Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aluavaatemyyjät, älkää viitsikö valehdella että ne liivit on just sopivat kun sokeakin näkee että tissi pursuaa kupista yli

Vierailija
28.07.2019 |

Äskettäin taas törmäsin tähän. Sovittelin liivejä, myyjä halusi tulla tarkastamaan istuvuuden joka siis oli sovittamissani liiveissä koon lisäksi viturallaan. Kuinka ollakaan, myyjä alkoi siinä kehumaan että hyvältä näyttää vaikka oli ihan selkeästi nähtävissä ettei ne istu kunnolla. Syynä tähän oli tietty se, että ko. liiveistä ei ollut varastossa kokoani ja olin suostunut sovittamaan myyjän suosituksesta jotain kaukaista rinnakkaiskokoa vaikka arvasin ettei se tule istumaan. Yritti tehdä kaupat.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluavaatteet? Wtf?!

Vierailija
2/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden kuuluukin pursuta siitä yläosasta, mutta jos pursuu kainaloon tai alapuolelle, jotain on pielessä.

Sulle on osunut joku sijainen, ei kokeneet myyjät myy huonosti istuvia liivejä.

Älä pliis yleistä! Myyjä tilaa lisää kokoja ja sovitat uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden kuuluukin pursuta siitä yläosasta, mutta jos pursuu kainaloon tai alapuolelle, jotain on pielessä.

Sulle on osunut joku sijainen, ei kokeneet myyjät myy huonosti istuvia liivejä.

Älä pliis yleistä! Myyjä tilaa lisää kokoja ja sovitat uudestaan.

No eikä kuulu pursuta niin että tulee ns tuplatissit.

Ap

Vierailija
4/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko rinnakkaikokoihin minäkään.

On vain yksi koko, oikea.

Vierailija
5/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnakkaiskokoihin

Vierailija
6/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on harmi. Itselleni on hyvin vaikea löytää sopivaa kokoa (isot rinnat, mutta pieni rintakehänympärys ja pienet linnunluiset oljapäät) ja käytännössä tarvitsen aina apua. Viimeksi kun yritin ostaa kunnollisia urheiluliivejä niin myyjä yritti myydä minulle sellaisia, joista tissit pursusi kainaloista ulos. Sitkeästi sain jankuttaa ennen kuin löytyi sopivat.

Vierailija
7/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nykyään on pääasiassa myyjiä ei asiakaspalvelijoita, itse pitää tietää. Valikoimiinkaan ei tarvitse sitten niin panostaa kun puhumalla ja kehumalla tai satuja kertomalla saadaan myytyä mitä sattuu olemaan.

Vierailija
8/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnakkaiskoot on huttua, eri merkeilä/malleissa voi toki olla niin että 80D ja 85C on ~ samaa kokoa.

Mutta jos koko on esim. 80D niin kyllä se 75F kiristää ja 85C on liian löysä. Muutenkin rintaliiveissä malli vaikuttaa paljon, rintoja on erilaisia vaikka koko olisi sama.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/tyyli/rintoja_on_ainakin_7_eri_tyyppi…

Vierailija
9/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten vielä elättelin toiveita siitä, että suomalaisista kaupoista löytyisi minulle sopivia liivejä. Joka ikinen myyjä, jolta pyysin ja joka tarjosi minulle apua, arvioi kokoni väärin. Rinnanympärykseni on keskiverto, mutta kuppikokoni niin suuri, että tavalliset kokolaskelmat ja rinnakkaiskokokäytännöt eivät päde. Rintani ovat myös niin tiiviit ja painavat, että liivien on istuttava millilleen, jotteivät ne muutu kidutusvälineiksi ja mene rikki jo sovitettaessa.

Jaksoin sovittaa niin monta vuotta, että löysin sopivan mallin. Se löytyi ulkomailta, joten olen ostanut liivini verkkokaupoista. Rahaa palaa, mutta mukavuus on sen arvoista.

Vierailija
10/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivien ostaminen on kyllä täyttä tuskaa ja minulla ei ole edes isot rinnat.

Myyjiltä en enää ole apua pyytänyt kun väkisin yritetään myydä kiristäviä ja epäsopivia liivejä.

Liivien malli vaikuttaa todella paljon kokovalintaan.

Viimeksi ostin kahdet liivit, toiset kokoa 75C ja toiset 80B, mallit olivat hieman erilaiset.

Muista malleista ei löytynyt istuvia liivejä vaikka kokeilin useita eri kokoja.

Vierailija
11/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten vielä elättelin toiveita siitä, että suomalaisista kaupoista löytyisi minulle sopivia liivejä. Joka ikinen myyjä, jolta pyysin ja joka tarjosi minulle apua, arvioi kokoni väärin. Rinnanympärykseni on keskiverto, mutta kuppikokoni niin suuri, että tavalliset kokolaskelmat ja rinnakkaiskokokäytännöt eivät päde. Rintani ovat myös niin tiiviit ja painavat, että liivien on istuttava millilleen, jotteivät ne muutu kidutusvälineiksi ja mene rikki jo sovitettaessa.

Jaksoin sovittaa niin monta vuotta, että löysin sopivan mallin. Se löytyi ulkomailta, joten olen ostanut liivini verkkokaupoista. Rahaa palaa, mutta mukavuus on sen arvoista.

Mulla on vähän samantapainen tilanne, mutta minun liivini tulevat ulkomaisista verkkokaupoista ostettuna varmaan puolet halvemmaksi kuin mitä ne Suomessa olisivat. Jos siis löytyisi kokoa.

Vierailija
12/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut vielä pitää näitä myyjiä suunnilleen kaikkitietävinä. Sitten ihmetellään kun kaikki liivit on epämukavia vaikka tosiasiassa koko on ihan päin seiniä. Mutta kun se oli myyjän kanssa valittu niin ei se voi olla väärä koko🙄

Vierailija
13/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienennysleikkaus?

Vierailija
14/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut vielä pitää näitä myyjiä suunnilleen kaikkitietävinä. Sitten ihmetellään kun kaikki liivit on epämukavia vaikka tosiasiassa koko on ihan päin seiniä. Mutta kun se oli myyjän kanssa valittu niin ei se voi olla väärä koko🙄

Ja sitten vielä yritetään väittää, että liivien kuuluukin vähän kiristää. No ei kuulu, vaan sopivat liivit ovat lähes huomaamattomat!

Vierailija
15/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tosiaan kun tyrkytetään ympärykseltään liian kireitä liivejä.

Vierailija
16/16 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitin alkukesästä aika kalliita bikineitä, myyjä yritti vakuuttaa että ei niiden kaaritukien välttämättä tarvitse olla ihoa vasten. Jäi ostamatta, tilasin tuttuun tapaan bravissimosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän