Miten helsinkiläiset suhtaudutte kaduilla kerjäämiseen?
Entä feissareihin? Entä ongelmatilanteisiin? Vapaapäivien iltoihin? Oletko huomannut jotain uutta? Skannaako katseesi maisemaa, vältätkö jotain? Kuunteletko?
Juuri väistin tappelun, kun skannasin jo kaukaa.
Kommentit (8)
Feissaus tulisi kieltää lailla. Jokaisella on oikeus kulkea kadulla häiritsemättä.
Vituttaa. Menisivät pois. En anna ikinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
En mä niitä enää näe. Ohitan sujuvasti.
Katseeni kääntyy kerjäläisistä pois ja ääneni hylkii vaaleissa heitä hyysääviä. Toivoisin että kerjääminen saadaan pian kitkettyä helsingin kaduilta.
Tuijotan tyhjyyteen ohittaessani. Feissarit, kerjäläiset isonumeron tyrkyttäjät ja itsekseen rääkyvät narkit/juopot on aina jättäneet rauhaan.
Vítuttaa kyllä jokainen noista ryhmistä.
Kävelen kerjäläisten ohi. Feissareille sanotaan ei kiitos. Muiden ihmisten toilailut tai tekemiset ei kiinnosta pätkän vertaa. Jos nyt ihan naaman edessä heilutaan niin teen väistöliikkeen. Hätätilanteissa auttaa 112.
Kerjäläiset on helppo ohittaa kun yleensä istuvat maassa. Liikkuvat kerjäläiset uskovat kerrasta ja eivät jää ruinaamaan. Feissarit taas lähtevät seuraamaan ja ovat törkeitä. Harvoin riittää pelkkä ei ja valitettavasti olen alkanut miettimään kulkureittejä uusiksi näiden vuoksi.
Ne maassa istuvat kerjäläiset ei häiritse koska eivät vaadi huomiota. Joskus jopa saatan antaa kolikoita niille, harvoin mutta joskus. Feissarit, aktiivisemmin kerjääjät, jotkut Iso Numero kauppaajat sen sijaan ahdistaa minua niin paljon että vältän keskustaan menemistä. Haluaisin kulkea rauhassa ajatuksissani, enkä joutua vähän väliä torjumaan ei-toivottuja lähestymisiä.
En mä niitä enää näe. Ohitan sujuvasti.