Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopin mielestä olen syypää miehen huonoihin hampaisiin

Vierailija
29.07.2019 |

Miehellä on aina ollut huonot hampaat, tulee ilmeisesti hänen isänsä puolelta, tulee helposti reikiä ja vihloo helposti. Hän kävi viime viikolla hammaslääkärissä ja poistettiin haljennut hammas, joka halkesi kun mies söi pähkinöitä.

Tänään miehen äiti soitti hänelle ja mainitsi sitten tuosta että kävi poistattamassa hampaan viime viikolla. Anoppi alkoi kuulemma sitten puhelimessa selittää hänelle, että oletkos huomannut kun kotoa muutit, niin sinulla on ollut kauheasti vaivaa hampaiden ja kaiken muunkin kanssa. Kyllä se taitaa olla niin, että "Niina" syöttää sulle huonoa ruokaa, jos olisit asunut kotona... Tuossa kohtaa mies oli lyönyt luurin korvaan äidilleen.

Anoppi on aina tykännyt kauheasti syyttää minua kaikesta, mm. kaikista miehen terveyshaitoista (=minä olen aiheuttanut ne milloin mitenkin), rahahuolista (=kuitenkin olen tuhlannut kaikki rahat, vaikka olen todella tarkka raha-asioissa), lemmikkien sairauksista (=minä olen sairastuttanut ne ruoalla, mies sanoo hoitavansa niiden ruoat, no sitten minä olen aiheuttanut ne vaivat olemuksellani) jne. Näitä on vaikka miten paljon ja syyt ovat aivan utopistisia, eivätkä mitenkään realistisia.

Mieheni on aina puolustanut minua äidilleen ja muutama kuukausi sitten alkoi lyödä luurin korvaan heti, jos äitinsä alkaa valittaa minusta hänelle.

Anoppi inhosi minua siitä hetkestä lähtien, kun aloin seurustella hänen poikansa kanssa, eikä kuulemma kukaan exäkään anopille kelvannut, vaikka minulle kyllä on kehunut heitä maasta taivaaseen. Kaikista kamalin oli, kun olimme seurustelleet pari viikkoa ja selitti sitten miehelle, että tämän exä on raskaana ja lapsi on sitten varmaan hänen. Asia selvisi seuraavana päivänä, että anoppi oli taas puhunut omiaan, eikä exä edes ollut raskaana, joten on yrittänyt radikaalejakin keinoja, että saisi meidät eroamaan.

Halusin vain purkautua asiasta, on raskasta olla aina se syypää kaikkeen, vaikka mieheni minua tukeekin ja puolustaa ja on aina minun puolellani näissä.

Onko muilla samanlaisia tilanteita, että syyt ovat aivan hulluja, miksi joku asia olisi teidän vikanne?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat kertoa mielipiteesi, mutta en silti ihan ymmärrä. Jos itse avaan ketjun ja totean, että ei kiinnosta, suljen sen. En viitsi edes kirjoittaa kommenttia ketjuun, monet ketjut ohitan jo otsikon perusteella, jos ne eivät kiinnosta minua.

En vihaa anoppiani, enkä haluaisi olla huonoissa väleissä. Se riitti minulle, kun vuosikausia yritin ja yritin, mutta aina sama juttu, minä olen syypää kaikkeen. En jaksa niin kauheaa negatiivisuutta, mitä anoppini kylvää ympärilleen. Mies saa tottakai olla yhteydessä jos tahtoo, hän on aikuinen mies ja tekee omat päätöksensä, en minä niihin puutu. Mieskin on silti alkanut puhua, ettei enää jaksa olla tekemisissä, välttämättä lainkaan jos anoppi ei muutu. 

Tilanne on tottakai miehellekin kurja ja parhaani mukaan tuen häntä. Kuuntelen häntä ja kerron oman mielipiteeni asiaan, asia on tottakai raskas hänellekin. Hänen on vaikea kuunnella, kun äitinsä haukkuu joka puhelussa minua, koska olen hänelle tärkeä ja hyvä äiti lapsellemme ja hän rakastaa minua. Voin vain kuvitella, kuinka raskasta olisi, kun joutuisi kuuntelemaan tuollaista jatkuvasti rakastamastaan ihmisestä. Mies onkin sanonut, että taitaa olla yhteyksissä äitinsä kanssa vain velvollisuudentunnosta enää, ei tunne oikein mitään enää äitiään kohtaan kun on niin kamala aina ollut minulle ja se satuttaa häntä.

Ap

Vierailija
22/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vallasta. Pitäkää omat reviirinne ja asianne. Sopikaa niistä. Pitääkää kiinni sovituista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syötät miehellesi? Viljatuotteet ovat hampaille huonoja. Erityisesti sokeri, eikä se ole hampaiden harjauksesta kiinni, vaan vaikuttaa luiden heikentymisen myötä. Lihasta saa tarvittavat ravinteet.

Vierailija
24/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syötät miehellesi? Viljatuotteet ovat hampaille huonoja. Erityisesti sokeri, eikä se ole hampaiden harjauksesta kiinni, vaan vaikuttaa luiden heikentymisen myötä. Lihasta saa tarvittavat ravinteet.

Mitä syötät...voi luoja sentään xD ihan ku se mies ois joku pikkulapsi.

Vierailija
25/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä anoppi yrittää kovasti vaikuttaa elämäämme, ei koskaan minusta päästänyt irti pojastaan ja nyt yrittää vieläkin roikkua kynsin ja hampain hänessä kiinni ja tehdä valinnat hänen puolestaan. Tuntuu, että ei ole tyytyväinen, ellei mies tee niinkuin hän käskee. Minä en olekaan anopin kanssa tekemisissä ollut enää hyvään aikaan ja mieskin taitaa nyt ottaa taas hajurakoa pidemmäksi aikaa, on puhunut että laittaisi välit kokonaan poikki, koska on niin loppu tähän tilanteeseen. Aina puheluiden jälkeen raivoaa, miten äiti taas laittoi minun syykseni sen ja tämän.

Minä en syötä miehelleni mitään, hän aikuisena ihmisenä tekee itse päätöksen. Ihan peruskotiruokaa syömme, mutta en "syötä" miestäni. 

Ap

Vierailija
26/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironisintahan tuossa on, että kariekselle ja heikolle hammaslaadulle löytyy suoraan sieltä lapsuudesta, vanhemmista ja heidän laiminlyönnistä hampaiden hoidon suhteen.

Vierailija
27/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä samaa. Anoppi sitä ja anoppi tätä. Porukka ottaa tosissaan. Mammoilta taisi synnyttäessä pullahtaa myös aivot pihalle.

no aika usein anopit ovat niitä v*ttupäitä, minkä sille mahtaa

Vierailija
28/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syötät...voi luoja sentään xD ihan ku se mies ois joku pikkulapsi.

Jo sieluni silmin näen apn tunkevan väkisin lusikkaa miehen suuhun, tyyppi sidottuna tuoliin ja venkoilee parhaansa mukaan karkuun. Just.

Mieheni myös joskus marisi, että syötän hänelle herkkuja. Lopetti kun lopulta sanoin, että ihan hänen oma käsi siellä karkkipussi käy, en minä hänen suuhunsa väkisin työnnä.

Vierailija
29/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ironisintahan tuossa on, että kariekselle ja heikolle hammaslaadulle löytyy suoraan sieltä lapsuudesta, vanhemmista ja heidän laiminlyönnistä hampaiden hoidon suhteen.

Ei, vaan muutaman viime vuoden ruoka-aineista. Lihaa pitää olla, sokeri ja tärkkelys heikentävät luut, hampaat mukaan lukien. Sen takia vegaanien hampaat mädäntyvät.

Vierailija
30/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä samaa. Anoppi sitä ja anoppi tätä. Porukka ottaa tosissaan. Mammoilta taisi synnyttäessä pullahtaa myös aivot pihalle.

Mikseivät ottaisi? Onko muka jotenkin utopista ajatus, että kontrolloivia tai mielisairaita ei löydy anopeista?

Ihan vihjeenä, niitä voi olla ihan kaikkialla, anopeissa, miniöissä, apeissa ja puolisoissakin. Apn tapauksessa hän törmäsi anoppiin, joka tarttis nappia aika monestakin purkista ennen kui kannattais mennä ihmistenilmoille.

Vierailija
31/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun anoppis on selvästi mt-ongelmainen, onneksi miehes vaikuttaa järkevältä. Minimoi yhteydenpito omalta osaltas ja anna miehes tehä kuten tahtoo omaltansa (näyttää jo vähentäneen sitä itsekin). Eiköhän se sitten ala mielistellä, kun tarvii itse apua, mutta älä sinä silloin ainakaan auta.

Vierailija
32/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tosiaan varmaan on mieheen jo vauvana tartuttanut kariesbateerin tuolla omalla lusikalla syöttämisellä ja suulle pussailulla, mutta hammasluu on varmaan huonompi kuin yleensä, niin monella miehen isän puolelta on samaa ongelmaa. 

En voi sille mitään, että anoppini on tällainen. En tahoisi, että on, haluaisin että minulla olisi hyvät välit anoppiin, mutta kaikkeni olen yrittänyt hänen kanssaan. 

En nyt ala sen enempää erittelemään ruokiamme, mutta olemme ihan sekasyöjiä ja mies voi itse kyllä päättää, jos ei tarjoamaani ruokaa syö ja joka päivä kysyn, onko ruokatoiveita ja syömme kyllä terveellisesti. 

Ap

Vierailija
33/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun anoppis on selvästi mt-ongelmainen, onneksi miehes vaikuttaa järkevältä. Minimoi yhteydenpito omalta osaltas ja anna miehes tehä kuten tahtoo omaltansa (näyttää jo vähentäneen sitä itsekin). Eiköhän se sitten ala mielistellä, kun tarvii itse apua, mutta älä sinä silloin ainakaan auta.

Monia muitakin viitteitä on siihen, että anopilla jonkin sortin persoonallisuushäiriö on, mutta eniten tämä kontrollointi meidän elämäämme on pinnalla. 

Itse en olekaan ollut pitkään aikaan missään tekemisissä hänen kanssaan, koska se on liian kuluttavaa. Mies pitää sen vähän mitä pitää, mutta on puhellut, josko lopettaisi sen kokonaan. Ihan mitä sitten päättääkään, minä tuen häntä siinä. Siinä olen onnekas, että mieheni puolustaa minua ja on minun puolellani tässä.

Anoppi alkaa pian olla siinä iässä, että tarvitsee apua ihan oikeasti (nytkin tottakai tarvitsisi mukamas apua kaikesta ja nimenomaan mieheltä, mm. nurmikon leikkausta, että miehen pitäisi lähteä yli 200km päästä sitä leikkaamaan kerran viikossa) mutta minä en ainakaan häntä aio auttaa ja olen sen miehellekin kertonut ja hänelle asia on itsestäänselvää anopin käytöksen takia. 

Ap

Vierailija
34/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa anopiltani. Valittaa kuinka miehestäni tullut ruma alettua seurustella kanssani. Läski, huonot hampaat ja hiukset, huono iho, huono vaatetus jne. Vastasin hänelle ulkonäköhaukkujen jälkeen että näen mieheni yhä komeana niin meni hiljaiseksi. Hän haukkuu myös monia selän takana, onneksi mies pitää puoliani

Vierailija
35/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme anoppeja oikein vaivaa?

Vierailija
36/38 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö anoppi

Vierailija
37/38 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tosiaan varmaan on mieheen jo vauvana tartuttanut kariesbateerin tuolla omalla lusikalla syöttämisellä ja suulle pussailulla, mutta hammasluu on varmaan huonompi kuin yleensä, niin monella miehen isän puolelta on samaa ongelmaa. 

En voi sille mitään, että anoppini on tällainen. En tahoisi, että on, haluaisin että minulla olisi hyvät välit anoppiin, mutta kaikkeni olen yrittänyt hänen kanssaan. 

En nyt ala sen enempää erittelemään ruokiamme, mutta olemme ihan sekasyöjiä ja mies voi itse kyllä päättää, jos ei tarjoamaani ruokaa syö ja joka päivä kysyn, onko ruokatoiveita ja syömme kyllä terveellisesti. 

Ap

Ei ole olemassa huonoa hammasluuta. Hampaan ja leukaluun luusto on sitä samaa tavaraa kuin kaikki muutkin luut kyseisellä ihmisellä. Joillakin luita voi haurastuttaa osteoporoosi, mutta se näkyy muilla tavoin kuin reikiintymisenä. On ainoastaan karies, mikä suussa hampaat rikkoo, joten syyllinen on anoppisi. Ilman sen tartuttamista ei reikiä tulisi.

Minulla on samanlainen anoppi kuin sinulla. Napanuora venyi ja paukkui vuosikausia ja minä olin kaikkeen syyllinen. Vasta ihan hiljattain katkaisimme välit anoppiin kokonaan ja elämä on nyt huomattavasti helpompaa. Suosittelen teillekkin. Ei ole mitään pakkoa olla tekemisissä vaikka se miehesi äiti onkin. Niin makaa kuin petaa, jos se mameli ei pysty kunnioittamaan poikansa valintoja, niin olkoon itsekseen oman elämänsä kanssa.

Vierailija
38/38 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aikuinen mies osaa syödä itse.