Mitä suolaisia leivonnaisia kahvipöytään? Muuta kuin piirakoita tai voileipäkakkuja
Ikiaikuiset kinkkupiiraat ja voileipäkakut kyllästyttää.
Kommentit (16)
Pororieskarulla, nakkipasteijat, empanadat. Ei noi ihan kahvin kanssa mene mutta hyviä kuitenkin.
Juustokeksit on ihan herkkua! Helppoja tehdä
Samosat, erilaiset pasteijat, juustokierteet, kinkkuhyrrät, suolaiset muffinit.
Leikkaa leipäjuustosta kolmiosiivuja ja vain mielikuvitus on rajana päällisissä. Lohta, katkarapuja, paistia, erilaisia majoneeseja, paahdettua sipulia yms.
Tuulihatut suolaisella täytteellä. Itse olen tehnyt täytteen kylmäsavulohesta tai kinkkutahnasta.
Kinkku-aurojuustosarvia.
Savuporotahnasta pikkuisia ruisleipiä .
Täytettyjä bageleita. Suomesta ei saa kaupasta kunnon bageleita, mutta helppo leipoa itse. Skonssit myös itse leivottuna, tarjoiluun esim. poro- tai savulohitahnaa.
Muna-anjovisvoileipiä, nuorille aivan uusi tuttavuus, vanhemmalle polvelle ihanan nostalgisia. (Kaikki eivät toki niistäkään pidä, joten vaihtoehtoja pitää olla!)
Cocktailpalat, eli tikun nokkaan nakkia, lihapullaa, juustoja, kirsikkatomaattia, kurkkua jne.
Tuulihatut. Väliin kinkku- tai tonnikalatäyte esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa leipäjuustosta kolmiosiivuja ja vain mielikuvitus on rajana päällisissä. Lohta, katkarapuja, paistia, erilaisia majoneeseja, paahdettua sipulia yms.
Älä ihmeessä!
Pasteijoita, pororullia.