Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä sairauksia jotka "seuraavat hautaan asti"?

Vierailija
30.07.2019 |

Minulla todettiin vasta reuma ja apuna on ruokavalio ja lääkkeet. Teini-iän anoreksiasta jäi osteoporoosi. Olen alle 30 niin ahdistaa miten nuo vaikuttavat tulevaisuudessa vaikka nyt ovatkin vielä suht vaivattomia.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krooniset selkäkivut ja ”visual snow”.

Molemmista jo vuosikymmenien kokemus.

Jälkimmäiselle kuulin nimenkin vasta muutama vuosi sitten. Sitä ennen luulin olevani ainoa, jolla kyseinen vaiva on.

Miten tuo visual snow käytännössä vaivaa?

Olen aina nähnyt värillisiä kuvioita, kun lsitan silmät kiinni, mutta ei se erityisesti vaivaa

Tinnitus on kiusallisempi, sekin riesa minulla on.

Vierailija
42/51 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnitus ja lievä kuulonalenema, likinäkö, huuliherpes, krooninen masennus (viimeiset 25 vuotta, ollut nyt pitkään aika lievää onneksi), ja viimeisimpänä vajaa vuosi sitten todettu MS-tauti, joka on toistaiseksi oireillut yhden kerran silmähermon tulehduksena (näkö parani ennalleen, vaikka tulehduksen aikana 1/4 näkökentästä meni sokeaksi ja loput täysin sumeaksi) ja toisen säären lievänä tuntopuutoksena, jota on jatkunut yli puoli vuotta, joten on ehkä pysyvä. 

Elämä on ihanaa! Joo, niin varmaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krooniset selkäkivut ja ”visual snow”.

Molemmista jo vuosikymmenien kokemus.

Jälkimmäiselle kuulin nimenkin vasta muutama vuosi sitten. Sitä ennen luulin olevani ainoa, jolla kyseinen vaiva on.

Miten tuo näköhäiriö ilmenee?

Parhaiten sitä kuvaa ehkä analogisella telkkarilla näkyvä ”lumisade” kun lähetys on päättynyt.

Eli olo on vähän niinkuin katselisi aavistuksen huonosti viritettyä TV-kanavaa. Koko ajan.

Omassa variaatiossani esiintyy lisäksi pieniä pisteitä, jotka syttyvät, tekevät esim pienen kaaren ja sammuvat. Tämä niin nopeasti, että toisinaan niistä ehtii havaitsemaan vain sen välähdyksen.

Kun tätä tutkittiin 90-luvulla niin esimerkiksi näkökenttätestissä syttyvien valopisteiden havaitseminen oli haastavaa, kun näkökenttä on koko ajan täynnä pientä välkettä.

Neurologisissa tutkimuksissa löydettiin viittauksia migreeniin, josta myös kärsin toisinaan, mutta silloin näköoireet ovat toisen tyyppiset.

Hoidoksi tarjottiin beta-salpaajia joita söin jonkin aikaa, mutta lopetin, kun niistä ei ollut apua.

Minulla on myös ajoittaisia näköhäiriöitä, jotka sopisivat migreenin aura-vaiheeksi.

Migreeniä minulla ei ole, ellei sitten särytön sellainen.

Vierailija
44/51 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkinssonintauti

Vierailija
45/51 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni, nivelrikko, korkea kolesteroli.

Vierailija
46/51 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopia,selkärankarappeuma ja tinnitus. Muuten voin hyvin.

Vierailija
47/51 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skolioosi ja lääkitystä vaativa hengenahdistus.

Vierailija
48/51 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, sairastuin 14 v ja valitettavasti tämä seuraa mukana elämän loppuun, taitaa jopa lyhentää elämääni monella vuodella. Eipä ahdistuminen auta yhtään, vaikeuttaa vain hoitoa.

Vierailija
49/51 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheneva silmäsairaus, sarveiskalvon pullistuma. Ei ole parannuskeinoa, tosin ei aiheuta sokeutta sentään, mutta muuten rasittava olla huononäköinen eikä laseista ole apua, piilareita en halua. Enkä tunne ketään, jolla olisi sama sairaus.

Vierailija
50/51 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusufinni, selän välilevyongelmat. Jälkimmäinen pysyy ihan ok:na jos liikun joka päivä. Ruusufinnin kanssa olen tapellut jo vuosia...

Mulla myös ruusufinni jonka kanssa eläminen on yhtä helvettiä. Viime viikolla naama oli niin tulehtunut ja pahan näköinen että en liikkunut ihmisten ilmoilla ollenkaan koska edes meikkivoide ei peittänyt ja sen levittäminen oli kivuliasta. Nyt iho taas ihan hyvä, ärsyttää juuri tää vaihtelu. Luojan kiitos en ole muista syistä työelämässä tällä hetkellä, en tiedä miten selviäisin jossain asiakaspalvelussa tän naamani kanssa.

Vierailija
51/51 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruusufinni, selän välilevyongelmat. Jälkimmäinen pysyy ihan ok:na jos liikun joka päivä. Ruusufinnin kanssa olen tapellut jo vuosia...

Mulla myös ruusufinni jonka kanssa eläminen on yhtä helvettiä. Viime viikolla naama oli niin tulehtunut ja pahan näköinen että en liikkunut ihmisten ilmoilla ollenkaan koska edes meikkivoide ei peittänyt ja sen levittäminen oli kivuliasta. Nyt iho taas ihan hyvä, ärsyttää juuri tää vaihtelu. Luojan kiitos en ole muista syistä työelämässä tällä hetkellä, en tiedä miten selviäisin jossain asiakaspalvelussa tän naamani kanssa.

Niin ja vaikea nivelrikko oikeassa kädessä varmaan hautaan seuraa myös, ei ole saatu korjattua ja sen vuoksi en työhönkään kykene.