Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko viherpeukaloita pailkalla?

Vierailija
28.05.2006 |

Miten saan muratin pysymään hengissä. Onnistun tappamaan sen aina. On suht valosalla paikalla mutta ei ihan ikkunan vieressä. Vähän vai paljon vettä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon saanu sen pysyyn hengissä kastelemalla sumutinpullolla ja välillä se on talvella ollu meillä suihkussa niin höyrystyy samalla kun olen suihkussa.

Musta tuntuu, että se muratti ei ole kauhean pitkäikäinen kasvi noin yleensä... Esim viime kesän muratit jouduin heittään pois maaliskuussa kun ne rupes kellastuun... niihin voi tulla vaikka joku tauti.

Mummoni on kyllä saanut murattinsa kestämään jostakin jouluasetelmasta... multa pitäs olla just oikeenlaista ja lannottaakin pitäs...

Mun mielestä vähän hankala kasvi...

Vierailija
2/4 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielestäni vaikea hoitoinen. Muistaakseni kasvaa euroopassa ihan luonnonvaraisenakin...

Parhaiten muratti menestyy paikassa, jossa on runsaasti hajavaloa. Suora auringon paahde voi olla jopa haitaksi. Murattia kastellaan runsasvaloisena aikana niin, että multa pysyy mahdollisimman tasakosteana. Kasvussa olevaa kasvia on aina myös lannoitettava. Talvella kastelua ja lannoitusta vähennetään.

Muratin varressa on pieniä imujuuria joiden avulla se pystyy kiipeämään myös itse. Pitkäksi kasvavan verson voi huoletta katkaista. Se edistää sivuhaarojen kasvua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme kyllä, säilynyt jo monta vuotta. Olen vaihtanut mullat vuosittain ja laittanut tavallisen kukkamullan joukkoon vähän hiekkaa. Sen jälkeen en oikeestaan ole muuta kun kastellut kerran viikossa, kun muutkin kukat ja kesällä muutaman kerran lannoteliuoksella. Ja on ikkunalla, johon aurinko ei pääse paistamaan suoraan.

Vierailija
4/4 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monettako vuotta, kesäisin laitan se ulos,

huonosti olen sitä hoitanut, kastellut milloin muistanut, suihkussa käyttänyt ja välillä purkanut sille huoliani :)