt on vaan minä koska mulla on asuntolaina ja lapsia, ja olin kotona pienellä rahalla.
Upgrade sitten muutaman palkan jälkeen.