Noh, kylmyyshullut, mikä on tekosyysi ettet ole jo Joensuussa +9 asteen lämpötilassa?
Kun siitä helteestä olette tässä niin kovasti valittaneet. Nyt on tilaisuus päästä kylmään!
Kommentit (21)
Meillä oli aamulla +8 Helsingissä :(
Aika raju pudotus syksyyn ja arkeen, kun viikonloppuna oli vielä yli +30. En kestä.
1) Joensuu on ankea paikka
2) Joensuuhun on yli 400 km matkaa. Ei just nyt huvita lähteä ajelemaan.
3) Kotona on ihan riittävän viileä keli (+10)
Olenhan minä Joenkaapunnissa, oletko sokea ap, kun et minnuu neä.
Aamulla oli täälläkin vain +10C, odotan että lämpötila jää sinne 20C kieppeille. Ihan loistavaa, pystyy taas touhuamaan pihalla!
Miks lähtisin kun kotopaikkakunnallakin on nyt inhimilliset ilmat? Ei mulla ole aikaa Joensuuhun mennä, mulla on töitä!
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo karjalan murre siulta oikein suju.
Ai olinko vaatinut että lämpötilat laskisi syksyisiin lukemiin kuin että olisi inhimillisemmät noin 20 astetta yli 30 sijaan?
Koska olen lapissa 7 asteen lämmössä. Just ihanaa
Kolmas asia Joensuussa vuoden sisään josta olen kateellinen. Pitää kai pakata kimpsut ja kampsut ja muuttaa sinne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtä oikeata murretta.
Kun olin pieni, murre oli erilaista jo 5 km päässä, toisessa kylässä. Mielestäni puhuivat hassusti, kun oli esim. erilaisia verbipäätteitä.
Turussa on 13 astetta lämmintä ja hirveä tuuli. Kävin shortseissa ja t-paidassa lenkillä ja teki mieli jäädä ulos koko päiväksi. Sisällä vieläkin 26 astetta.
Niin hyvää säätä ei ole olemassakaan, että sen perässä kannattaisi lähteä Joensuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen lapissa 7 asteen lämmössä. Just ihanaa
<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtä oikeata murretta.
Kun olin pieni, murre oli erilaista jo 5 km päässä, toisessa kylässä. Mielestäni puhuivat hassusti, kun oli esim. erilaisia verbipäätteitä.
Sama Savossa. Äidin ja isän suku ovat eri kylistä, mutta lähekkäisistä kylistä, silti käyttävät ihan erilaisia sanoja :D
Kylmyyshullut? Eihän 9 edes ole erityisen kylmä ja minulle kyllä riittää tämä oman kunnan reilu 12 kiitos vaan.
Täällä +11, laiturilla oon aamukahvilla uinnin jälkeen. Ihanaa. Lauantai oli ihan tuskaa. Tänään Helsinkiin takas ja työt alkaa. Nyt siellä voi jo olla! Hullu en ole koska en huuda kuumuuden perään joka välissä ja ymmärrän että itsensä viilentäminen ei helteellä oikein onnistu ulkona. Lämmittäminen kyllä onnistuu. Jokainen suomalainen osaa pukeutua +10
asteessa niin ettei palele :D
Olen alasti terassilla nauttimassa viileästä viimasta.
Olen töissä, enkä voi lähteä Joensuuhun juuri nyt. Ensi viikolla olen menossa.
Onneksi on nyt mahdollisuus hengittää jälleen, puhdasta, raikasta, viileää :D