Mikä suomalaisessa ruoassa on vikana? Sain heti vatsakipuja tultuani reissusta takaisin
Mulla on enemmän ja vähemmän ilmavaivoja ollut aina. Olin kolme viikkoa reissussa ja söin siellä monipuolisesti kaikkea. Ei mitään ongelmia vatsan kanssa. Nyt tulin Suomeen ja heti kovat ilmavaivat. Maitotuotteita epäilen syyksi. Kumma vaan, että hollantilaiset ja brittiläiset maitotuotteet sopivat oikein hyvin. Täällä suomessa tuntuu laktoosittomatkin aiheuttavan vatsakipuja.
Kommentit (52)
Sama täällä, vatsakivut suomen reissun jälkeen kesti lähes viikon! Uskon että syypää on just maitotuotteet ja vilja, myös suodatinkahvi on aika stydiä kun on tottunut papukahvia juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene takaisin sinne ihanille ulkomaillesi syömään pierettämätöntä ruokaa! Helvetin oman pesän paskoja!
Miten joku voi ottaa tällaisen aloituksen näin henkilökohtaisesti?
se on nää supmalaiset liian pitkälle jalostetut valmisteet. Ja jos syöt ravintoloissa suomessa et syö käytännössä mitään muuta kuin mikrolämmitettyjä eineksiä.
Öyk öyk, haista v ittu, olisit pysynyt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset lehmät on eri kantaa kuin keskieurooppalaiset. Maito on erilaista.
Tarkoitatko tätä A1/A2 -kaseiinijuttua
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.252830
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipä voi myös olla syyllinen. Rukiissa on korkea fruktaanipitoisuus, aiheuttaa monille ongelmia ja moni sekoittaakin sen gluteeniyliherkkyyteen.
Samaa meinasin kirjoittaa, suomalaisessa ruokavaliossa on tosi korkea fruktaanipitoisuus. Itsekin luulin syylliseksi gluteenia mutta vatsavaivat johtuivatkin fruktaanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene takaisin sinne ihanille ulkomaillesi syömään pierettämätöntä ruokaa! Helvetin oman pesän paskoja!
Miten joku voi ottaa tällaisen aloituksen näin henkilökohtaisesti?
kepulainen maajussi varmaan
Olisko vaikka se kun reissussa söit itse tehtyä kunnon ruokaa ja nyt sitten suomessa "helppoa ja nopeaa" mikroeinespaskaa. Sama syy kuin miksi lapsista tulee täällä allergisia, astmaattisia, ylivilkkaita, keskittymis ja kehityshäiriöisiä.
Ruis ja rypsi on propagandakoneistolla tungettu suomalaisten ruokavalioon, oikeasti haitallisia kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
IBS-vaivasena olen antanut periksi, ja todennut (kerta toisensa perään), että syömällä japanilaistyyppisesti voin hyvin. Keskivertosuomalaisen ruokavaliolla en. Vatsani ei kestä mm. viljoja kunnolla eikä maitotuotteitakaan. Pahimmat oireet tulee mistä tahansa leivästä (myös siitä juureen tehdystä, hiivattomasta) sekä jogurtista!
Syön siis pääosin riisiä, vihanneksia ja kalaa, kananmunia sekä lihaa. Vatsa kiittää, eikä juuri oireile.
Mulla sama, tai siis ei ole diagnoosia mutta viljat ei vaan sovi eikä kotimainen maito.
Suomalaiset saavat myös poikkeuksellisen suuren annoksen ftalaatteja ja muita aineita ruuan pakkausmateriaaleista. Täällähän rakastetaan kaiken muovittamista ja kelmuttamista. Ulkomailla patongit ja juustot kääräistään paperiin.
Se on ihan sama miten hyviä sämpylöitä leipomo valmistaa (tosin Suomessa ei valmista), niin meneehän ne pilalle kun ne pakataan jo aamuyöstä muovipusseihin. Sämpylät eivät ole rapeakuorisia, vaan päältä ja sisältä nahkeita ja kuivia. Kuka tällaista paskaa haluaa syödä?
Suomalainen maito pääasiassa pastörodaan, muualla iskukuumennetaan, pastörointi muuttaa maidon koostumusta. Kokeile iskukuumennettua maitoa, saapi ihan ruokakaupoista.