Ostatteko mitään osamaksulla?
Siinäpä kysymys. Minulle tämä oli aiemmin ongelma mutta kun pääsin eroon niin ei enää ikinä.
Kommentit (23)
Autolainaa otin nollakorolla, asunnosta nyt joutuu korkoa maksamaan.
Tarkoittaako osamaksu, että osa maksetaan luonnossa ja osa fiskaalisilla resursseilla?
Asunnon, iPadin lahjaksi äidilleni. Padista ei tosin tule korkokuluja.
En. Paitsi taidetta osakaupalla, maksettu 3 kk päästä
Vierailija kirjoitti:
Asunnon ja auton.
Kai nuo ostetaan lainaamalla pankista tms? En ole ainakaan kuullut että asunnon voisi ostaa osamaksulla. Itse ostelin nuorena huonekaluja osamaksulla ekaan omaan asuntoon.. Osamaksuja ei ole käytetty sen jälkeen kun näin mitä palkasta jäi jäljelle kun joka erä eri liikkeisiin oli maksettu tilipäivänä.
Asunto kyllä. Auton ostin käteisellä.
Ostanut jo 20v. Aina maksan laskuni pois.
Nyt ei ole velkaa eikä tule
Mitään en tähän mennessä ole ostanut. Ikää 37
Tämän puhelimen. Maksan muutaman euron joka kuukausi, kun oli korotonta ja kulutonta maksuaikaa.
Kyllä ostan, koska minulla ei ole varaa koskaan ostaa mitään yli 100€ hintaista tavaraa kerralla. Harmittaahan se että joutuu enemmän maksamaan, mutta ilman osamaksuja en voisi ostaa yhtään mitään isompaa, kaikki rahat menevät ruokaan, vuokraan ja laskuihin.
90-luvulla ostin sängyn korottomalla 10kk osamaksulla. Se maksoi 800 markkaa ja se 80 markkaa kuussa oli iso raha maksaa. Oli suuri helpotus kun sain sen maksettua. Sen jälkeen olen pystynyt maksamaan kerralla (tai odottanut, kunnes pystyn).
Puhelimen. Vaatteet tilaan laskulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ostan, koska minulla ei ole varaa koskaan ostaa mitään yli 100€ hintaista tavaraa kerralla. Harmittaahan se että joutuu enemmän maksamaan, mutta ilman osamaksuja en voisi ostaa yhtään mitään isompaa, kaikki rahat menevät ruokaan, vuokraan ja laskuihin.
Jos sinulla jatkuvasti pyörii jotain osamaksuja, niin tietenkään rahasi eivät riitä. Sinulta menee osa tuloista korkoihin. Kun taas se, joka ensin säästää, ei maksa niitä korkoja. Se joka säästää vielä enemmän, hänellä on käytettävissään nettopalkka + osingot. Mietipä sitä seuraavan kerran kun tuhlaat kaikki rahasi.
Ostin puhelimen ku entinen hajosi ja heti ensimmäisestä tilistä maksoin pois. Muuten en osta mitään osarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon ja auton.
Kai nuo ostetaan lainaamalla pankista tms? En ole ainakaan kuullut että asunnon voisi ostaa osamaksulla. Itse ostelin nuorena huonekaluja osamaksulla ekaan omaan asuntoon.. Osamaksuja ei ole käytetty sen jälkeen kun näin mitä palkasta jäi jäljelle kun joka erä eri liikkeisiin oli maksettu tilipäivänä.
joka kuukausi sitä asuntoa pankille maksaa, eli osari 😁
Kyllä, olen jopa velkaa ammatistani.