Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa että kuittaan luottokorttilaskun opintolainallani

Vierailija
29.07.2019 |

Hain töitä onnistumatta, joskaan en tiedä minne lapsi olisi laitettu kesäkuukausiksi koska hoitopaikka ollut kiven alla. En myöskään saa muitakaan tuloja, koska opiskelijat eivät saa mitään kesäkuukausina ilmaisiksi ja miehen tulojen takia en saa ainakaan tt- tukea. Lapsilisä on ainoa. Nyt mies sitten kysyi, voisimmeko minun opintolainallani kuitata keväältä ja kesältä kertyneen luottokorttilaskun. En haluaisi tehdä sitä, koska sittenhän joutuisin itse maksamaan koko lainan pois aikanaan ja opintotuki ei kata edes pahimpia menoja (puhelinlasku, matkakortti, ruoka, lapsen vaatteet ja tarvikkeet..) Mitä tekisitte? Töitä etsin koko ajan syksyksi ja talveksi, mieluiten jotain mitä voi tehdä myös lomakausina.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet päätynyt tilanteeseen, että mies elättää sinua? Hyvin epätasaiset tulot tekevät aina hallaa parisuhteelle.

Miten joku saa aloituksesta väännettyä, että mies elättää ap:ta?

Mies käy töissä, nainen opiskelee. Joten kyllä, työssäkäyvä elättää opiskelijan.

Minusta kuulostaa siltä, ettei elätä, jos ap joutuu pennintarkasti miettimään mihin se opintotuki riittää ja mihin ei.

Vierailija
42/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko jättämässä miestä vai miten se opintolaina jäisi vain sun maksettavaksi? Yhdessä olette vissiin tehneet luottokorttilaskuakin, kun lasten juttuja sisälsi.

Yhteinen talous, yhteinen perhe.

Jos olet ymmärtänyt ja lukenut aloituksen, niin ap:lla ja hänen miehellään on erilliset rahat.

Sillä luottokortilla on makseltu yhteisiä asioita, kuten ruokaa, lasten juttuja... Kuka elämisen muutenkaan maksaa, kun ap saa vaan lapsilisät itselleen per kuukausi? Pyhällä hengelläkö?

Älkää nyt noin sinisilmäisiä olko. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin puolet luottokorttivelasta opintolainalla, jos velka olisi otettu myös itseni ja lapseni hyväksi.

Vierailija
44/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on trolli- ei kai kukaan nainen suostu tuollaiseen!? Nyt keskustele vakavasti miehesi kanssa äläkä suostu tuollaiseen taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Vierailija
45/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kulta, olet varmasti nuori. Myötätuntoni on täysin puolellasi

Lähde suhteesta. Pahalta näyttää tulevaisuutenne.

Vierailija
46/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mies on kontrolloiva hyväksikäyttäjä. Älä missään nimessä käytä opintolainaasi hänen kulutukseensa, äläkä anna heittää tavaroitasi pois.

Sano että heittäköön jotain itse pois, että sinunkin tavarat mahtuvat.

No ei vainenkaan, ala miettiä eroamista mahdollisimman pian ja miestä varoittamatta. Tuo ei ole terve parisuhde.

Vierailija
47/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suuri lasku on. Jos teillä ei ole avioehtoa, kaikki on yhteistä, niin velat kuin varatkin.

Vierailija
48/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset on niin tyhmiä että elävät luotolla?

Vierailija
49/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en maksaisi todellakaan koko summaa yksin kerta mies käy töissä ja saa palkkaa. Pitää sitä rahaa itellekin jäädä.

Vierailija
50/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.

Vierailija
51/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko jättämässä miestä vai miten se opintolaina jäisi vain sun maksettavaksi? Yhdessä olette vissiin tehneet luottokorttilaskuakin, kun lasten juttuja sisälsi.

Yhteinen talous, yhteinen perhe.

Jos olet ymmärtänyt ja lukenut aloituksen, niin ap:lla ja hänen miehellään on erilliset rahat.

Sillä luottokortilla on makseltu yhteisiä asioita, kuten ruokaa, lasten juttuja... Kuka elämisen muutenkaan maksaa, kun ap saa vaan lapsilisät itselleen per kuukausi? Pyhällä hengelläkö?

Älkää nyt noin sinisilmäisiä olko. :D

Eikös hän saanut opintotukea muutoin kuin kuin kesäkuukausina?

Vierailija
52/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa kerta hänen kortti ja käy töissä eli saa enemmän rahaa kuin sinä. Olet kusessa jos otat lainaa maksaaksesi lainaa.

Vierailija
53/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus

Vierailija
54/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sä otat opintolainan ja kuittaat luottokorttilaskun sillä. Siinä on olematon korko, ja Kela maksaa 40 % sun opintolainasta, jos valmistut ajallaan.

Vierailija
55/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet päätynyt tilanteeseen, että mies elättää sinua? Hyvin epätasaiset tulot tekevät aina hallaa parisuhteelle.

Miten joku saa aloituksesta väännettyä, että mies elättää ap:ta?

Miten se voisi olla. Ilman tuloja kesä. Ja talvellakin minimissä.

Vierailija
56/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko luottokortti yhteinen? Opintolainassa on pienempi korko, joten siinä mielessä sillä on järkevää maksaa omaa luottokorttilaskua pois. Siinä ei kuitenkaan ole järkeä, että pienituloinen opiskelija makselee lainarahalla jonkun toisen velkoja pois. Varsinkin jos mies käy töissä tuo ehdotus on niin törkeä, että kannattaisi miettiä muutaman kerran minkälaisen hyväksikäyttäjän kanssa on suhteessa.

Luin aloituksen vielä uudelleen. Miehellä on siis niin hyvät tulot ettei ap saa edes kaikkia tukia. Ja mies kehtaa ehdottaa, että ap ottaisi velkaa jolla maksetaan paremmin tienaavan miehen(kin) luottokorttivelka pois? Nyt on kyllä niin törkeä ehdotus, ettei meinaa löytyä edes sanoja. Minun mieheni lähtisi tuollaisesta välittömästi ulkoruokintaan. Onneksi hän ei ole hyväksikäyttäjä eikä ikimaailmassa ehdottaisi tuollaista.

Juu, olen pääasiassa lapsen kanssa kotona sen aikaa mitä en ole koulussa. Itselläni ei ole muita tuloja kuin lapsilisä, ja mies on haukkunut minut pystyyn nyt miljoonasti siitä että pidän perheen köyhänä. Hän ei siltikään ole valmis osallistumaan enempää talouden pyöritykseen, joten en tiedä miten jaksan jos lapsenhoidon ja taloudenhoidon lisäksi joudun vielä tekemään täyden työpäivän jossain hanttiduunissa. Nyt vihdoin kun saisin omaa rahaa enkä joutuisi rukoilemaan sitä mieheltä, niin hän on jo keksinyt mihin sen laitan. Pian tuleville veronpalautuksillekin hän on keksinyt hyvät käyttökohteet, kun itse ajattelin maksaa niillä salikortin ja puhelinlaskun.. Ap 

En katsoisi tuollaista miestä päivääkään. Tuota kutsutaan taloudelliseksi väkivallaksi.

Vierailija
57/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen opiskelija. Mies käy töissä ja elättää minut ja lapsen. Meillä ei ole luottokorttia. Minun mieheni kielsi minua hakemasta kesätöitä, koska hänestä lapsen kuuluu saada lomailla kesä eikä olla päiväkodissa. (Ensi kesänä haen, sillä alan olla siinä vaiheessa opintoja, että työkokemuksen saaminen alkaa olla tärkeää.)

Rakastavan ja toista arvostavan miehen prioriteetit on ihan erilaiset kuin Ap:n miehellä.

Vierailija
58/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen opiskelija. Mies käy töissä ja elättää minut ja lapsen. Meillä ei ole luottokorttia. Minun mieheni kielsi minua hakemasta kesätöitä, koska hänestä lapsen kuuluu saada lomailla kesä eikä olla päiväkodissa. (Ensi kesänä haen, sillä alan olla siinä vaiheessa opintoja, että työkokemuksen saaminen alkaa olla tärkeää.)

Rakastavan ja toista arvostavan miehen prioriteetit on ihan erilaiset kuin Ap:n miehellä.

sä oot loinen

Vierailija
59/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap soita Naisten linjalle ja kerro sinne tuo ja muut asiat parisuhteestasi, miehen haukkumiset myös. Saat kuulla ammattilaisen selittämänä, että olet parisuhdeväkivallan uhri. Henkisen ja taloudellisen väkivallan uhri.

Vierailija
60/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois toisinpäin että nainen vinguttanut korttia miehen elätykseen, mies ois jo kivitetty tän palstan toimesta.