Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin liittyä johonkin puolueeseen, mutta pelkään lähipiirin reaktiota

Vierailija
30.07.2019 |

Olen aina rakastanut keskustella politiikasta. En kuitenkaan pääse tekemään niin koska minulla ei ole keskustelukavereita.

Pohdin että lähtisin mukaan jonkin puolueen toimintaan, jotta voisin löytää juttukumppaneita ja muutenkin päästä väittelemään ihmisten kanssa. On aina kivaa teorisoida miten valtio pitäisi korjata, mutta en ole päässyt tekemään niin lukion yhteiskuntaopin tuntien jälkeen.

Pelkään kuitenkin lähipiirini reaktiota. Puolue kun tuntuu harmittavan usein leimaavan koko ihmisen. Ja pelkään, että sitten kukaan ei enää kuuntele kun "se on tuollainen X-läinen", ja siksi automaattisesti väärässä.

Lisäksi en ole ihan varma mikä puolue on lähimpänä omia näkemyksiäni, kun mikään puolue ei tunnu sopivan niihin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hakeudu puolueessa julkisiin vastuurooleihin, eihän sun tartte jäsenyydestäsi kertoa kaikille. 

Jos sulla ei ole tiukkaa selkeää ideologiaa, niin valitse Keskusta. Se on avoin ja moniarvoinen puolue, jonka sisälläkin on erilaisia näkemyksiä, avoin keskustelukulttuuri ja salliva ilmapiiri. 

Vierailija
2/6 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Helsingin Kallioon, ja ala pössyttelemään kannabista.

Hanki joku kolmannen sektorin työpaikka (hyväntekeväisyysjärjestö tms.),

ja opettele iskuhuudot ja ideologia ulkoa, niin pääset itsekin mukaan politiikkaan.

Omaa ajattelua ei tarvita, eikä se ole suotavaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne saisi selville että on liittyny ellei itse kerro?

Ja noin muuten niin oikeastaan vain persuissa ja minipuolueissa jutellaan, muilla on kova puoluekuri. Ei saa olla vääränlaisia kavereita missään facessa, instassa jne. Joudut poistamaan ne tai erotetaan puolueesta tai vähintään suljetaan ulkopuolelle.

Samoin juttelu ei ole tervetullutta, kuuluu vaan omaksua annetut mielipiteet.

Kokkarit on todellinen gulag. Kepu muuten vain mafia ja vassarit joku ihme highlander leikki jossa voi olla vain yksi voittaja ja alistetaan toisia puolueen jäseniä yms vaalimateriaalien sabotaasia.

Demareissa saa olla suht rauhassa, kunhan jaksaa 80v jäsenten monologeja 50 ja 60 luvusta ja mitä puolue silloin teki. Demareilla on myö paljon läänityksiä ja rahaa ja vain vähän nuoria ja jaksavia joten jos on nuori ja haluaa hieman tsempata niin toiminee varmaan aika hyvänä ponnahduslautana rahaan. 

Mutta juttelua ei ole kuin persuissa.

Vihreistä ei ole vielä kuvaa. Niistä on tullut vähän ristiriitaisesti tietoa aivan kuten stadi (stallareita) ja espoo (ps kanssa paljonkin yhteistyötä) ois ku eri planeetoilta.

Vierailija
4/6 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastarintaliikkeeseen pääsee mukaan kaikki suomalaiset.

Vierailija
5/6 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne saisi selville että on liittyny ellei itse kerro?

Ja noin muuten niin oikeastaan vain persuissa ja minipuolueissa jutellaan, muilla on kova puoluekuri. Ei saa olla vääränlaisia kavereita missään facessa, instassa jne. Joudut poistamaan ne tai erotetaan puolueesta tai vähintään suljetaan ulkopuolelle.

Samoin juttelu ei ole tervetullutta, kuuluu vaan omaksua annetut mielipiteet.

Kokkarit on todellinen gulag. Kepu muuten vain mafia ja vassarit joku ihme highlander leikki jossa voi olla vain yksi voittaja ja alistetaan toisia puolueen jäseniä yms vaalimateriaalien sabotaasia.

Demareissa saa olla suht rauhassa, kunhan jaksaa 80v jäsenten monologeja 50 ja 60 luvusta ja mitä puolue silloin teki. Demareilla on myö paljon läänityksiä ja rahaa ja vain vähän nuoria ja jaksavia joten jos on nuori ja haluaa hieman tsempata niin toiminee varmaan aika hyvänä ponnahduslautana rahaan. 

Mutta juttelua ei ole kuin persuissa.

Vihreistä ei ole vielä kuvaa. Niistä on tullut vähän ristiriitaisesti tietoa aivan kuten stadi (stallareita) ja espoo (ps kanssa paljonkin yhteistyötä) ois ku eri planeetoilta.

Juu, pitää harkita tarkkaan. Ajattelin, että koetan löytää jotain avoimia tapahtumia ja käydä niissä ennen kuin liityn itse mihinkään puolueeseen, jotta saan käsityksen millainen meininki siellä on.

Sinänsä voisin olla puolueelle jopa hyödyllinen, minua ei haittaisi istua vaaliteltalla jakamassa karkkia ja juttelemassa ihmisten kanssa tuntejakin putkeen. Nautin keskustelemisesta suuresti. Olisin siis mitä erinomaisin vaalihenkilö.

-Ap

Vierailija
6/6 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolueen jäsenyys muuten julkinen asia? Voiko sen nähdä jostain rekisteristä kuka vaan?