Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain rannalla huudot vieraalta kun en vahtinut lastani

Vierailija
30.07.2019 |

Istuin lähellä rantaa viltillä, kävin lotraamassa hetken lapsen kanssa, palasin viltille ja siirsin vahtivuoron lapseni isälle, joka istui samaisella viltillä. Meillä on tapa, että toinen vahtii puoli tuntia herkeämättä ja silloin ei katsota esim. puhelinta, toinen saa silloin rentoutua, no minun vahtivuoroni päättyi juuri ja mies otti vastuun. Kaivoin kirjan laukusta ja aloin auringosta nauttien lukea, kun joku nainen tuli huutamaan että lapsi voi hukkua tällä sekunnilla kun en häntä vahdi. Yritin selittää että tämä täysivaltainen mies, lapsen isä tässä vieressä vahtii, mutta mikään ei enää rauhoittanut rouvan mieltä! =D Olen kuulemma huono äiti......

Tietysti ihan jees että kylä pitää huolta, mutta tosiaan isä on aivan yhtä pätevä vahtimaan, ei se ole automaattisesti äidin tehtävä, voi aargh.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pääasia ettei lapsi hukkunut :D

Vierailija
2/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näitä riittää. En minäkään enää vahdi koko aikaa 12 vuotiasta lasta vaan kuuntelen musiikkia ja olen puhelimella, luen kirjaa. Eli oon just semmonen huono äiti joista täällä palstalla saa lukea. Välillä käyn tietysti itekin uimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih

Vierailija
4/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka kun vie lapsen rannalle ulkona on hirveä tuuli ja 5 astetta.

Vierailija
5/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että joku tulee huutamaan lapsesta, jonka vieressä isä on herkeämättä silmät tarkkana.

Vierailija
6/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei hän huomannut miehesi vahtivan. Välinpitämättömyyttä kyllä näkee paljon, järkyttävää katsoa rannalla kun vanhemmat touhuavat omiaan eikä yhtään katso lapsien perään, ei ihme että lapsia hukkunut nyt niin paljon näiden nykyvanhempien käsissä. Itsekin pikkulasten vanhempi, en ikinä selaisi lehtiä, puhelinta, ottaisi aurinkoa tms. lasten kanssa rannalla. Häiritsee varmaan minä minä-aikaa, kun pitäisi vahtia että lapset pysyvät hengissä.

Vierailija
7/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
8/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on uimataidoton tai pieni lapsi, vahtijan pitäisi olla vedessä lapsen kanssa.

Vierailija
9/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hymyilen aina ymmärtävästi näille ämmäkkeille, jotka paremmin tietävät. Minua ei haittaa, vaikka olen jonkun mielestä huono äiti. Minulle riitää se että itse tiedän, kuka olen.

Koskaan ei pidä antaa muiden määritellä itseään.

Vierailija
10/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen mietin, sanonko yhdelle kännykkään uppoutuneelle äidille jotain uimarannalla. Kun lapseni oli pieni, sukeltelimme yhdessä vedessä.

Vierailija
11/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei hän huomannut miehesi vahtivan. Välinpitämättömyyttä kyllä näkee paljon, järkyttävää katsoa rannalla kun vanhemmat touhuavat omiaan eikä yhtään katso lapsien perään, ei ihme että lapsia hukkunut nyt niin paljon näiden nykyvanhempien käsissä. Itsekin pikkulasten vanhempi, en ikinä selaisi lehtiä, puhelinta, ottaisi aurinkoa tms. lasten kanssa rannalla. Häiritsee varmaan minä minä-aikaa, kun pitäisi vahtia että lapset pysyvät hengissä.

Pssst... nämä nykyvanhemmat kyllä vahtivat lapsiaan keskimäärin todella hyvin. Ei ole montaa kymmentä vuotta siitä, kun pienetkin lapset menivät keskenään uimaan. Mä olen syntynyt vuonna 1980, ja kun me mentiin uimahalliin, isä meni uimaan isoon altaaseen ja me lapset uitiin keskenämme lastenaltaassa. Uinninvalvojan toimipiste sijaitsi ihan toisessa päässä hallia ison altaan äärellä. Ei siellä lastenaltaassa yleensä ollut aikuisia vahtimassa lapsia koskaan, lapset uivat keskenään.

Vierailija
12/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä tapahtunut eilen, kun oli 25 astetta lämmintä.

Vierailija
13/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aloittaja olisi näin pitkään malttanut olla kertomatta siitä? 

Uskokoon ken haluaa. 

Vierailija
14/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei koskaan ole vahdittu niin tarkkaan kuin nykyään.

Terveisin: 70-luvun lapsi

Vierailija
15/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin vetäny pataan

Vierailija
16/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokoon ken haluaa. 

Eivät kaikki ole kuten sinä.

Vierailija
17/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokoon ken haluaa. 

Eivät kaikki ole kuten sinä.

Ei ole mitään amerikantiedettä päätellä, että tämä oli ihan trolli.

Vierailija
18/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän yksityiskohtia ja toistoja ensikerralla. Ala pitämään vaikka päiväkirjaa ja kirjoitat asioita ylös ja käytät sitten niitä sopivassa tilanteessa.

Vierailija
19/19 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pssst... nämä nykyvanhemmat kyllä vahtivat lapsiaan keskimäärin todella hyvin. Ei ole montaa kymmentä vuotta siitä, kun pienetkin lapset menivät keskenään uimaan. Mä olen syntynyt vuonna 1980, ja kun me mentiin uimahalliin, isä meni uimaan isoon altaaseen ja me lapset uitiin keskenämme lastenaltaassa. Uinninvalvojan toimipiste sijaitsi ihan toisessa päässä hallia ison altaan äärellä. Ei siellä lastenaltaassa yleensä ollut aikuisia vahtimassa lapsia koskaan, lapset uivat keskenään.

Meinaatko nyt ihan tosissasi, että järvi on sama asia kuin uimahallin lastenallas, jossa jalat ylettyy pohjaan koko ajan.

Mun yhdeksänvuotias sai mammoilta palautetta kun meni yksin uimahallin uimakoulun jatkokurssille :) akat olivat valittaneet kovaan ääneen, että millainen ihminen laittaa lapsen yksin uimakouluun.

Kyseessä tosiaan jatkokurssi, kaikki osasivat uida ja ope oli läsnä koko ajan. Munko olisi pitänyt mennä mammaköörin kanssa altaan reunalle päivystämään?