Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin etelänlomalle?

Vierailija
28.07.2019 |

Millaista se on yksin lähteä rantalomalle? Tekisi vähän mieli lähteä, mutta ei oikein tahdo löytyä kaveria kumppaniksi. Perheelliset ja suhteessa olevat nyt ymmärtää, ettei heidän ole kovin helppoa lähteä jonkun kaverin kanssa ja toisilla (sinkkuystävillä) ei taas ole aikaa kun työ tms. esteenä.
Kertokaas kokemuksia ja vinkkejä yksin matkustavalle.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli mutta 1h huoneet on niin kalliita :( Ehkä joku Airbnb mutta onko ne sitten taas turvallisia yksinäisen naisen matkustaa?

Vai on kalliita... ehkä sit ensivuonna?

Kyse ei ollut siitä etteikö rahaa olisi vaan siitä että 1h maksaa suhteettoman paljon vrt. 2h.

No noin se menee, 200-300 euroa tulee heti lisää hintaa. Jos se on sietämätön ajatus, niin sitten kannattaa varmasti kääntää katse sinne "haetaan matkaseuraa" -ryhmiin :)

Mikä ihmeen asenneongelma sulla on? 

No voi herranjestas, haluat matkalle, haluat yhden hengen huoneen, rahaa on, silti vaivainen 300 € tuottaa ongelman.

Hohhhoijaa, tosiaan on paras pysyä kotona.

Vierailija
22/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin yksin kaupunkilomalle tai jollekin ohjatulle reissulle, ja silloinkin oheisrekvisiittaa mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin yksin kaupunkilomalle tai jollekin ohjatulle reissulle, ja silloinkin oheisrekvisiittaa mukaan. 

Olisipa hirveää kiertää kaupunkia yksin.

Altaalla ja rannalla on ihan kiva olla hyvän kirjan kanssa, siihen joku retki, jos porukkaa näyttää sellaselta, että viitsi lähteä. Viikko kuluu kivasti levätessä.

Vierailija
24/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan paljonkin yksin mutta rantalomille en mene. Ensinnäkin ei rantalomat kiinnosta ja toiseksi onhan se vähän outoa yksin maata rannalla kun ei edes juttelukaveria. Miettisin enemmän kaupunkilomaa jos yksin lähtisin.

Niin, se on ihan mistä kukin tykkää. Itse pidän rannalla/altaalla lekottelusta mutta pidän myös kaupunkilomista. Näillä euroopan helteillä tuo rantsu tuntuu nyt inasen houkuttelevammalta.

Ap

Jos helle on ongelma, miksi mennä etelänlomalle? On muunkinlaisia matkakohteita.

Vierailija
25/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin. Toista kertaa en mene. Lähtee ihan mopo käsistä. Viinaa kuluu ja mela on sojollaan joka suuntaan.

Vierailija
26/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altaalla ja rannalla on ihan kiva olla hyvän kirjan kanssa, siihen joku retki, jos porukkaa näyttää sellaselta, että viitsi lähteä. Viikko kuluu kivasti levätessä.

Samaa mieltä. Rannalla makoilun lisäksi vain opastettuja vene-, patikointi- ja nähtävyysretkiä. 

Kaupunkilomalle on mukava lähteä juurikin kavereiden kanssa. 

Vierailija
27/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaupunkilomalle mennä olemaan yksin. 

Vierailija
28/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan paljonkin yksin mutta rantalomille en mene. Ensinnäkin ei rantalomat kiinnosta ja toiseksi onhan se vähän outoa yksin maata rannalla kun ei edes juttelukaveria. Miettisin enemmän kaupunkilomaa jos yksin lähtisin.

Niin, se on ihan mistä kukin tykkää. Itse pidän rannalla/altaalla lekottelusta mutta pidän myös kaupunkilomista. Näillä euroopan helteillä tuo rantsu tuntuu nyt inasen houkuttelevammalta.

Ap

Jos helle on ongelma, miksi mennä etelänlomalle? On muunkinlaisia matkakohteita.

Helle on ainakin mulle ongelma, jos ei ole merta/uima-allasta siinä vieressä johon pulahtaa välillä vilvoittelemaan. Pidän lämpimästä, jopa helteestä, mutta vaan tietyissä olosuhteissa.

Ap

Vierailija
29/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pääsisikin joskus yksin etelänlomalle! Ihan vain aistimaan ja lepäämään.

Vierailija
30/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hirveää on kaupungilla kiertelyssä yksin? Kotikaupungissakin olen aina yksin - eikä se pahemmin ole ikinä hirvittänyt. 😁 Olen ollut yksin lomalla suurkaupungissa ja tykkäsin paljon kun sai mennä ja tehdä mitä halusi. Ja nimenomaan kaupungissahan sitä sulautuu joukkoon, ei siellä yksinäinen mitenkään erotu joukosta. Päinvastoin jossain rantakohteessahan näin voisi olla - mutta mitä siitä. Varmaan siellä on muitakin yksin olevia. Itse en ole vielä rantalomalla yksin ollut, mutta suunnitelmissa on. Eli kaikki vaan yksin matkalle rohkeasti! 👍

Vierailija
31/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaupunkilomalle mennä olemaan yksin. 

Sinä et, mutta monet menevät.

Minusta on tosi kivaa käydä miehen, äidin tai kaverin kanssa reissussa. Silti voin (ainakin täällä) tunnustaa, että parhaat reissuni olen tehnyt yksin.

Vierailija
32/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hirveää on kaupungilla kiertelyssä yksin? Kotikaupungissakin olen aina yksin - eikä se pahemmin ole ikinä hirvittänyt. 😁 Olen ollut yksin lomalla suurkaupungissa ja tykkäsin paljon kun sai mennä ja tehdä mitä halusi. Ja nimenomaan kaupungissahan sitä sulautuu joukkoon, ei siellä yksinäinen mitenkään erotu joukosta. Päinvastoin jossain rantakohteessahan näin voisi olla - mutta mitä siitä. Varmaan siellä on muitakin yksin olevia. Itse en ole vielä rantalomalla yksin ollut, mutta suunnitelmissa on. Eli kaikki vaan yksin matkalle rohkeasti! 👍

Mua ei kiinnosta sulaudunko joukkoon vai erotunko, mitä ihmeen väliä? Kaupunkilomalla tykkään jutella, en vain yksin mennä ja kierrellä. Jostain syystä kaupunkiloma yksin ei vaan ole mun juttu, rantaloma taas menee yksin ihan helposti, ihanan rentotuttavaa levätä ilman juttuseuraa. Yksin etelässä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö juttuseuraa löydy, niin halutessaan. Kaupunkilomallakin varmaan muutamia sanoja voi vaihtaa ihmisten kanssa, en epäile.

Ja helteillä on mukavampaa olla rantalomalla kuin kävellä tukahduttavan kuumassa kaupungissa. 

Vierailija
33/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksin kaupunki- ja rantalomalla ja täytyy sanoa, että kaupunkilomalla on paljon mukavampi porukassa. Katsellaan nähtävyyksiä, shoppaillaan ja syödään hyvin ulkona lounaat ja illalliset ja käydään drinksuilla.

Rantalomalla on mukava rentoutua yksin uiden ja kirjaa lukien ja tehdä sitten päiväretkiä ryhmässä. Ei ole kyse, että erottuuko joukosta vaan se tekeminen on mukavampaa porukassa kaupunkilomalla ainakin omasta mielestäni.

Vierailija
34/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parhaillaan rantalomalla yksin ja tykkään. Viikko rannalla ja altaalla kirja kädessä, yksi kokopäiväretki matkatoimiston kautta ja parina päivänä itsekseen pyörimistä lähikaupungissa, tykkään. Matkustan aina matkatoimiston kautta niin ranta- kuin kaupunkilomalle, vaikka se onkin kalliimpaa ja rajaa ison osan kohteista pois. On kuitenkin turvallisempaa, kun tietää että hädässä opas auttaa ja mielelläni maksan tästä turvallisuuden tunteesta. Molemmilla lomilla viihdyn tosi hyvin itsekseni, mutta kyllä kaupunkilomilla huomaan kaipaavani enemmän seuraa jakamaan näkemääni.

Vierailija
35/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin valmismatkalaista Kreikassa. Ei tullut tylsää, menin kaupunkiin bussilla tai sitten uin hotellilla, kävin kuntosalilla ja luin kirjoja rannalla. Yhdelle retkellekin osallistuin. Isoin miinus oli ruokailu. Koin yksin syömisen kiusallisena ja nolostelin sitä. Ongelma siis omassa päässäni, mutta en millään päässyt siitä eroon. Normaalisti rakastan illallisia etelässä hyvän ruoan, viinin ja seuran kanssa.

Vierailija
36/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on minne menee yksin, pitää osata katsoa eteensä ja ennakoida tulevaa. Rantakohteeseen mennään naimaan, jotta jos siihen ei yllä, tai halua kuunnella toisten jyystämistä ja lasten mekastusta oven takana käytävillä, parempi valita toisin. 

Vierailija
37/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en etelänlomista välitä, mutta muuten matkailen kyllä yksinkin ja majoitun melkein poikkeuksetta Airbnb-asunnoissa. Varaan siis aina koko asunnon, en huonetta.

Sama. Olin alkukesästä 10 pv etelä-Euroopassa yksin ja suurimman osan ajasta airbnb-majoituksessa, neljä yötä hotellissa retkilläni. Kyseessä ei ollut rantaloma vaan tein yhdestä kohteesta käsin retkiä vuoristoon ja muualle sille seudulle. Olen matkustellut paljon yksin ja jos puolisoni ei lähde mukaan niin matkustan mieluummin yksin kuin jonkun kaverin kanssa. Lennot ensin netistä, sen jälkeen majoitus booking.comista tai airbnb.comista, paikalliset juna- ja bussiyhteydet löytyvät nykyisin googlettamalla, samoin voi buukata valmiita retkiä jo Suomesta käsiin. Ns. valmismatkalla olen ollut viimeksi 19 vuotta sitten.

Vierailija
38/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta sulaudunko joukkoon vai erotunko, mitä ihmeen väliä? Kaupunkilomalla tykkään jutella, en vain yksin mennä ja kierrellä. Jostain syystä kaupunkiloma yksin ei vaan ole mun juttu, rantaloma taas menee yksin ihan helposti, ihanan rentotuttavaa levätä ilman juttuseuraa. Yksin etelässä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö juttuseuraa löydy, niin halutessaan. Kaupunkilomallakin varmaan muutamia sanoja voi vaihtaa ihmisten kanssa, en epäile.

Ja helteillä on mukavampaa olla rantalomalla kuin kävellä tukahduttavan kuumassa kaupungissa. 

Ei kaikki kaupungit ole samaan aikaan tukahduttavan kuumia. Pakkoko se on ängetä Pariisiin tai Roomaan keskellä kesää.

Vierailija
39/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en etelänlomista välitä, mutta muuten matkailen kyllä yksinkin ja majoitun melkein poikkeuksetta Airbnb-asunnoissa. Varaan siis aina koko asunnon, en huonetta.

Sama. Olin alkukesästä 10 pv etelä-Euroopassa yksin ja suurimman osan ajasta airbnb-majoituksessa, neljä yötä hotellissa retkilläni. Kyseessä ei ollut rantaloma vaan tein yhdestä kohteesta käsin retkiä vuoristoon ja muualle sille seudulle. Olen matkustellut paljon yksin ja jos puolisoni ei lähde mukaan niin matkustan mieluummin yksin kuin jonkun kaverin kanssa. Lennot ensin netistä, sen jälkeen majoitus booking.comista tai airbnb.comista, paikalliset juna- ja bussiyhteydet löytyvät nykyisin googlettamalla, samoin voi buukata valmiita retkiä jo Suomesta käsiin. Ns. valmismatkalla olen ollut viimeksi 19 vuotta sitten.

Minä melkein tasan 30 vuotta sitten 😆. Ja se jäikin ainoaksi valmismatkaksi.

Vierailija
40/43 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksin kaupunki- ja rantalomalla ja täytyy sanoa, että kaupunkilomalla on paljon mukavampi porukassa. Katsellaan nähtävyyksiä, shoppaillaan ja syödään hyvin ulkona lounaat ja illalliset ja käydään drinksuilla.

Rantalomalla on mukava rentoutua yksin uiden ja kirjaa lukien ja tehdä sitten päiväretkiä ryhmässä. Ei ole kyse, että erottuuko joukosta vaan se tekeminen on mukavampaa porukassa kaupunkilomalla ainakin omasta mielestäni.

Minusta taas juuri kaupunkilomalla on ihanaa yksin. Saa ihan itse päättää, mihin menee, mitä tekee, missä syö ja milloin nukkuu. Ei tarvitse tehdä kompromisseja.

En käy rantalomilla, mutta jos sellaiselle menisin, niin saattaisin haluta seuraa. Aika tylsältä kuulostaa muuten.