Miksi jotkut ihmiset kuvittelee tosissaan uhkailun ja haukkumisen muuttavan ihmistä paremmaksi?
Sitten jos satutkin sanomaan ääneen, että aiheutat vaan lisää pahaa oloa ja ahdistusta niin heti ollaan naama punaisena huutamassa kuinka sen kuuluukin ahdistaa ja kuulukin tuntua pahalta. Eikö nämä ihmiset itse ymmärrä sitä, että toisissaan saattavat itse aiheuttaa vielä pahemman tilanteen. Ja silloin jos milloin onkin liian myöhäistä perua sanoja ja tekoja. Toki ymmärrän, että virheitä tekevä ihminen on tehnyt tyhmästi. Mutta silti oikeuttaako se varsinaiseen haukkumiseen tai uhkailuun?
Kommentit (15)
Ei oikeuta. Se on sellaisen ihmisen käytöstä, joka ei tiedä elämästä yhtään mitään. Itse muistan ajalta, jolloin mulla meni huonosti ne tilanteet ja sanat, joita syljettiin kasvoille. Ne lannistivat eivätkä todellakaan auttaneet kohti parannusta. Ystävällinen, kannustava ja ymmärtävä ihminen antoi voimaa ja sellaisella tuella jaksoin tehdä muutoksia ja elän tänä päivänä hyvää elämää.
Toivottavasti sinulle osuu ihmisiä jotka tajuavat, että pahalla ei saa hyvää aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä tarkoitat? Pitäisikö väärin tekijää taputtaa päähän ja sanoa, että hyvin tehty, älä välitä muiden tunteista? Jos mokaat, kanna seurauksetkin.
Valitettavasti tätä esiintyy paljon. Itse et myöskään välitä muiden tunteista. Lyöt lyötyä silläkö se hyvä tulee?
Paras tapa parantaa juoppo on hävitä sen elämästä, ei ystävälliset sanat. Kerro ap esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä tarkoitat? Pitäisikö väärin tekijää taputtaa päähän ja sanoa, että hyvin tehty, älä välitä muiden tunteista? Jos mokaat, kanna seurauksetkin.
Emmä nyt ihan tuota tarkoittanut. Kyllähän jokainen itse kantaa seuraukset. Mitä lienee tehneen. Vaikka silti tämä ihminen tajuaisi niin silti kuvitellaan uhkailun ja haukkumisen auttavan tätä ihmistä vaikka todellisuudessa se vaan pahentaa tämän syyllisen ihmisen oloa entisestään. Oikein litistetään se ihminen uhkailemalla koloon. Silti odotetaan parempaa tulosta.
Minkähänlaisista asioista tässä nyt mahdetaan puhua? Jos esimerkiksi puoliso juo tai pettää, totta hitossa minä sanon häntä juopoksi ja pettäjäksi ja sanon, että ero tulee, jos ei muutosta tule. Miksi pitäisi vain hymyillen hyväksyä toiselta kaikki p*ska? Tai jos kaveri varastaa, tottakai minä voin sanoa, että jos vielä varastaa, teen rikosilmoituksen. Nykyään ollaan niin pirun uniikkeja lumihiutaleita, että pitäisi saada tehdä mitä vain ilman seurauksia. Piittaamattomuus ja reagoimattomuusko sitten muuttaa asiat?
1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä nyt ihan tuota tarkoittanut. Kyllähän jokainen itse kantaa seuraukset. Mitä lienee tehneen. Vaikka silti tämä ihminen tajuaisi niin silti kuvitellaan uhkailun ja haukkumisen auttavan tätä ihmistä vaikka todellisuudessa se vaan pahentaa tämän syyllisen ihmisen oloa entisestään. Oikein litistetään se ihminen uhkailemalla koloon. Silti odotetaan parempaa tulosta.
Sellainen ihminen uhkailee ja haukkuu,joka ei muuta osaa.
Kyllä karma hoitaa tälläiset ihmiset pois tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tätä esiintyy paljon. Itse et myöskään välitä muiden tunteista. Lyöt lyötyä silläkö se hyvä tulee?
Mitä lyötyä? Jos joku tekee minua kohtaan väärin, missä kohtaa väärintekijää lyötiin? Kyllä se olin minä jota lyötiin.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlaisista asioista tässä nyt mahdetaan puhua? Jos esimerkiksi puoliso juo tai pettää, totta hitossa minä sanon häntä juopoksi ja pettäjäksi ja sanon, että ero tulee, jos ei muutosta tule. Miksi pitäisi vain hymyillen hyväksyä toiselta kaikki p*ska? Tai jos kaveri varastaa, tottakai minä voin sanoa, että jos vielä varastaa, teen rikosilmoituksen. Nykyään ollaan niin pirun uniikkeja lumihiutaleita, että pitäisi saada tehdä mitä vain ilman seurauksia. Piittaamattomuus ja reagoimattomuusko sitten muuttaa asiat?
On paljon muitakin tapoja puuttua kuin uhkailu ja haukkuminen.1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään ymmärrä, mitä tarkoitat uhkailulla. Tosiasioiden toteaminen ei ole uhkailua. Jos et hanki ammattia, et saa työtä. Jos sössit raha-asiasi, et saa koskaan mitään omaa ja esim lainaa. Jos varastat, saat rikosrekisterin. Jos petät kaverin, menetät kaverin. Jos vedät huumeita, menetät rahat ja terveyden. Jne.
Millä tavalla sinua siis uhkaillaan?
Lapsestakin kasvaa kiusaamalla hyvä ihminen?
Kyllä jotkut on sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon muitakin tapoja puuttua kuin uhkailu ja haukkuminen.1
Varmasti on, mutta loukattuna minulta et voi odottaa niitä kauniimpia tapoja. Joltakulta muulta ehkä.
Kovasti nyt haluttiin päästä haukkumaan "haukkujia", mutta kuitenkaan ei viitsitä yhtään selventää, millaisista tilanteista nyt puhutaan. Toistetaan vain jotain "ei saa lyödä lyötyä" -mantraa ilman mitään perusteita.