3 viikoksi matkalle
Paljon kannattaisi ottaa vaatteita ym. tavaroita mukaan? Matka Suomen sisällä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat uusia kun tarve on.
Onpa käytännöllistä :D
Itse ostan matkalla uusia, otan mukaan esim. hieman kulahtaneita alushousuja/sukkia/paitoja/toppeja ja heitän menemään käytön jälkeen (päällimmäiset vaatteet tietysti siistit).
Tämä ei toki jossain vaelluksella toimi, mutta esim. kaupunkilomilla on hyvä systeemi.
Olen myös ostanut alushousuja ja rintaliivejä jotka kuivuvat nopeasti (on eroa onko topattuja vai ohuita pitsisiä, ja osa materiaaleista on hetkessä kuivia, toiset kuivuvat pitkään) ja on helppo pestä nyrkkipyykkinä. Mukaan kannttaa ottaa iso "kasaan menevä" eväsrasia joka ei vie tilaa, mutta jossa pyykkejä voi liottaa (ruualle en tuota samaa käytä)
Vierailija kirjoitti:
T-paitoja ja housuja x6
Alusvaatteita x 21
Mekkoja x2
Kenkiä x5
Hattu877
Kyseiset määrät vain jos ei ole missään mahdollisuus pyykätä! Muuten puolet riittää.
Riippuu mihin päin Suomea menet. Lappiin tarvitaan kesälläkin tuulenpitävät ja lämpimät päällysvaatteet, pipo, hanskat ja mieluiten goretex kengät. Pitkät alusvaatteet ovat ehdottomat myös. Lyhyitä vaatteita vähemmän. Etelä-Suomessa eri juttu ja kauppojakin tiheässä, josta voi tarvittaessa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Hattuja 877? Ap tarvitsee jonkun kuorma-auton hatuille.
Onpa hauskaa...
Mä ottaisin varmaan ihan vaan 30kpl pikkareita, ei ne niin paljon tilaa vie. Nyrkkipyykillä niistä vaan ei niin raikkaita tule..
Sukkia 7 paria, lipilapit muutenkin aina jalassa.
Toppeja 7 ja t-paitoja 3, pari kesämekkoa/tunikaa.
Huppari + pari ohuempaa pitkähihaista.
Leggareita 3, kolmet shortsit, yhdet farkut.
Sit tietty treenivaatteet jos tarvii, uikkarit, pyyhe tai pari. Ehkä kumpparit...
Vierailija kirjoitti:
Mä ottaisin varmaan ihan vaan 30kpl pikkareita, ei ne niin paljon tilaa vie. Nyrkkipyykillä niistä vaan ei niin raikkaita tule..
Sukkia 7 paria, lipilapit muutenkin aina jalassa.
Toppeja 7 ja t-paitoja 3, pari kesämekkoa/tunikaa.
Huppari + pari ohuempaa pitkähihaista.
Leggareita 3, kolmet shortsit, yhdet farkut.Sit tietty treenivaatteet jos tarvii, uikkarit, pyyhe tai pari. Ehkä kumpparit...
Siis 21kpl pikkareita 😄
No sehän just on. Epäkäytännöllisempää on raahata varuilta mukana vaatteita, joista ei edes tiedä tarvitseeko. Parempi on ostaa matkan varrelta vaatteita juuri sään ja tarpeen mukaan. Ei tule mitään turhaa.