Miten leikkaan itse latvoista 3 cm?
En viittis kampaajalle ton takia mennä. EIkä oo rahaakaan.
Kommentit (15)
YouTubessa on videoita miten leikata hiukset itse. Katso useampi video ja lue kommentit.
Maalarinteippi tai kulho ja reunaa myöden.
Jos on tasapitkä tukka niin kostuta hiukset ensin ja kampaa suoraksi. Sen jälkeen otat pitkäteräiset sakset eli ns. kettiöfiskarsit. Jaat leikattavat alueet kolmaan osaa; niskapuoli, oikea puoli sivulla ja vasen puoli sivulla. Leikkaat jokaisen kolme osaa erikseen toiselta sivulta aloittaen. Yhden alueen leikkaat yhdellä napsaisulla. Jos nirhaat pikkupätkiä niin tulee apätasainen.
Kynsisaksetkin paremmat kuin keittiösakset. Hommaa hiussakset.
Käy jossain ulkomaalaisten parturissa, saat 10 € leikattua hiukset. Leikkaavat hyvin. Ei tarvi itte ruveta säheltämään saksilla.
Vierailija kirjoitti:
Käy jossain ulkomaalaisten parturissa, saat 10 € leikattua hiukset. Leikkaavat hyvin. Ei tarvi itte ruveta säheltämään saksilla.
Esim meidän kaupungissa ei ole yhtään tälläistä parturia
Minä laitan keskijakaukselle ja sitten leikkaan puolet ja puolet. Sit saksin kerroksia sen mitä tarvitsee. Tämä ei varmaan sovi jos on suorat hiukset, mulla on laineikkaat eikä mahdolliset erot näy niin selvästi.
Mä leikkaan aina noin sentin kerrallaan silleen hapsuttamalla. Eli en halua luotiviivan tasaista lopputulosta.
Otan pieniä osioita hiuksista kerrallaan ja napsuttelen menemään. Osio toiseen nippuun ja homma jatkuu, kunnes päästä on hiustupsut loppunut.
Mulla on puoleen selkään tukka ja näin olen n. kymmenisen vuotta tehnyt. Eikä kukaan ole mitään poikkipuolista sanonut, edes kaikkeen nenänsä työntävä kampaaja-kosmetologi siskoni.
Ne ulkom a. Laiset kympin parturoinnit kiertävät kyllä jotain maksuja. Jos ihan toimipaikassa leikkaavat. Eri asia, jos häärivät pelkän tuolin kanssa jossain puistiossa sakset ja suihkepullot mukanaan, tmv.
En halua kannattaa tuollaisia itse.
Emma K. kirjoitti:
Leikkaa 3 cm. Ongelma ratkaistu.
Juu, ja tosiaan kannattaa ottaa sieltä latvasta, keskeltä tai juuresta jos otat, latvaa on vaikea liittää päähän takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ne ulkom a. Laiset kympin parturoinnit kiertävät kyllä jotain maksuja. Jos ihan toimipaikassa leikkaavat. Eri asia, jos häärivät pelkän tuolin kanssa jossain puistiossa sakset ja suihkepullot mukanaan, tmv.
En halua kannattaa tuollaisia itse.
No niinpä ne tekee nämä ihan persjalkaset suomalaisetkin. Kassa on auki koko päivän, jos käteisellä maksaa, kuittia ei saa, se pitää tingata. Kyllähän se niin on, että kaikki ilman kuittia saadut tuloa menee ohi verottajan.
Unicorn cut, kato youtubesta. Helppo ja toimiva, varo tosin ettet leikkaa liikaa.
Minä leikkaan aina hiusten ollessa ponnarilla kiinni eli nappaan kynsisaksilla latvan poikki ja hyvin kelpaa.
Ennen oli lyhyet hiukset ja kampaajalla meni satasia vuodessa vaan nyt vuosia jo itse leikannut.
Olisko hyvä aloittaa vaikka etsimällä tai lainaamalla sakset? Kolme senttiä on aika helppo arvioida, vielä helpottaa jos sinulla on peili käytössäsi.