Onko teillä sairauksia jotka "seuraavat hautaan asti"?
Minulla todettiin vasta reuma ja apuna on ruokavalio ja lääkkeet. Teini-iän anoreksiasta jäi osteoporoosi. Olen alle 30 niin ahdistaa miten nuo vaikuttavat tulevaisuudessa vaikka nyt ovatkin vielä suht vaivattomia.
Kommentit (51)
On, huuliherpes ja sukupuoliherpes.
Vierailija kirjoitti:
Onko Sinulla kovat kivut tämän reuman kanssa ?
Jos syöt särkylääkkeitä, niin onko niistä apua ?
Reuma todettiin vasta. Tutkimuksiin hakeuduin kipujen takia, nyt ovat kurissa lääkityksellä ja vältän pahentavia ruoka-aineita. Ap
On vaikeita. Vaasassa ne ovat heikkouden merkki ja niistä kiusataan.
Sydänvika, skolioosi, migreeni ja silmäsairaus. Reumaa epäilitiin, mutta sitä ei sitten vissiin ollut?
Keliakia ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei vaikeita, kun hoitaa asianmukaisesti.
Tinnitus. Ei paha, mutta häiritseehän tuo. Tai ainakin nykytiedolla seuraa hautaan asti, mutta aion kuolla vasta 60 vuoden päästä eli 100-vuotiaana. Sillä välin todennäköisesti löytyy hoito.
Ei mitään vielä. Olen 53-vuotias.
Kilpirauhasen vajaatoiminta, migreeni, keliakia, uniapnea, välilevyn rappeuma ja nyt todettiin selkäranka reuma.
23v
Adhd, hortonin syndrooma ja huonot polvet.
Olen saman ikäinen ja minullakin on krooninen sairaus todettu viime vuonna. Sairauteni ei parane vaan on etenevä. Itse olen tällä hetkellä oireeton enkä tunne itseäni sairaaksi. Se todettiin ihan sattumalta, kun olin lääkärissä muista syistä. En tiedä, miten nopeasti se etenee. Epätietoisuus huolettaa.
Nykyään on esimerkiksi Facebookissa vertaistukiryhmiä, jos haluaisit jutella toisten kanssa. Tsemppiä sinulle kovasti!
Kilpirauhasen liikatoiminnan vuoksi sain radiojodihoidon, jonka tuloksena tuli kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt joudun käyttämään kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkettä loppuikäni.
Vierailija kirjoitti:
Lääkettä herpekseen kehitetään. Testataan jo apinoilla. Arviolta kymmenen vuoden sisällä saatavilla.
Masennus, alkoi iässä 13-14, nyt 34 eikä loppua näy. Aiheuttanut fyysistä kipua rintakehässä, ahdistusta, itkuisuutta jo viimeiset 10 vuotta.
Ei haittaisi ollenkaan jos joku teistä ajaisi minua päin liikenteessä. Tekisitte minulle palveluksen.
Vierailija kirjoitti:
Hyi v..ttu, yäk.
Ykköstyypin diabetes on ollut 2-vuotiaasta asti eli jo 20 vuotta. Silmät ja jalat voivat vielä hyvin eikä pissakokeissa ole ollut ikinä mitään sanomista, mutta kyllähän tämä kaikelle lisäpaskalle altistaa. Siksi pitää hoitaa huolellisesti. Parannuskeinoahan etsitään, mutta en usko, että sitä kovin pian löytyy. Eihän vielä edes tiedetä, mistä diabetes johtuu. Onneksi on hyvät hoitokonstit, jos vertaa 50 tai vaikka vain 30 vuoden takaiseen tilanteeseen.
Onko Sinulla kovat kivut tämän reuman kanssa ?
Jos syöt särkylääkkeitä, niin onko niistä apua ?