*SYYSVÄEN SUNNUNTAI*
Kommentit (12)
Minäkin valvoin puoleen yöhön, mutta heräsin itse ennen lapsia. Lapset alkaa vääntää jotain kesälomarytmiä, kun nukkuvat klo 8 saakka. Esikoisella on muutama päiväkotiaamu jäljellä, jolloin joutuu vielä heräämään aikaisemmin, mutta saa nähdä mitä meidän rytmistä tulee sen jälkeen. Ei siinä muuten mitään, mutta pienellä selvästi jo tökkii päiväunille meno. Saattaa huudella sängyssään vaikka kuinka kauan ja välillä itkee ja valittaa. Ois kiva kuitekin, että nukkuis normaaliin aikaan päikkärit. Ja normaalipituiset. Parina päivänä on nukkunut vaan tunnin. Iltojakaan en halua venyttää, vaan haluan sen pari tuntia omaa aikaa, kun lapset on nukkumassa.
Tänään ois kaupat auki. Ensi sunnuntaina ne taitaakin olla taas kiinni. Jos kävis tänään ostamassa ensi viikon ruokia, niin ei tarvis heti huomenna mennä taas kauppaan rattailla. Pitää tyhjentää esikoisen lokerokin päiväkodista, joten pitäis olla tilaa rattaissa:)
Nyt menen aamupalalle.
T: Ynis
mies saapuu kotia ja tyttö myös... kyllä olen nauttinut. kun olen saanu olla
poitsun kanssa kaksin... mut nyt arki alkaa...
Toinen kokonainen ja ehjä yö Nöösällä takana. Viikossa kaksi tällaista herkkua on jo aivan käsittämätöntä ylellisyyttä. Aamullakin nukkui pitkään. Minua silti väsyttää. Tämä yhtäjaksoinen yöuni on niin outoa, että tarvitsen totuttelua näköjään. ;) Kiitos onnitteluista tämän edistysaskeleemme suhteen.
Aamupäivällä vähän tuossa pyöräiltiin. Nöösä lauleli onnellisena istuimessa: kookookoo¿ eli piiri pieni pyörii -laulua. Kävin myös oikein kättä päivää sanomassa yhdelle naapuriperheelle. Pikku hiljaa tässä tutustuu.
Lauantain lauseet löytyvät täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7400213&p=2&tmode=1&smode…
Ankkis: Mihin pääsykokeisiin sinä luet? Tsemppiä luku-urakkaan!
Lila: Miten maidoton kokeilu sujuu? Onko ollut Rosalle apua?
Mukavaa, että Sakemannipennonen on viettänyt hauskan ja nautinnollisen viikonlopun.
Minulla oli kovasti asiaa, mutta nyt katos kaikki päästä. Hyvää sunnuntaita siis kaikille! =)
-Mimmuli ja Nöösä
Onnittelut tosiaan Nöösälle ja Mimmulille kokonaisista öistä!! Ihanaa kuulla, että näin saatte nauttia unista. Toivon todella, että suuntaus on jatkuvaa!
Kiva oli lukea myös mukavasta Salaisen Laakson vierailusta. Ja toden totta - Mimmuli jos vain jaksat, ihanaa jos järkkäät syksyllä jatko-osan. Nimimerkillä Seuravalla kerralla mukaan änkeävä.
Ynikselle laitoin jo s.postia. Kivaa kun joku jaksaa tulla meille ihmettelemään mun sekasortoista kukkapenkkiä!
Miehellä tänään pelireissu (tai no, kotipeli heillä on) ja tyttö vielä untenmailla. Rauhaa hetken aikaa. Sain jopa hiukan siivottua, jippii. Ajattelin illalla laittaa meille pitkästä aikaa fajitaksia. Tyttö tosin joutuu tyytymään nyt purkkiruokaan :(
Minulla on hiukan huoli nyt tuosta tytön juomisesta. Viime aikoina - nyt varmaankin viikon ajan jo - hän on jostain syystä juonut todella vähän. Ei halua vettä, ei mehua (mummin tekemää marjamehua), ei maitoa eikä piimää. Ei siis mitään. Iltaisin annan hänelle mukaan taikamukin, josta saa hörpätä jos jano tulee. Ennen aina ko. muki oli tyhjillään aamulla mutta ei enää. Eihän tietenkään lasta pakottaa voi juomaan :) mutta kyllä mua vähän huolestuttaa tämä nesteen vähäinen määrä. Olen antanut sitten marjoja tai hedelmäsosetta enemmän josko siitä saisi nestettä mutta .. en tiedä. Mitä pitäisi tehdä?? Ehkä joku vaihe vain ja menee ohi mutta kauanko tässä nyt odottelee. Sitäpaitsi, suoli tytöllä normaalisti toiminut päivittäin mutta nyt kun juo ihan selvästi liian vähän, ei kakka ole tullut kuin joka toinen päivä ja se on sellaista kovaa ja kuivaa kikkaretta. Mitä pitäisi tehdä? Mistä tämä voisi johtua? Osaako joku auttaa?? (Esikoisen äiti kyselee huolissaan ..)
Alli
Tuleeko normaali määrä pissavaippoja? Ne kai on paras keino seurata nesteen saamista. Toivottavasti on ohimenevää!
T: Ynis
On väki hävinny...
Piti taas eilen valvoo puolkahtee ja typy heräs tietty ennen kasia!!Nyt väsyttää..Typy nukkuu ja pojat on ulkona-odottelen kahville,mut saan varmaa viel odotella..
Ynis:Vähä samanlaisia kesä mietteitä,et miten siitä selvitään..Mua ei huolestuta aamut vaa päivät!!Miten ne sais menemää nii ettei ois yhtä kaaosta ja huutoa...ja kun iteltä jää tää päikkiajan oma-aika pois kokonaan..
Alli:En kyllä osaa juomatomuuteen sanoa..meillä kun päinvastanen ongelma,välillä tuntuu et ei uskalla ite juoda vettä ku typy on heti vaatimassa juotavaa!!!ja sitten siitä on niin kiva leikkikä vedellä..kaadella lattialle,sohvalle tai porskuttaa suusta päälleen!!
Mut niitä pisavaippoja minäkin seurasin...Osaako juoda pillillä?Jos se olis kivaa...
Mentii tänää ulos ja typy läks juoksemaa..En arvannu et se juoksis myös raput alas leikkipaikalle!!!Typyhän juos,kaatu nenillee ja pää osu tolppaa :-( Muistona komea kuhmu ja mustelma!!
Nyt heräilee...miks aina päikeiltä itkien ja aamulla laulaen??
Täytyy mennä
jatu
Meillä onkin kaksi koiraa. Pystis Riku ja pikkukoira Antsa. Poika on jo jonkin aikaa harrastanut sellaista leikkiä, että kun koira on sisällä (kuten nyt), kävelee sen perässä ja tekee kaikki samoin kuin koira (Jokin aika sittenhän söi koiranruokaakin kupista...). Veikeän näköistä, kun Antsa koluaa koiran pesässä nurkat ja iskee maahan makaamaan ja nuuskimaan paikkoja :). Kun kysyin, miten Antsa-koira sanoo, kertoi poika virnistellen, että " Ui-ui" . Kovasti näyttää poika leikistä nauttivan ja välillä hekottelee makeasti. Onneksi Riku on ihan hyväluontoinen ja sosiaalinen koira, eikä ikinä pojalle murahtele (mitä ei saisikaan tehdä).
Onpa kiva kuulla, että Salaisen Laakson vierailu sujui mukavasti.
Meidän pitkä viikonloppumme on mennyt aivan liian pikaisesti. Joka päivä olen käynyt lueskelemassa, mutten tainnut saada eilenkään mitään kirjoiteltua. Huomenna lakaa taas arki ja aivan liian pian (parin viikon päästä) tulee eteen Ranskan reissu.
Paistinpannuista sen verran, että yhdyn kuoroon, joka väittää ettei halvalla saa hyvää (ainakin jos kyse ei ole valurautapannusta). meillä on jo seitsemättä vuotta käytössä Hackmannin iso wokkipannu, jolla minä paistan melkein kaiken. Meillä on myös pari valurautapannua, joilla mies enimmäkseen paistaa pihvit yms. Uusi pitäisi meilläkin pian ostaa ja yhtä Hackmannin pannua katselin joskus sillä silmällä. En muista nimeä, mutta on ikäänkuin yhdistelmä valuraudasta ja teflonista. Riittävän raskas ja kuitenkin pinnoitettu.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Saamuska
Ei haittaa että sataa. Minulla on väsy. Ihanaa kökkiä puoliunessa sisällä. Ja huomenna saa jäädä kotiin, ei tarvitse mennä töihin. :-) Nautinnollista!
T@hti, just nämä kirotut autolainat.. :-D Mutta pakko auto on olla.
SiivousG. Pidän lastasta. Ja siihen vain kostutettu mikrokuituliina. Sinin vehkeitä on meillä. Swipen lasta taitaa olla parempi käteen. Taitaapi olla kalliimpi.
Rosan kasvot ja taipeet ovat hieman paremmat. Tosin nyt vain hieman. Rosa kun on ollut miehen suurpiirteisessä hoidossa. " Ei se nyt haittaa jos on vähän puklittu, kyllä se kuivaa.." (lapsi puklussa napaa myöten). Tutntuu ettei maidottomuus ole oleellisesti parantanut ihoa. Bebanthenilla saatiin iho silloin todella hyväksi ja tuo perusvoide on sen pitänyt hyvänä. Luulisin että tiistaina iho on taas kunnossa. Kun puklut on pyyhitty heti eikä hetkenpäästä leualta ja poskilta. Ja rasvaukset on tehty asiaankuuluvalla huolellisuudella. ;-)
Tietääkö kukaan missä olisi kurssi " Vauvan ihonhoidon perusteet miehille" . Täällä asuu yksi mies joka ei kerta kaikkiaan opi/ymmärrä miten tärkeää on vauvan ihon perushoito. Kyllähän hän yrittää mutta jälki ei ole hääviä. :-/
Lila75
Mies lähti lasten kanssa koiraa kouluttamaan, niin pitihän mun heti hyökätä tänne :) Tarkoitus oli kyllä ottaa vain esikoinen mukaan, mutta pienemmät väänsi sellaiset karpalokyyneleet, että isi heltyi ja päätti ottaa kaikki mukaan. Lupasin kyllä lähteä itekin, mutta märkää koiraa ei oikein viiti isompaan autoon ottaa eikä pienempään oltais mahduttu
Lila. Meillä rasvaukset on yhä mun heiniä. Tosi harvoin mies rasvaa ja silloinkin pitää moneen kertaan sanoa, mitä rasvataan ja millä. Muutoinkin vauvajutut on varmaan taas mun heiniä ja mies koittaa sitte ottaa ismopia mukaansa ulos ym. mahdollisuuksien mukaan. Me muuten oltais sitte viikon päästä maanantaina tulossa teillä käväisemään, mutta en vieläkään osaa sanoa tarkempaa aikaa.
Mies on muutenki ollu tänään tosi ahkerana pihalla. Mä oon sittte tehny sisähommia voimien mukaan ja sainkin onneksi pyykit taas ihan hyvälle mallille. Nyt on sitte uusi nurmikko varaston seinustalle kylvettynä ja kasvimaa käännettynä sekä nurmikko leikattu. Ja esikoinen on naputellu kivijalan rappausta, kun se on niin rapissu ja pitäis uusia.
Aurinko paistaa, mutta aika vilpoista on silti.
Enkeli. Katoin oikein noita meidän paistinpannuja ja kas vain, kaikki olikin Tefalin pannuja. On ollu meillä monta vuotta ja yhä ovat hyvässä kunnossa, vaikka läheskään aina en oo tullu heti käytön jälkeen pesseeksi.
Ja omaan huoneeseen siirtämisestä. Meillä esikoinen ja kakkonen nukkui meidän kanssa samassa huoneessa 4 ja 2 v asti, jolloin siirrettiin yhdessä viereiseen kamariin. J nyt Pekka on miedän kanssa ja vauva tulee myös samaan. Koitin kyllä miehelle puhua, että kaikki isommat ois nukkunu samassa tai esikoiselle laitettu oma huone, mutta mies ei ottanu kuuleviin korviin. Ja kun meidän huoneeseen ihan hyvin mahtuu ja Pekka on vielä nelosen syntyessä vähän pienempi kuin isommat tullessaan isosisaruksiksi, niin eiköhän se näinkin mee.
T@hti ja poppoo sekä rv 33
Melontakurssi on käytynä, kivaa oli vaikka kaatumisharjoituksissa tuli kyllä tosi kylmä ja märkä olo :-P Onneksi pääsi sen jälkeen saunaan! Luulen että joskus lähdetään kyllä taas miehen kanssa melomaan. Kovasti tykättiin molemmat.
Mimmuli: Luen omaa alaani, tavoitteena tehdä ylempi korkeakoulututkinto vanhan alemman päälle. Saan varmaan aika paljon hyväksiluettua muita alan opintoja joten luulen että loppujen lopuksi ei jää tehtäväksi kuin gradu ja muutama tentti (näitä mitenkään väheksymättä) mutta tosiaan ensin pitäsi lunastaa se opiskelupaikka.
Tikru-Pikru: Lillin maitoallergia on nyt sillä jamalla että Lilli sietää maitoa kypsennettynä ja hapanmaitotuotteita. Rahkaa kun yritettiin antaa (siis kermaa ja maitorahkaa ja hedelmiä) niin se oli liian tujua ja tuli paluupostissa takaisin ja iho-oireitakin vähän tuli, joten maito sellaisenaan ja kerma ym. kypsentämättömänä on vielä poissa Lillin ruokalistalta. Mutta eiköhän nekin ajan kanssa saada käyttöön.
Paistinpannuissa meidän perheessä vannotaan valuraudan nimeen. Muista en osaa sanoa mitään.
Nyt kuorimaan Milolle omenaa.
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
T@hti poppoineen Tervetuloa!!!!!!!!!!!!
Kiitos eilisestä! :-) Mukavaa oli nähdä! Ja eristyiskiitos Mimmulille, kun kutsuit meidän kauniiseen kotiisi! Mä olin iloinen, ettei Nea ollut mukana sain rauhassa istuskella ja herkutella. Tyttö olis varmaan aika lailla istuskellut sylissä ja arastellut muita..tiedä häntä. Mut iloinen oli kun menin kotiin, halaili ja juoksenteli kiljuen edestaas eteistä.
Keilinille iso kiitos kyydistä ja mukavasta juttuseurasta! :-)
Mä sitten illalla valvoin pitkästä aikaa kahteentoista, unet meni ohi ja meni kauan ennen kuin nukahdin. ja juuri tänään Nea päätti sit herätä jo puoli 8..No ei se mitään, suht pirteä olo kuitenkin. Nealla oli kuiva vaippa herättyään, näitä aina välillä tapahtuu.
Nea kitajaa ja vaatii seuraa, mentävä on! Mukavaa päivää!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 14+6