Greta aikoo purjehtia ilmastokokouksiin, myös atlantin yli
Olenko ainoa joka pitää Gretaa omahyväisenä tekopyhänä ku sipäänä?
Kommentit (41)
Greta on sairas lapsi, jota käyttävät hyväkseen hänen vanhempansa ja vasemmistoanarkistiset antifa piirit.
Entä kun saapuu rannikolle? Matkustaako loppumatkan hevosella?
Purjehdus Atlantin yli muulla kuin klipperillä tai vastaavan kokoluokan purjealuksella on HENGENVAARALLISTA! Edes kokeneet kilpapurjehtijat eivöt mielellään lähde ylittämään voimakasvirtaista ja rajutuulista Atlantti. Kölivene ja jolla ovat siihen tarkoitukseen sopimattomia. Ja jos siis joku ei tiennyt niin klipperi on puinen kapearunkoinen purjelaiva. Klipperissä on useimmiten kolme mastoa, jossa kaikissa on täysitakila eli raaka- ja haruspurjeet. Lisäksi taaimmissa mastossa on kahvelipurje. Klipperit olivat pieniä ja aikansa nopeimpia rahtialuksia, kooltaan noin 600–1000 brt. Alus kykeni taittamaan matkan Isosta-Britanniasta Australiaan noin 80 päivässä. Klipperit rakennettiin nopeiksi lähinnä tuoretuotteiden kuljettamista Aasiasta Eurooppaan varten 1700–1800-luvuilla. Tärkein kuljetettava tuote oli tee, josta aina uuden sadon ensimmäisistä laivalasteista sai Englannissa huomattavan korkean hinnan, joka osaltaan kannusti kehittämään laivat nopeiksi ja kapteenit hurjapäisiksi. Kuuluisia klippereitä olivat mm. Cutty Sark, joka suureksi osaksi tuhoutui tulipalossa toukokuussa 2007. Klipperit olivat erittäin suuren purjepinta-alansa (n. 2 800 m²) vuoksi nopeita aluksia, joiden käyttöä rajoitti suurilukuinen miehistö suhteessa rahtikapasiteettiin ja alusten kevyehkö ja siro rakenne, joka myæzkin teki niistä valitettavasti arkoja myrskytuulille.
Miten olisi fregatti tai parkki? Kuunari, prikatti, holkki, kaljaasi, koggi?
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi fregatti tai parkki? Kuunari, prikatti, holkki, kaljaasi, koggi?
Voi olla aika vaikeaa löytää, ainakaan merikelpoista.
Jennifer Figg ylitti Atlantin uiden ja vieläpä teki sen 56-vuotiaana.
Trimaraania on erittäin vaikea kaataa.
En oikein tiedä, että miten media on niin rakastunut tähän teiniin.
Vähän myös pelottaa, että mitä tämä kaikki huomio tekee hänelle? Miten käy mielenterveyden?
Mutta henk koht en jaksa tätä (median luomaa) hysteriaa siitä, kuinka ihana ja upea Greta on
Muovinen lautta ainakin kelluu hyvin, eikä uppoa edes meressä.
Vierailija kirjoitti:
Purjehdus Atlantin yli muulla kuin klipperillä tai vastaavan kokoluokan purjealuksella on HENGENVAARALLISTA! Edes kokeneet kilpapurjehtijat eivöt mielellään lähde ylittämään voimakasvirtaista ja rajutuulista Atlantti. Kölivene ja jolla ovat siihen tarkoitukseen sopimattomia.
Höpö, höpö! Atlantin yli mennään vaikka minkälaisilla purjeveneillä, karkeasti 8 metrin pituudesta ylöspäin. Nykyään säätiedotukset ovat myös huikeasti parempia kuin aiemmin. 60 jalan kilpavene kokeneilla kilpailijoilla tarkoittaa railakasta ja turvallista menoa.
Aikoo siis matkustaa purjeveneen kyydissä, ei purjehtia.
Vierailija kirjoitti:
Purjehdus Atlantin yli muulla kuin klipperillä tai vastaavan kokoluokan purjealuksella on HENGENVAARALLISTA! Edes kokeneet kilpapurjehtijat eivöt mielellään lähde ylittämään voimakasvirtaista ja rajutuulista Atlantti. Kölivene ja jolla ovat siihen tarkoitukseen sopimattomia. Ja jos siis joku ei tiennyt niin klipperi on puinen kapearunkoinen purjelaiva. Klipperissä on useimmiten kolme mastoa, jossa kaikissa on täysitakila eli raaka- ja haruspurjeet. Lisäksi taaimmissa mastossa on kahvelipurje. Klipperit olivat pieniä ja aikansa nopeimpia rahtialuksia, kooltaan noin 600–1000 brt. Alus kykeni taittamaan matkan Isosta-Britanniasta Australiaan noin 80 päivässä. Klipperit rakennettiin nopeiksi lähinnä tuoretuotteiden kuljettamista Aasiasta Eurooppaan varten 1700–1800-luvuilla. Tärkein kuljetettava tuote oli tee, josta aina uuden sadon ensimmäisistä laivalasteista sai Englannissa huomattavan korkean hinnan, joka osaltaan kannusti kehittämään laivat nopeiksi ja kapteenit hurjapäisiksi. Kuuluisia klippereitä olivat mm. Cutty Sark, joka suureksi osaksi tuhoutui tulipalossa toukokuussa 2007. Klipperit olivat erittäin suuren purjepinta-alansa (n. 2 800 m²) vuoksi nopeita aluksia, joiden käyttöä rajoitti suurilukuinen miehistö suhteessa rahtikapasiteettiin ja alusten kevyehkö ja siro rakenne, joka myæzkin teki niistä valitettavasti arkoja myrskytuulille.
Kiitos tästä, ellei tää ollu lainaus wikipediasta!
En ihan ymmärrä tätä vihaa. Okei, teinit on naiiveja idealisteja, mutta Greta on ihan hyvällä asialla täydestä sydämestään.
Jopa asperger-diagnoosilla lyödään, mikä on todella alhaista.
Tunnetuimpia Atlantin ylitystapahtumia on vuosittainen Atlantic Rally for Cruisers (ARC). Tässä pätkiä tapahtuman FAQ:sta:
"ARC FAQs
Frequently Asked Questions
What is the minimum size of boat and crew? 8.23m (27’) length overall (LOA) with at least two people on board. How long will the rally take? For the ARC, the typical passage time for a 12m (40’) cruising boat is 18 to 21 days, depending upon the weather conditions and your style of sailing.
Boats in the ARC + routes can expect to be at sea for 5 to 7 days to Mindelo, Cape Verde after their departure from Las Palmas. Following the restart, the fleets will reach either IGY Rodney Bay Marina Saint Lucia, or Blue Lagoon Marina, St. Vincent in 12 to 16 days."
...
"What training should I do? We recommend that the skipper (captain) and at least one of the crew should have done some safety and communications equipment, heavy weather sailing and emergency management training within the last five years.
You can learn more about the rally and tips for preparing your boat and crew by attending one of our 2 hour boat show forums, or 2 day residential seminars. We also have a number of handy videos on our YouTube channel."
...
"Can I take my children? Families with children of all ages have sailed in the ARC, and we usually have around 20-30 children each year. We have special children’s activities in Las Palmas, including a week-long Kid's Club for children aged 6-16."
...
"How many people take part? The ARC usually has over 200 boats from more than 20 flag nations. There are over 1200 crew, aged from babies to the over 80s. We have lots of social activities in Las Palmas to help the crews make new friends. Around 70 yachts sail in the ARC+ fleet."
Vierailija kirjoitti:
Trimaraania on erittäin vaikea kaataa.
en osaa sanoa oliko Vasa holkki vai karakki, mutta oli sitten kumpi tahansa niin huonosti se kuitenkin pysyi pinnalla.
Tarkkuutta kirjoitti:
Aikoo siis matkustaa purjeveneen kyydissä, ei purjehtia.
Matkustaa ökyrikkaiden jättihiilijalanjälkisten kuninkaallisten kanssa. Pienihiilijalanjälkisellä köyhällä ei olisi tuollaiseen reissuun varaa.
Greta on kaksinaismoralisti. Hän ei ole esim. sisäistänyt somettamisen ympäristöhaittoja.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkuutta kirjoitti:
Aikoo siis matkustaa purjeveneen kyydissä, ei purjehtia.
Matkustaa ökyrikkaiden jättihiilijalanjälkisten kuninkaallisten kanssa. Pienihiilijalanjälkisellä köyhällä ei olisi tuollaiseen reissuun varaa.
Yleinen pitkän matkan matkavene on ruotsalaisvalmisteinen 70-luvun Albin Vega. Ostohinta pyörii tällä hetkellä 850-7000 euron tietämillä. Purjehdus on ökyharrastus metsäläisille jotka eivät viitsi selvittää asioita. Ylärajaa ei toki ole, mutta eivät kaikki autolla ajavat autoille Maserateilla tai Rollseilla.
Lasikuitu kipoista irtoa MIKROMUOVIA vesistöön. Ekologisin purjehdustapa olisi oikea aito vanha puinen laiva.
Eikös hän ole ihan teini vielä. Teininä idealismi usein muutenkin on ehdottominta, saati jos on vielä noin näkyvästi esillä, kun hän on.