Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen töitä kotona, mietityttää mitä naapuri ajattelee

Vierailija
29.07.2019 |

Tapaan aina välillä rappukäytävässä, välillä hän on menossa toimistolle tai tulossa. Omista vaatteistani varmaan arvaa, etten minä ole. Teen siis yrittäjänä töitä, läppäri riittää usein sekä nettiyhteys ja puhelin. Alkaa nolottamaan, että mitähän hän ajattelee, kun olen niin paljon kotona?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Itse en kiinnitä huomiota siihen miten paljon naapurit ovat kotona. 

Vierailija
2/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu oikeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä? Itse teen lähes 100% etätyötä (koodaan) ja mulle on ihan sama mitä naapurit ajattelee. Tosin eiköhän ne sen tajua että en yhteiskunnan tuilla ainakaan elä, kun asun sinkkuna rivitaloasunnossa ja on suht kallis auto. 

Vierailija
4/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet sillä on varmaan mennyt kun ei ajattele kuin sinua ja sinun tekemisiä. Mahtaakohan vatsakaan toimia?

Vierailija
5/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelee varmaan että olet työtön Kelapummi tai jotain ja käytät huumeita, sekä että sulla on huumeviljelmä kotona ja myyt huumeita.

Vierailija
6/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Mitä väliä mitä muut ajattelee ja varsinkin naapuri :D

Vierailija
7/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitä kivempaa, mitä enemmän metsään menee heidän arvaukset.

Vierailija
8/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei ajattele yhtään mitään. 

Mutta jos ajattelee, niin ajattelee: opiskelet koulussa, jossa ei tarvitse paljon läsnä olla, teet etätyötä, pidät sapattia, olet työtön. 

Mikään näistä vaihtoehdoista tuskin herättää normaalissa ihmisessä erityisiä tunteita. Yritä kasvattaa itsetuntoasi. Toisten ajattelemisten ajatteleminen noin, ei ole ihan tervettä. 

Vierailija
9/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen että et voi olla kovinkaan onnellinen jos mietit tätä.

Vierailija
10/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyi naapuri näillä sanoin: hei, kun sä oot työtön, niin voisitko ulkoiluttaa mun koiraa iltapäivisin välillä sopimuksen mukaan. 

Hän oli juuri eronnut ja koiran ulkoilutus tuotti päänvaivaa. Olen free lancer -toimittaja. Poistun kotoa työasioissa vain pari kertaa viikossa palaveriin, haastatteluun, kuvaamaan tms. 

Sopi minulle, ei siinä mitään.  Ihmetytti kuitenkin tämä itsestäänselvä olettamus. 

Vierailija
11/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se naapuri edes tietää, että olet jatkuvasti kotona, jos kerran itse käy töissä? Ei siinä ole aikaa tai kiinnostustakaan kytätä jotain tuntematonta.

Vierailija
12/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin tyhmä ihminen on päässyt töihin?

Vierailija
13/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyi naapuri näillä sanoin: hei, kun sä oot työtön, niin voisitko ulkoiluttaa mun koiraa iltapäivisin välillä sopimuksen mukaan. 

Hän oli juuri eronnut ja koiran ulkoilutus tuotti päänvaivaa. Olen free lancer -toimittaja. Poistun kotoa työasioissa vain pari kertaa viikossa palaveriin, haastatteluun, kuvaamaan tms. 

Sopi minulle, ei siinä mitään.  Ihmetytti kuitenkin tämä itsestäänselvä olettamus. 

No tämähän se on. Kyseessä vielä erittäin kallis arvotalo Helsingin kantakaupungissa. 

Ja vaatteistani varmaan näkyy etten ole toimistolle menossa, koska omalla alallani silloin kun toimistolle mennään se tarkoittaa hyvinkin siistiä pukeutumista. Eli olen rennosti pukeutunut jakkupuvun sijaan kun teen kotona töitä. Mutta ei nyt paljon haittaa, tuli vain mieleen kun aamulla näin hänet.

Ap

Vierailija
14/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän se on. Kyseessä vielä erittäin kallis arvotalo Helsingin kantakaupungissa. 

Ja vaatteistani varmaan näkyy etten ole toimistolle menossa, koska omalla alallani silloin kun toimistolle mennään se tarkoittaa hyvinkin siistiä pukeutumista. Eli olen rennosti pukeutunut jakkupuvun sijaan kun teen kotona töitä. Mutta ei nyt paljon haittaa, tuli vain mieleen kun aamulla näin hänet.

Ap

Jos naapuri ei tiedä, että teet töitä kotona, niin mistä ihmeestä hän tietäisi millä alalla olet, kun ette kerran ilmeisesti tunne toisianne??

Vierailija
15/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provonpoikanen ei nyt oikein nouse siivilleen. Mietintämyssy päähän ja uutta yritystä, ap-hyvä.

Vierailija
16/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran piti vielä kommentoida, että tuohon ajatteluun tosiaan törmää usein. Eli oletukseen, että "lorvailee" jos ei ole toimistolla. Parissa aiemmassa työpaikassani oli tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä. Eli heti, jos joku teki etätöitä, niin oletettiin henkilön "lintsaavan" töistä ja laiskottelevan kotona.

Omissa työtehtävissäni paikalla ei kuitenkaan ole väliä, paitsi että nimenomaan oma rauha on tärkeää keskittymisen vuoksi. Ja nykyään myös monet palaverit hoidetaan netin kautta (koska osa yhteistyökumppaneista on ulkomailla), joten tietyssä fyysisessä paikassa oloa tarvitaan vain harvoin. Mutta todella laajasti monet ihmiset vielä ajattelevat, että pitää "olla töissä", eli jossain tietyssä paikassa, sen sijaan että "tekee töitä" mikä on ainakin omissa tehtävissäni paikkariippumatonta.

No, tämä tästä, nyt pitää kunnolla keskittyä töihin.

Ap

Vierailija
17/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran piti vielä kommentoida, että tuohon ajatteluun tosiaan törmää usein. Eli oletukseen, että "lorvailee" jos ei ole toimistolla. Parissa aiemmassa työpaikassani oli tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä. Eli heti, jos joku teki etätöitä, niin oletettiin henkilön "lintsaavan" töistä ja laiskottelevan kotona.

Omissa työtehtävissäni paikalla ei kuitenkaan ole väliä, paitsi että nimenomaan oma rauha on tärkeää keskittymisen vuoksi. Ja nykyään myös monet palaverit hoidetaan netin kautta (koska osa yhteistyökumppaneista on ulkomailla), joten tietyssä fyysisessä paikassa oloa tarvitaan vain harvoin. Mutta todella laajasti monet ihmiset vielä ajattelevat, että pitää "olla töissä", eli jossain tietyssä paikassa, sen sijaan että "tekee töitä" mikä on ainakin omissa tehtävissäni paikkariippumatonta.

Ap

Eikös se naapuri vain olettanut, että olet työtön, ja siksi sinulla on aikaa. Vai moittiko se lorvailijaksi?

Mikset vain todennut ettet olet työtön, vaan etätöitä tekevä, mutta koirankusetus on ihan ok?

Teepäs nyt sitä erittäin vaativaa työtäsi siellä arvoasunnossasi, jätä provot niille, jotka lajin osaavat.

Vierailija
18/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä ihmettä sinä jauhat?

Herraisä mitä soopaa.

Vierailija
19/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aloittajan mielessä ole mitään muuta työtä, kun toimistotyö?

Vierailija
20/20 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pikku elämäsi roikkuu naapurissa ja huudat sitä pihalla lisäksi. luulosairasta touhua kun vielä roikutaan stalkaamassa naapuria. eri asia kun puututaan vaikka jälkisellaisen käytöshäiriöihin.

Sellaiselle stoppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän