Anopin mielestä olen syypää miehen huonoihin hampaisiin
Miehellä on aina ollut huonot hampaat, tulee ilmeisesti hänen isänsä puolelta, tulee helposti reikiä ja vihloo helposti. Hän kävi viime viikolla hammaslääkärissä ja poistettiin haljennut hammas, joka halkesi kun mies söi pähkinöitä.
Tänään miehen äiti soitti hänelle ja mainitsi sitten tuosta että kävi poistattamassa hampaan viime viikolla. Anoppi alkoi kuulemma sitten puhelimessa selittää hänelle, että oletkos huomannut kun kotoa muutit, niin sinulla on ollut kauheasti vaivaa hampaiden ja kaiken muunkin kanssa. Kyllä se taitaa olla niin, että "Niina" syöttää sulle huonoa ruokaa, jos olisit asunut kotona... Tuossa kohtaa mies oli lyönyt luurin korvaan äidilleen.
Anoppi on aina tykännyt kauheasti syyttää minua kaikesta, mm. kaikista miehen terveyshaitoista (=minä olen aiheuttanut ne milloin mitenkin), rahahuolista (=kuitenkin olen tuhlannut kaikki rahat, vaikka olen todella tarkka raha-asioissa), lemmikkien sairauksista (=minä olen sairastuttanut ne ruoalla, mies sanoo hoitavansa niiden ruoat, no sitten minä olen aiheuttanut ne vaivat olemuksellani) jne. Näitä on vaikka miten paljon ja syyt ovat aivan utopistisia, eivätkä mitenkään realistisia.
Mieheni on aina puolustanut minua äidilleen ja muutama kuukausi sitten alkoi lyödä luurin korvaan heti, jos äitinsä alkaa valittaa minusta hänelle.
Anoppi inhosi minua siitä hetkestä lähtien, kun aloin seurustella hänen poikansa kanssa, eikä kuulemma kukaan exäkään anopille kelvannut, vaikka minulle kyllä on kehunut heitä maasta taivaaseen. Kaikista kamalin oli, kun olimme seurustelleet pari viikkoa ja selitti sitten miehelle, että tämän exä on raskaana ja lapsi on sitten varmaan hänen. Asia selvisi seuraavana päivänä, että anoppi oli taas puhunut omiaan, eikä exä edes ollut raskaana, joten on yrittänyt radikaalejakin keinoja, että saisi meidät eroamaan.
Halusin vain purkautua asiasta, on raskasta olla aina se syypää kaikkeen, vaikka mieheni minua tukeekin ja puolustaa ja on aina minun puolellani näissä.
Onko muilla samanlaisia tilanteita, että syyt ovat aivan hulluja, miksi joku asia olisi teidän vikanne?
Kommentit (38)
Selkeästi mielenvikainen ja kehittymätön ihminen. Tuollaisesta ei oikeasti kannata välittää, vaan jättää omaan arvoonsa. Säälittävä reppana.
Vierailija kirjoitti:
Anopin kannattaa vähän perehtyä siihen, miten ja milloin hampaiden reikiintymistä aiheuttavan kariesbakteerin tartunta saadaan - lapsuudessa ja yleensä vanhemmalta! Ala sinä kuittailemaan anopille, että missäkähän vaiheessa on tullut tartuttaneeksi bakteerin pojalleen!
Hammasluussa lienee vaihtelua, mutta ei sekään sinun kokkailuista johdu - perintönä saatu mikä saatu!
Anopin mielestä syy on minun, hän ei usko tähän, koska yritti aina lastamme tavatessa antaa omasta lusikastaan tälle ruokaa, vaikka sanottiin että ei saa tuon bakteeritartunnan takia. Ihan höpöjuttuja kuulemma tällaiset "hömpöttelyjutut", sillä lapsi juuri siedättyy sille, tälle ja tuolle. Yritti myös aina pussata lasta suulle, vaikka me opetamme lapselle, että perheenjäsenet pussaavat otsalle ja poskelle, sitten tyttö- ja poikaystävät suulle. Sanomattakin tietysti selvää, että tuolle touhulle laitettiin samantien stoppi.
Minä olen kyllä jo pidemmän aikaa ollut ilkeä anopille kun olemme tekemisissä olleet tai tavanneet, olen suoraan kertonut että olen siksi niin ilkeä, että tajuaisi lopettaa minun mollaamiseni, kun siitä on loukkaantunut ja sanonut minulle. Ei silti vain tajua, mutta silti aina tilaisuuden tullen sanon jotakin naljailevaa hänelle. Lapsellista, tiedän, mutta olen niin kypsä anopin touhuun.
Ei varmasti johdukaan kokkailuistani, miehelläni on ollut siitä asti kun muistaa ongelmia hampaidensa kanssa, isänsä puolella sukua on samaa ongelmaa kaikilla, kaiketi juuri huono hammasluu ja anoppi lienee tartuttanut jo vauvana miehelle tuon kariesbakteerin.
Ap
Olet katkera...mitä on oikeasti taustalla
Ottakaa etäisyyttä ja jättäytykää hyvän päivän tutuiksi. Lakkaatte vaan kertomasta asioitanne. Jos olette tekemisissä, niin kyselkää aina anopin kuulumisia, niin että saa olla itse äänessä.
Eiköhän tuo ole anopin oma vika kun ei ole lastaan osannut kasvatta terveydenhoidon ja talouden asioissa kun mies ei kerran itse kykene hampaitaan hoitamaan ja hoidattamaan (omalla kustannuksellaan).
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi mielenvikainen ja kehittymätön ihminen. Tuollaisesta ei oikeasti kannata välittää, vaan jättää omaan arvoonsa. Säälittävä reppana.
Anoppi vaikuttaa vahvasti persoonallisuushäiriöiseltä ihmiseltä, mutta hänessähän ei tietysti ole mitään vikaa. Muista etsii kyllä innokkaasti erinäisiä vikoja, varsinkin minusta. Kyllä minussa on vikoja, tottakai, enhän minä sitä kiellä, kaikissa on. Anopin mielestä hänessä vain ei ole mitään moitteen sijaa, aina kun ilkeileekin, hänen mielestään hän vain sanoo kuten asiat on.
Ap
Olenhan minä katkeroitunut anopille vuosien aikana, koska on minulle aina ollut ilkeä ja haukkunut, ollut kylmä jne. Minä yritin pitää anopista, yritin pitää hyvät välit, tukea hänen ja lapsenlapsensa suhdetta, mutta hänen kanssaan yhteyksissä olo alkaa tuntua hyvin mahdottomalta.
Minä en ole enää aikoihin ollut tekemisissä anopin kanssa, mies on jonkin verran, mutta aika vähän. Muutaman kerran kuukaudessa juttelee äidilleen. Hän soittaa miehelle joka päivä, mutta mies ei jaksa vastata, hänellekin on välttämätön paha olla tekemisissä äitinsä kanssa ja välillä on kuukausia, ettei ole tekemisissä.
Nro 7, en ihan nyt ymmärtänyt? Mies osaa käydä hammaslääkärissä tarpeen vaatiessa ja ihan itse maksaa käynnit.
Kirjoitinkin tässä kommentissa, että lapsia meillä on yksi, toinen on tulossa josta ei ole kerrottu vielä anopille. Tämän lapsen kanssa on kovasti yrittänyt määräillä asioista ja tehdä päinvastoin kuin hänelle sanotaan, juuri esim. tuo omalla lusikalla syöttäminen ja suulle pussailu.
Ap
Kysäisepä hoitaako anoppi miehensä hampaat?
Välit poikki vaan ei tuollaista tarvitse sietää, siinäpä sitten miettii syitä.
Et taida oikein haluta, että miehesi on äitinsä kanssa tekemisissä
Haluat hänet vieroittaa äidistään.
Miksi teet niin.
Äiti huomaa sen ja siksi syyttää sinua
Onko sun omat vanhemmat lähistöllä, ootko tekemisissä
Pakko kyllä kysyä, miksi pitää avata ketju joka ei kiinnosta? Miksi on vielä sen jälkeen pakko kommentoidakin? Tämä siis numerolle 11.
Anoppi on ollut yksin jo pitkään, hänellä on ollut muutamia suhteita, mutta ne ovat kariutuneet yleensä parissa viikossa, pisin suhde kesti alle vuoden, mutta ehtivät naimisiin asti miehen kanssa. Miehen isän kanssa erosivat jo silloin, kun anoppi odotti vielä miestäni.
Minä en olekaan tekemisissä anopin kanssa ollut enää hyvään aikaan ja mieskin todella harvakseltaan. Puhui kyllä tänään, että ei varmaan jaksa taas pitkään aikaan vastata äidilleen, onneksi on pitkä välimatka niin ei varmaankaan ilmesty oven taakse. Muuten kyllä varmasti ilmestyisi, kun hänelle kehdataan olla vastaamatta.
Ap
Miksi vihaat anoppiasi..älä ole kade pojastaan...joka on ykkönen
otat vaan etäisyyttä ja pidät yhteydenpidon minimissä. Ja puhu miehesi kanssa, tilanne on hänelle varmasti yhtä kurja kuin sinulle. Ei kaikkien kanssa tarvi yrittää tulla toimeen jos on ihan mahdottomia.
Vierailija kirjoitti:
mitä veikkaat onko miehelle mukavaa jos äiti kohtelee miehen puolisoa ja yhteisen lapsen äitiä rumasti?
Vierailija kirjoitti:
Et taida oikein haluta, että miehesi on äitinsä kanssa tekemisissä
Haluat hänet vieroittaa äidistään.
Miksi teet niin.
Äiti huomaa sen ja siksi syyttää sinuaOnko sun omat vanhemmat lähistöllä, ootko tekemisissä
Asia ei kyllä ole näin. Miehellä oli jo silloin huonohkot välit äitiinsä, kun tapasin hänet. Tuin miestä asiassa ja rohkaisin olemaan väleissä äitinsä kanssa, se on kuitenkin hänen äitinsä ja yritin itsekin olla hyvissä väleissä anopin kanssa. Yritin todella kovasti pitää hänestä ja antaa ilkeilyjen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Anoppi on kuulemma jokaisen miehen tyttöystävän haukkunut alusta asti pataluhaksi ja syyttänyt näitä kaikesta, mutta minun kuulteni ylistänyt heidät suurinpiirtein Pyhäksi Mariaksi ja haikaillut, kun mies vielä olisi heidän kanssaan niin kaikki olisi hyvin. Silti yritin olla väleissä anopin kanssa, vaikka jokaiken anopin solu huusi "Vihaan sinua!".
Joten ei, en todellakaan yritä vieraannuttaa miestä äidistään. Olen itsekin äiti, mutta tiedostan sen, että joudun päästämään irti lapsestani kun aika on ja sen myös teen. Eihän se varmasti helppoa ole, mutta hänen pitää saada elää omaa elämäänsä ja tehdä omat valintansa. Ainoa mitä voin tehdä, on yrittää antaa mahdollisimman hyvät eväät elämään ja valintojen tekoon.
Isäni on kuollut muutama vuosi sitten, äitini kanssa olen tekemisissä. Mieheni pitää hänestä ja äitini miehestäni, olemme kaikki hyvissä väleissä. Tottakai hänenkin kanssaan tulee joskus yhteenottoja, mutta aivan eri mittakaavassa kuin anopin kanssa ja eri aiheista. Hän ei esim. koskaan ole puuttunut lapsemme kasvatukseen. Häneenkin silti on pitkä välimatka, asuu samassa kaupungissa kuin anoppini. Tästäkin muuten anoppi syyttää minua, että asumme täällä, vaikka muutimme tänne mieheni töiden takia. Anopin mielestä silti minä junailin miehelle jotenkin siirron tänne.
Ap
Anoppi sanoi, että miniä laittaa huonoa ruokaa...laittaako. kun on raskaana, jaksaako mitään..ei se ole huonosti sanottu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä veikkaat onko miehelle mukavaa jos äiti kohtelee miehen puolisoa ja yhteisen lapsen äitiä rumasti?
Jos miehellä on vähänkään ns. munaa, hän kertoo äidilleen mitä mieltä on tämän toiminnasta eikä anna tuollaisen jatkua.
Anopin kannattaa vähän perehtyä siihen, miten ja milloin hampaiden reikiintymistä aiheuttavan kariesbakteerin tartunta saadaan - lapsuudessa ja yleensä vanhemmalta! Ala sinä kuittailemaan anopille, että missäkähän vaiheessa on tullut tartuttaneeksi bakteerin pojalleen!
Hammasluussa lienee vaihtelua, mutta ei sekään sinun kokkailuista johdu - perintönä saatu mikä saatu!