Miksi et halua lisääntyä?
Kommentit (29)
Jos joutuisin katsomaan omaa kopiotani ja pyyhkimään sen pyllynkin niin ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein vaihtoehto veloille puuttuu: koska olen heikompaa ainesta ja sisäinen ääneni kehottaa minua olemaan siirtämättä huonoja geenejäni eteenpäin.
Tästä (ja vain tästä) syystä arvostan teitä, huonoutenne tunnistavat. Kiitos, että jätätte enemmän luonnonvaroja kaltaiseni voittajan ja paremman aineksen sekä minun jälkeläisteni käyttöön kuolemalla pois surkeine sukulinjoinenne.
Yleensä matalan äo:n omaavat lisääntyvät eniten. Koulutetut ja älykkäät pysyvät lapsettomina.
Einsteinillakin oli kolme lasta. Mutta sehän olikin matalan ÄO:n omaava kouluttamaton juntti, eiks je?
Ja mitähän sinä sillä tiedolla tekisit, pohjattoman nälkäisen utelias tuntematon ihminen?
Arvostan elämääni liikaa jotta jäisin rahvaan räävittäväksi. Sanotaan nyt vaikka näin. Tuohdu siitä jollei kesäpäivänä oo muuta tekemistä.
Lapset ovat minusta ihania, mutta lapsen saaminen ja hoitaminen ja kasvattaminen on kokopäivä työtä ja se vie luonnollisesti energiaa muilta asioilta. En ole koskaan kokenut suunnatonta vetoa äidiksi. Minulle se on ollut sellainen..."Meh, ihan okei" -asia. Haluan jättää hyvän jäljen maailmaan ja tehdä hyvää muille ihmisille, tehdä vapaaehtoistyötä sekä luoda suurehkoja projekteja, joiden kautta voin auttaa ihmisiä. Koen, että jos haluan lapsia, minulle ei jää voimavaroja, energiaa eikä aikaa samalla tavalla panostaa näihin haaveisiin. Ehkä haaveisiin ja projekteihin panostaminen kävisi yhdessä lapsen saamisen kanssa, mutta samaan aikaan tiedän, etten myöskään ole mikään superihminen, joka on aina tikissä ja pystyisi kaikkeen. Kombinaatio voisi toimia, jos olisi todella mahtava isä, mutta valitettavasti miesmakuni on myös vähän sellainen älykkö-uratykki - tyyppinen, ja heistä harvemmin kuoriutuu koti-isiä. Lisäksi minulla on terveydellisiä haasteita, jotka eivät tee asioita mahdottomaksi, mutta monimutkaiseksi. Elämä voi tietenkin yllättää, mutta näitä mietteitä tällä hetkellä.
1. Lapseen ja uraan ei voi keskittyä samanaikaisesti.
2. Läheisten lapset riittävät.
3. Haluan matkustella.
4. Lapset eivät yksinkertaisesti ole osa tulevaisuudensuunnitelmiani, haaveitani tai unelmiani.
5. Aion omistautua hyväntekeväisyystyölle.
6. Haluan elää itselleni, en lapsilleni.
7. Tällä planeetalla on jo tarpeeksi ihmisiä ja lapset ovat pahinta, mitä ihminen voi tehdä ilmastonmuutokselle.
8. Lapsien hankkiminen on itsekästä.
9. En vain halua lapsia.
10. Lapsien kasvattaminen tuntuu liian vaikealta työltä.
11. Yhteiskunta ei tue perheellisiä tarpeeksi.
12. En ole perimältäni sellainen valioyksilö, että juuri minun pitäisi lisääntyä.
13. En voi taata lapsieni onnea, joten en halua hankkia niitä.
14. Elämäni on täydellistä näin.
15. Saan lemmikeistä tarpeeksi iloa elämääni.
16. Pidän lapsista, mutta myös siitä, että ne eivät ole omiani.
17. Puolisollani on jo, joten minun ei enää tarvitse hankkia niitä.
18. Rakastan lapsia liikaa tuodakseni yhtäkään uutta tähän maailmaan.
19. Jos en ole sataprosenttisen varma, en halua hankkia lapsia.
20. Raskaus pelottaa minua: aamupahoinvoinnit, raskausarvet, painonnousu, suonikohjut...
21. Haluan olla vapaa.
22. En määrittele arvoani naisena sen mukaan, olenko äiti.
23. En halua olla samanlainen kuin vanhempani olivat minulle, ja pelkään, että juuri niin tulee käymään.
24. Lapsuuteni oli kurja, enkä halua samaa lapselleni.
25. Elämä ilman lapsia on puhdasta ja siistiä.
26. Lapset ärsyttävät minua.
27. Yritin hankkia lapsen, mutta se ei onnistunut.
28. Olen sairas.
29. En vain ikinä tavannut ketään oikeaa, jonka kanssa hankkia lapsia.
30. Aina voi adoptoida.
31. En pysty pitämään huolta kenestäkään muusta kuin itsestäni.
32. Vihasin vanhempiani, enkä ikinä halua itse sellaiseksi.
33. Olen liian itsekäs.
34. Käytän rahani mieluummin johonkin muuhun kuin lapsiin.
35. Arvostan liikaa omaa aikaani.
36. Yritykseni on minulle kuin lapsi.
37. Olen laiska.
38. Minusta vain on väärin luoda ihminen vastoin hänen omaa tahtoaan.
39. En ole yhtään äidillinen.
40. Pitääkö siihen olla jokin syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein vaihtoehto veloille puuttuu: koska olen heikompaa ainesta ja sisäinen ääneni kehottaa minua olemaan siirtämättä huonoja geenejäni eteenpäin.
Tästä (ja vain tästä) syystä arvostan teitä, huonoutenne tunnistavat. Kiitos, että jätätte enemmän luonnonvaroja kaltaiseni voittajan ja paremman aineksen sekä minun jälkeläisteni käyttöön kuolemalla pois surkeine sukulinjoinenne.
Yleensä matalan äo:n omaavat lisääntyvät eniten. Koulutetut ja älykkäät pysyvät lapsettomina.
Einsteinillakin oli kolme lasta. Mutta sehän olikin matalan ÄO:n omaava kouluttamaton juntti, eiks je?
Perusteeton yleistys yksittäistapauksesta. Hyvin yleinen argumentaatiovirhe. eri
Minulla on jo lapsia ja nyt odottelen innolla mahdollisia lastenlapsia!
Iän tuomat riskit, ei miestä, ei vauvakuumetta.
Ei rahaa, en halua että kroppa venyy, keisarileikkaukseen en myöskään suostuisi... enkä ole varma haluanko lapsia nurkkiin pyörimään yleensäkään.