Elatusmaksuista tietäviä paikalla?
Eli minulla on ajatuksena vaihtaa työpaikkaa. Teen nykyään vuorotyötä ja olen ajatellut siirtyä ihan normaalin työajan piiriin. Eli esim. 7-15 tai 8-16. Kysymykseni onkin että miten elatusmaksujen kanssa tehdään kun tulot tulisivat kuukausi tasolla tippumaan kyllä roimasti. Puhutaan n. 500-800 euron lovesta lompakkoon kuussa. Katsotaanko maksujen suuruus uudelleen jos niitä pyytää vai miten tällaisessa tapauksessa toimitaan?
Kommentit (3)
Kiitos teille asiallisista vastauksista. En ole vielä lapsen äidin kanssa asiasta keskustellut mutta luulen että hänellekin asia on loppujen lopuksi hyvä uutinen. Lopultakin voisin pitää lasta luonani enemmän kuin pari päivää viikossa. Eikä enää jatkuvaa säätöä viikonloppu vapaiden kanssa. Samallahan siinä saa itselleenkin jonkinlaisen mahdollisuuden harrastaa jotain ja sosiaalinen elämäkin paranee kun ei enää ole jatkuvaa illasta aamuun hyppäämistä ja arkipyhät lähes aina töissä. Kyllä siinä rahan arvo kalpenee lopulta. AP
Jos tulot oleellisesti muuttuu (n. +- 10 %)niin kannattaa tarkistaa sopimus. Maksukykysi heikentýy aikalailla,joten uusi sopimus on järkevää tehdä.