Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini itkee kun sai tarkastusmaksun ratikassa

Vierailija
29.07.2019 |

Meni tietoisesti ilman mitään lippua ja nyt itkee puhelimella koko suvulle että voi voi kun hänen kohdalle osui nyt tarkastaja ja joutuu maksamaan. Sellaista se on jos menee pummilla! Minä kävin siellä jo huutamassa mutta kun ei se tajua. Tällaisina hetkinä on vaikea uskoa että olemme samaa sukua.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellisyydellä on lyhyet jäljet. Ymmärrän tuskasi. En kestä ihmisiä jotka eivät väärin tehdessään pysty ottamaan teoistaan vastuuta ja häpeämään.

Vierailija
2/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen liikenteen pitäisi olla ilmaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietaspaikkakuntalisen on älyttömän vaikea ostaa lippua, jos satunnaisesti joskus käy. Mulla ei oo aavistustakaan, mistä lipun saa.

Tyttäreni, 15-v, matkusti vastentahtoisesti liputta, kun hän oli käymässä Helsingissä eräässä tilaisuudessa, eikä tiennyt lipunostotapaa.

Vierailija
4/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän sinulle itkee vaikka tietää ettei sinulta mitään sympatiaa heru, rähinää korkeintaan?

Vierailija
5/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietaspaikkakuntalisen on älyttömän vaikea ostaa lippua, jos satunnaisesti joskus käy. Mulla ei oo aavistustakaan, mistä lipun saa.

Tyttäreni, 15-v, matkusti vastentahtoisesti liputta, kun hän oli käymässä Helsingissä eräässä tilaisuudessa, eikä tiennyt lipunostotapaa.

Miksi kirjoitat, että tyttäresi on tyhmä? Hmm..no ehkä siksi, että itsekin olet.

Vierailija
6/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa on järkevä systeemi, kuskin takana kääntölokero johon saa heittää maksun, ja johon hän sitten laittaa lipun kun ehtii.

Vierailija
7/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan fiksua selvittää kulkemiseen liittyvät asiat etukäteen, jos on menossa vieraaseen paikkaan.

Vierailija
8/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te osaa googlettaa? Minäkin itäsuomalainen tollukka selviän lipunostosta ihan helposti.

Vierailija
9/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippu ostetaan ratikkapysäkin vieressä olevalta pysäkiltä, tai metroasemilla/rautatieasemalla olevilta automaateista.

Ratikkalipun voi ostaa myös R-kioskista.

Samoin uskomatonta kyllä, mutta ratikkalipun voi ostaa kaikista kortilla toimivista parkkiautomaateista, eli Helsingin kaupungin alueella olevista autojen pysäköintiautomaateista voi valita haluaako ostaa automaatista auton pysäköintilipun vai kertalipun ratikkaan/metroon/bussiin/Suomenlinnan lauttaan.

Vierailija
10/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla niin vaikeaa käyttää googlea ja ottaa selvää, miten lippu ostetaan ja millainen lippu käy mihinkin tarkoitukseen?

Vierailija
11/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa menee varmaan suurin osa ilman lippua.

Vierailija
12/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina lipun ja kertaakaan ei ole kysytty, paitsi metrossa. Ei ulkomaillakaan, paitsi siellä hiton metrossa.

Ajattelin, että lopetan koko lipun oston kun ketään ei tunnu kiinnostavan onko mulla se vai ei. Mutta sitten kuitenkin napsahtaa :/

Vierailija
13/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykällä osataan käyttää vauvapalstaa ja snapchatia, mutta ei osata etsiä tietoa netistä eikä suinkaan ladata lippua kännykkään...Huoh mitä tyhmyyttä.

Vierailija
14/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan ylläolevaa virheellistä ohjetta. Eli kirjoittaessani ratikkapysäkin viereiseltä pysäkiltä, niin tarkoitin, että pysäkillä olevasta automaatista. Keskustan useilla pysäkeillä on lippuautomaatti.

Vierailija
15/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysäkillä ollut tietoa että systeemi on muuttunut. Silloin kun asuin Helsingissä lipun sai ostaa ratikasta, se vaan oli vähän kalliimpi kuin ennakkoon ostettuna.

Vierailija
16/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnassa on järkevä systeemi, kuskin takana kääntölokero johon saa heittää maksun, ja johon hän sitten laittaa lipun kun ehtii.

Kätevämpi siellä se kortti on,johon saa joko ladata rahaa tai ostaa siihen esim. 1-,3- tai 5 päivän lipun.

Ja Helsingissä voi ladata luuriinsa päin, jolla homma käy vieläkin helpommin. Jos ei ole älyluuria, on automaatit.

Vierailija
17/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako edelleen bussista ostaa lipun? Esim. Tukholman busseissa ei saa.

Vierailija
18/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin = äpin

Vierailija
19/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykällä osataan käyttää vauvapalstaa ja snapchatia, mutta ei osata etsiä tietoa netistä eikä suinkaan ladata lippua kännykkään...Huoh mitä tyhmyyttä.

Ja kaikilla on älypuhelin? Mun vanhemmilla tai appivanhemmilla ei ole. Vanhuksille nuo uudet systeemit on hankalia. Siksi eivät mielellään enää matkaile ilman nuorempien seuraa.

Vierailija
20/31 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysäkillä ollut tietoa että systeemi on muuttunut. Silloin kun asuin Helsingissä lipun sai ostaa ratikasta, se vaan oli vähän kalliimpi kuin ennakkoon ostettuna.

Minäkin olen asunut Helsingissä, mutta en kuvittele, että kaikki asiat pysyvät sielläkään muuttumattomina. Silloin kun käyn siellä ja käytän julkisia lataan puhelimeeni appin jolla voin maksaa kätevästi matkani, meninpä sitten millä välineellä tahansa. Samasta appista tarkistan aikataulut ja muut - kätevää!

Kyllä nyt jokaisen pitää sen verran ottaa asioista selvää ennen kuin lähtee vieraaseen kaupunkiin! Jos minä 55-vuotiaana osaan käyttää Googlea niin pystyy siihen muutkin.