Neuvoja ! Otanko asian esille vai en? Lasten hankinta
Nyt nopeasti neuvoja.
En tiedä mitä tehdä. Otanko seuraavan asian esille miehen kanssa vai ei?
Miehen kanssa on siis aika jo vuoden ajan ollut yrittää lasta. Mies on alkanut kuitenkin puhua ettei hän ehkä haluakaan lapsia, nyt hänestä tuntuu ettei halua jne. Näistä oli isommat kriisit vuosi sitten ja annoin miehelle aikaa. Viimeksi kun puhuttiin oli hänellä suopeampi suhtautuminen ja ehkäisyäkään ei olla käytetty, keskeytettyä yhdyntää kylläkin.
Tänään mies sanoi yhteisille ystäville ihan keskustelun lomassa, että hän ei aio lapsia hankkia eikä niitä halua. Keskustelu oli muussa yhteydessä missä ihmiset vitsaili jne joten minäkin vaan nauroin kun en tiennyt miten reagoida.
Olen ollut sitä mieltä että parempi etten painosta miestä joten tuntuu että parempi etten ota asiaa esille ? Onko parempi etten puhu tästä tänään? Meillä on tärkeitä perhejuhlia tulossa ensi kuussa joten en haluaisi että on aktiivista konfliktia. Pelottaa kuulla mitä mies sanoo.. minusta tuntuu että haluaisin suurin piirtein erota, olo että ketä minä tässä nyt oikein huijaan? Siksi jos puhutaan, tiedän että se ei pääty siihen että mies sanoo lapsia haluavansa. Minä olen jo 35. Mies ei ole huijannut minua mihinkään, hänen mielensä on muuttunut vuosien saatossa (olenkohan sittenkin hänelle väärä kumppani, vai miksi en tiedä. Mies sanoo olevansa täysin tyytyväinen suhteeseen ja todella onnellinen).
Mitä nyt teen? Nielen vaan tämän asian ja puhun vaikka kuukauden päästä?
Kommentit (6)
Ei ole oikea mies sulle. Voi olla ettet ehdi enää löytää uutta ennen kuin lisääntymiskyky lopahtaa, mutta ei voi mitään. Mies tietää että haluat lapsia, mutta julistaa kaikkien kuullen että teille ei lapsia tule. Miksi jäisit?
Kannattaisi puhua asia läpi ja mitä nopeammin, sen parempi. Jos mies sanoo, ettei halua lapsia, sen jälkeen voit tehdä itse päätöksen, jäätkö lapsettomaan suhteeseen vai eroatko, jolloin voit ehkä löytää miehen, joka haluaa lapsia tai hankkia yksin. Onko mies täysin sisäistänyt ajatuksen, ettei kunnollista ehkäisyä ole ja raskaus on mahdollinen. Se, että kavereille sanoo, ettei halua lasta, voi olla vitsi eikä koko totuus. Jos ette keskustele, pian huomaat olevasi nelikymppinen ja katkera, kun ei asiasta tullut keskusteltua.
Niinpä, miksi jäisin.
Kai ajatus vaan siitä että kaikki muu meidän yhteinen on nyt hukkaan heitettyä. Kaikki..
Se on niin surullista. Ja se on surullista kun ajattelen että miehelle on täysin helppoa sanoa jotain sellaista seurassa ja nauraa vaan. Menen nukkumaan niin ei tarvitse tänään puhua. Harmittaa kun teeskentelin normaalia. Mutta mitä se surun näyttäminen auttaa. Kauheinta on se että meillä on takana jo yksi keskenmeno.. se tuntuu pahimmalta. Siitä on kyllä aikaa. Eikä se keskenmeno ollut mulle mikään pikkujuttu. Se on vaan ollut pinnassa tästä lapsiasiasta puhuttaessa aina, ja on aina se tunne että ilman sitä keskenmenoa meillä olisi lapsi.-ap
Ja miksi mä olen tällainen luuseri, että nauran vaan tuollaiselle kommentille :( en käsitä itseäni :( halusin mielummin suojella miehen tunteita etten näytä harmitustani ja nauroin.. olen teeskennellyt normaalia koko päivän. Mies ehdotellut helteen lomassa seksiä yms ja minä vaan oon mukana jutussa ja takaraivossa raikaa se kommentti ettei lapsia halua. Vielä sellaisten ystävien edessä jotka tietää että minä haluan lapsia. -ap