Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tämä olla hiivan syynä?

Vierailija
28.07.2019 |

Miehelle runsas syljen eritys ja antanut mulle suuseksiä. Vuosi sitten kesäaikaan luulin hiivatulehduksen tulleen järvessä uimisesta, mutta taas tuli nyt kesällä, vaikka en ole kertaakaan käynyt uimassa. Oon myös epäillyt voiko tulla kaivovedestä, koska mökillä käytin tätä vettä peseytymiseen saunassa käydessäni? Mutta toisaalta oireet alkoivat mökilläolon aikana. Eli johtuuko suuseksistä vai kaivovedestä? Vai kenties saunomisesta tai julkisista vessoista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suuseksi saattaa sekoittaa alapään floran. Suuri syljeneritys ei tälle altista vaan ennemminkin miehen huono suuhygienia.

Vierailija
2/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisäyksenä, että myös kuumat kelit altistavat hiivalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suuseksi saattaa sekoittaa alapään floran. Suuri syljeneritys ei tälle altista vaan ennemminkin miehen huono suuhygienia.

Ja varmaan sekin, jos ei huolehdi alapääpesustaan aina sen jälkeen?

Vierailija
5/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toisaalta sanoi, että myös saunominen tai stressi voi olla syynä. Puusaunassa oli tosi kuuma ja ahdisti koko sen ajan mitä siellä ja yritin vain päästä ulos mahdollisimman nopeasti.. Oonko voinut saada tartunnan sieltä? En varmaan niin tehokkaasti pystynyt kuivattamaan itseäni, koska hikoilin niin paljon.

Vierailija
6/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina auta sekään 😒 mulla tuli exän kanssa useampaan kertaan hiiva ennen kuin tajusin, että suusta se tuli. Ja aina peseydyin kyllä.

Vierailija
7/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat säät voivat vaikuttaa ja samoin arjesta poikkeava ruokavalio, esim. jäätelö ja muu makea. Nämä todennäköisempiä syitä kuin vesi tai lyhyt käynti saunassa.

Vierailija
8/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina auta sekään 😒 mulla tuli exän kanssa useampaan kertaan hiiva ennen kuin tajusin, että suusta se tuli. Ja aina peseydyin kyllä.

:( Kesäaikaan siis vältettävä suuseksiä?

Vierailija
9/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumat säät voivat vaikuttaa ja samoin arjesta poikkeava ruokavalio, esim. jäätelö ja muu makea. Nämä todennäköisempiä syitä kuin vesi tai lyhyt käynti saunassa.

Entä kun ei ollut lyhyt käynti vaan 45 minuuttia? Pesu- ja saunatilat samassa.

Vierailija
10/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin kyllä aika paljon karkkeja mökillä. Eli makean syöntiä vähennettävä kesällä. Muulloin ei ole tullut.

Vierailija
11/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit, kun tajusit asian? Sanoitko asiasta exällesi vai johtiko tuo asia eroon?

Vierailija
12/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien tietojen mukaan ei aina ole edes hiivaa. Hiivalääkkeitä ei nykyään hirveästi suositella..

Vierailija
14/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika makean syönti yhdistettynä kuumuuteen. Mulla harvoin hiiva yrittää mutta tuo yhdistelmä juuri melkein laukaisi.

Vierailija
15/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri, kuumuus ja hautovat vaatteet =otolliset olosuhteet hiivalle. Minulla aikoinaan hiivakierre. Hoidettiin jopa estolääkityksellä kunnes meni hermot siihen helvetin kutinaan ja hajuun. Jätin sokerin ja jauhot pois ruokavaliosta. Kotona aina ilman housuja ilmava mekko tai aamutakki päällä. Nukuin alasti. Siihen loppui.

Vierailija
16/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tulla ostoskeskusten vessoista, jos istuu niihin suoraan?

Vierailija
17/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs, jos mulla itellä huono suuhygieniä ja mies antanut kielareita ennen suuseksiä? Eli onko mahdollista, että siirtänyt omia bakteereitani alapäähäni ja tästä tullut hiiva?

Vierailija
18/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs, jos mulla itellä huono suuhygieniä ja mies antanut kielareita ennen suuseksiä? Eli onko mahdollista, että siirtänyt omia bakteereitani alapäähäni ja tästä tullut hiiva?

Tietääkö kukaan?

Ap

Vierailija
19/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siirtyyhän sun bakteerit miehen suuhun kielareita antaessa. Miehen suussa on kuitenkin sinulle vieras bakteerikanta, joka altistaa hiivalle enemmän kuin oman suusi bakteerikanta.

Suun bakteerikanta sekoittaa aina alapään bakteerikantaa. Joidenkin miesten enemmän kuin toisten. Kuinka tuore suhde teillä on?

Vierailija
20/21 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siirtyyhän sun bakteerit miehen suuhun kielareita antaessa. Miehen suussa on kuitenkin sinulle vieras bakteerikanta, joka altistaa hiivalle enemmän kuin oman suusi bakteerikanta.

Suun bakteerikanta sekoittaa aina alapään bakteerikantaa. Joidenkin miesten enemmän kuin toisten. Kuinka tuore suhde teillä on?

Pari vuotta. Ihmettelen vaan miksi yhtäkkiä nyt tullut hiivaa, kun ei aiemmin tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan