Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan luopua alkoholista kokonaan

Vierailija
28.07.2019 |

Olin absolutisti 22-vuotiaaksi. Sen jälkeen alkoi alkoholikokeilut ja juominen lähti käsistä. Nyt taasen kerran tässä poden darraa ja ajattelen, etten jaksa tätä enää. Miten pääsen eroon alkoholista kokonaan? Siitä ei ole kuin harmia..

N25

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteissa juot ja kenen kanssa? Jos esim hyvien ystävien, niin voisitko ehdottaa jotain muuta tekemistä, esim jotain aktiivista? Lasketko alkoholiannoksia, pystyisitkö pysymään esim kolmessa annoksessa per juontikerta (ei monta kertaa viikossa!)? Jos pidät oikeasti alkoholijuomien mausta, niin maistuisiko holittomat tai miedommat?

Nuo ovat kysymyksiä joita pohdin nyt itse. Olen 28v ja koen kärsiväni alkoholiongelmasta, koska lähes aina kun juon niin juon enemmän kuin oli tarkoitus, rahaa menee hirveästi, yleensä loppuillasta jo itken ja riitelen, ja seuraavana päivänä on hirveä darra. Darrassa olen masentunut ja ahdistunut ja pelkään kuolevani. Sitten kun darra on ohi niin mietin, että eikös sitä taas vähän voisi!

Olen onnistunut juomaan kohtuudella vain, jos juomiseen liittyy myös ruokailu ja jos seuraavalle päivälle on jotain ohjelmaa tiedossa. Että tokihan sitä voisi kokeilla, vaarana on tietysti se että silti lipsahtaa ja suunnitelmat menee penkin alle. Sitten toisaalta varmaan ainakin tietää että kyse on ongelmasta ja ainut keino on lopettaa kokonaan.

Älä ainakaan ikinä ala hoitaa krapulaa loiventavilla, siinä kohtaa itselläni lähti täyteen alamäkeen.

T: paria vuotta vanhempi viesti nro 16

Vierailija
22/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin putken jälkeen vaikeintahan on oikeasti vain yksi päivä. Silloin verenpaine nousee, mikä tekee yleisvoinnin huonoksi. Sen päälle helposti nouseva korkea syke, pieni jomotus ohimolla ja vatsassa kiertävä olo. Tätä ei ns. alkoholisti kestä ja se ottaa siihen pari paukkua, sekä niiden tunteesta innostuneena sitten pari lisää.

Kun tuo päivä on ohitettu, niin sitten korkki kiinni. Se jokin pitää sen iltatissuttelun tilalle löytää. Se voi olla kuntosali, tennis tai vaikka juoksumatto. Mutta jotakin muuta kuin sitä, että istuu koneella ja käy ottamassa olutta jääkaapista.

Kyllä se siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla