Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan luopua alkoholista kokonaan

Vierailija
28.07.2019 |

Olin absolutisti 22-vuotiaaksi. Sen jälkeen alkoi alkoholikokeilut ja juominen lähti käsistä. Nyt taasen kerran tässä poden darraa ja ajattelen, etten jaksa tätä enää. Miten pääsen eroon alkoholista kokonaan? Siitä ei ole kuin harmia..

N25

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopetat stna juomisen. Et osta, et tilaa, et juo. Vettä tulee hanasta.

Vierailija
2/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa olla raitis. Alkkikseksi pitää erikseen harjoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ei ole tarkoitettu heikkolahjaisille; olutta, viiniä ja viskiä nauttivat ne jotka osaavat.

Ryhdy juomaan vettä ja mehua, vai onko liian vaikeaa?

Vierailija
4/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät vastauksen erittäin hyvin itsekin, alat absolutistiksi uudestaan, moni meistä on tehnyt saman, ja onhan se kyllä sen arvoista, eipä tarvitse kärsi enää mistään alkoholin haitoista.

Vierailija
5/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia ei ole tarkoitettu heikkolahjaisille; olutta, viiniä ja viskiä nauttivat ne jotka osaavat.

Kovin suuri osa alkoholisteista on korkealle koulutettuja, eli nimenomaan alkoholi sopii vähän tyhmemmille ihmisille, osaavat nauttia sen tuomista iloista, fiksut eivät.

Vierailija
6/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on viisasten juoma, joten kaltaistesi kannattaa pysyä vesijohtovedessä.

Vierailija
7/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin suuri osa alkoholisteista on korkealle koulutettuja, eli nimenomaan alkoholi sopii vähän tyhmemmille ihmisille, osaavat nauttia sen tuomista iloista, fiksut eivät.

Ei koulutustaso ole itseisarvo. Alemman asteen koulutuksen omaava ei silloin ole heikkolahjainen, jos kerran alkosta osaa nauttia.

Vierailija
8/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat juomisen. Ei sen vaikeampaa. T. Raitis alkoholisti

Vierailija
9/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet raitis alkoholisti, sun pitäisi tietää, ettei se olekaan niin helppoa kuin vain että lopetat juomisen...

Vierailija
10/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sentään tarvitse sentään alkaa nimittelemään. Eri

Vierailija
11/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet raitis alkoholisti, sun pitäisi tietää, ettei se olekaan niin helppoa kuin vain että lopetat juomisen...

Onhan se. Muuten ei olla raitis alkoholisti. Joku voi tarvita antabusta tai muuta, mutta loppujen lopuksi juomisen lopettaminen tekee raittiiksi. Itse vaan lopetin ilman ulkopuolisia apuja.

Vierailija
12/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi on ymmärrettävä, että halu juomiseen tulee säilymään ja sen kanssa on elettävä. Sinun on nyt saatava mielihyvä muualta. Yksi mikä toimii hyvin, on se että lähtee kunnon lenkille - kävely, juoksu, pyörä - mille vaan, niin se auttaa. AA-kerhokin voi toimia - siellä kuulemma näkee sellaisia tapauksia, että säikähtää itsekin raittiiksi.

Toinen motivaatiotekijä on seurausten ajattelu mikäli juominen jatkuu: elimelliset sairaudet, mieli järkkyy tai kuolet. Toivottavasti onnistut raitistumaan pysyvästi.

Vierailija
13/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan päätin, että en enää juo ja se on nyt pitänyt kohta vuoden. T. N25

Vierailija
14/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viinaa kirjoitti:

Ensiksi on ymmärrettävä, että halu juomiseen tulee säilymään ja sen kanssa on elettävä. Sinun on nyt saatava mielihyvä muualta. Yksi mikä toimii hyvin, on se että lähtee kunnon lenkille - kävely, juoksu, pyörä - mille vaan, niin se auttaa. AA-kerhokin voi toimia - siellä kuulemma näkee sellaisia tapauksia, että säikähtää itsekin raittiiksi.

Toinen motivaatiotekijä on seurausten ajattelu mikäli juominen jatkuu: elimelliset sairaudet, mieli järkkyy tai kuolet. Toivottavasti onnistut raitistumaan pysyvästi.

Halu juomiseen ei tule säilymään! Olen ollut raittiina kaksi vuotta, eikä lopettamisen jälkeen ole tullut kuin kerran halu juoda, sekin kesti vain muutaman sekunnin, ja näin se on muillakin oikeasti raitistuneilla. Ja varmin tapa raitistumiseen on, ettei hae mitään mielihyvää muualta korvaamaan, siirtää vain ongelman muualle, ei siitä ole hyötyä kovinkaan pitkälle. Pitää olla sinut itsensä kanssa, raitis. Vertaistuki on kyllä erittäin hyvä apu monelle. Ja kyllä kannattaa miettiä omat syyt juomiselle, mitä siitä on seurannut, ja mitä siitä voi seurata.

Vierailija
15/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset korvikkeen juomisen nautinnon tilalle. 

Vierailija
16/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikalailla samassa veneessä. 22-vuotiaaksi raittiina, sitten joku 5-7v kohtuukäyttöä ja työttömyyden myötä räjähti juominen käsiin. Ei muuten juuri haitannut mutta tässä vuoden sisään on krapulat käyneet niin kauheiksi ettei niitä meinaa selväjärkisenä kestää. Pelkää että kuolee, pelkää että ei kuole, pelkää että kaikki elimet poksahtaa yms.

Viime krapulassa päätin taas kerran raitistua mutta tässä viikon selvistelyn jälkeen alan taas miettiä josko voisi kohtuukäyttöä kokeilla. Ei viinaan kuoleminen minua haittaisi mutta luulin että sitä vaan joku päivä heräisi silmämunat keltaisina ja sitten sairaalaan letkuihin ja koomassa saisi kuolla. Näitä kauhukrapulan hlvetin esikartanoissa seikkailuja en osannut ottaa huomioon ja niitä en kyllä kestä.

No, tsemppiä ap:lle.

Vierailija
17/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitse mielialasi. Ei alkoa vatutukseen, tylsyyteen, lohdutukseen, ilon nostatukseen, yksinäisyyteen eikä pakollisiin juhlapäiviin (vaput, juhannus, uusi vuosi jne. eli melkein kaikki).

Useilla addiktio taustalla ja on viisaampaa olla kokonaan ilman. Samoin itselläni. Käy noi tunteet läpi ihan vaan menemällä niitä päin. Elämästä tulee paljon palkitsevampaa ja näkee vivahteita ilman turrutusta ja itseinhoa.

Vierailija
18/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktio on nimenomaan taustalla. Lopetin tupakoinnin ja siirryin juomiseen. Lopetin juomisen ja nyt pitäisi saada jotain sen tilalle. Liikuntaa olen harrastanut, mutta en saa siitä samaa hyvän olon tunnetta kuin sain tupakasta tai alkoholista. Jatkan silti liikunnan parissa, ehkä jonain päivänä...

Vierailija
19/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa juot ja kenen kanssa? Jos esim hyvien ystävien, niin voisitko ehdottaa jotain muuta tekemistä, esim jotain aktiivista? Lasketko alkoholiannoksia, pystyisitkö pysymään esim kolmessa annoksessa per juontikerta (ei monta kertaa viikossa!)? Jos pidät oikeasti alkoholijuomien mausta, niin maistuisiko holittomat tai miedommat?

Nuo ovat kysymyksiä joita pohdin nyt itse. Olen 28v ja koen kärsiväni alkoholiongelmasta, koska lähes aina kun juon niin juon enemmän kuin oli tarkoitus, rahaa menee hirveästi, yleensä loppuillasta jo itken ja riitelen, ja seuraavana päivänä on hirveä darra. Darrassa olen masentunut ja ahdistunut ja pelkään kuolevani. Sitten kun darra on ohi niin mietin, että eikös sitä taas vähän voisi!

Olen onnistunut juomaan kohtuudella vain, jos juomiseen liittyy myös ruokailu ja jos seuraavalle päivälle on jotain ohjelmaa tiedossa. Että tokihan sitä voisi kokeilla, vaarana on tietysti se että silti lipsahtaa ja suunnitelmat menee penkin alle. Sitten toisaalta varmaan ainakin tietää että kyse on ongelmasta ja ainut keino on lopettaa kokonaan.

Vierailija
20/22 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota päivä kerrallaan ja yritä juoda jotain korviketta alkoholin sijaan vaikka sitruunalla ja yrteillä maustettua vettä.