Lestadiolaiset, mikä niissä Ammattiliitoissa on niin kamalaa?
Kommentit (29)
En tiedä, miksi eivät saa? kuulua ammattiliittoon, mutta kuitenkin ovat työttömyyskassan jäsenenä.
Ammattiliitot ovat kommunismia ja kommunismi on Pelsepuupista.
Olen lestadiolainen ja ensimmäisen kerran kuulen, että ammattiliittoon kuuluminen ei olisi suotavaa. Sinänsä tämä olisi loogista, onhan ay-liike lähellä sosialistista aatetta, joka puolestaan on yhteydessä ateismiin. Tälle olisi myös historiallisia perusteita. Mutta en siis ole koskaan kuullut moisesta: vanhempani kuuluvat ammattiliittoon ja niin myös minä ja työikäiset sisarukseni. Toki jotkut lestadiolaiset ovat kovin ay-liikevastaisia, mutta olen aina ajatellut sen johtuvan heidän omasta ajatusmaailmastaan ja esimerkiksi roolistaan yrittäjänä työmarkkinoilla jne.
Joku voisi myös kertoa, miksi videoiden katselu tietokoneen kautta ok, mutta tv:n katselu on syntiä.
Ottamatta sen enempää kantaa tuohon aloittajan kysymykseen, niin muutoin lestadiolaiset ovat tekopyhää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta sen enempää kantaa tuohon aloittajan kysymykseen, niin muutoin lestadiolaiset ovat tekopyhää porukkaa.
Eikös nämä Sipilän suhmuroinnit liity aina johonkin lestapiireihin? Ja TV:ssä esiintyy niin pyhimyksenä lässyttämässä arvopohjista tms.
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi myös kertoa, miksi videoiden katselu tietokoneen kautta ok, mutta tv:n katselu on syntiä.
Liikkuvan kuvan katsominen ei ikinä ole ollut syntiä sellaisenaan. TV:n aikoinaan tarjoama sisältö vain oli sellaista, että sen ei katsottu edistävän uskonelämää. Lestadiolaiset sopivat keskenään, että olisi helpompaa jos kukaan ei hankkisi televisiota. Tämä on vääntynyt moneen eriin malliin ymmärtämättömien ihmisten suussa. Myös saarnaajien - monet ovat oikaisseet siten, että julistavat television olevan syntiä. Tästä on joissain yhteyksissä tehty myös kuuliaisuuskysymys.
Opetus on kuitenkin aina ollut, että televisiossa sinänsä ei ole mitään pahaa. Mutta sisältö on isolta osin huonoa. Sama pätee tietokoneeseen ja tablettiin, pitäisi jättää huono sisältö katsomatta.
Lessut ovat tässäkin asiassa tekopyhiä, kuten ovat kaikessa muussakin.
Sosialismi on niiiin väärin, mutta valtion rahat kyllä kelpaa, kaikki otetaan mikä irti lähtee. Minulle, minulle, mutta ei muille! Me olemme valittuja, muut eivät ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nämä Sipilän suhmuroinnit liity aina johonkin lestapiireihin? Ja TV:ssä esiintyy niin pyhimyksenä lässyttämässä arvopohjista tms.
Juuri Sipilä on noista lestadiolaisista sitä pahinta pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on niiiin väärin, mutta valtion rahat kyllä kelpaa, kaikki otetaan mikä irti lähtee. Minulle, minulle, mutta ei muille! Me olemme valittuja, muut eivät ole!
Tämä pitää paikkansa. Tulee kuitenkin muistaa, että lestadiolaiset ovat ihmisiä siinä missä muutkin eikä heidän elämäänsä ja valintoja määritä pelkästään lestadiolaisuus, vaikka se toki merkittävästi vaikuttaa.
On myös niin, että ilman mittavaa yhteiskunnan tukea, jonka toki kaikki muutkin saavat, isojen perheiden tilanne olisi huomattavasti heikompi. Toisekseen lestadiolaiset usein myös tuottavat paljon yhteiseen hyvään yrittämällä, työllistämällä, kasvattamalla lainkuuliaisia kansalaisia jne. Tietenkin tähänkin on poikkeuksia, mutta ne johtuvat ihmisyydestä, eivät uskonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelisitko tätä vähän? Olen taustaltani vanhoillislestadiolainen ja Sipilä on jotain muuta haaraa. En itsrkään pidä hänen politiikastaan ja hän on tehnyt virheitä, mutta henkilönä hänestä on syntynyt minulle rehellinen kuva. Hän uskoo oikeasti siihen mitä tekee ja on vilpitön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelisitko tätä vähän? Olen taustaltani vanhoillislestadiolainen ja Sipilä on jotain muuta haaraa. En itsrkään pidä hänen politiikastaan ja hän on tehnyt virheitä, mutta henkilönä hänestä on syntynyt minulle rehellinen kuva. Hän uskoo oikeasti siihen mitä tekee ja on vilpitön.
😂😂😂 Ihmistuntemus ei taida olla vahva lajisi.
Mitäpä lessut muuta osaisivat kuin rakentaa ja puskea penikoita. Ja kiskoa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 Ihmistuntemus ei taida olla vahva lajisi.
Mitäpä lessut muuta osaisivat kuin rakentaa ja puskea penikoita. Ja kiskoa tukia.
Erittäin vankka perustelu, kiitos. Mitä sinä osaat muuta? Vai osaatko siis edes rakentaa ja saada lapsia?
Mä luulen että lestadiolaiet eivät pidä AY-liikkeestä siksi että sen ansiosta on työajan pituus rajattu. Lestadiolaisten kulttuuriin kuuluu että työtä pitää tehdä niin kauan kuin työtä on eli vaikka kellon ympäri. Työnarkomanismi on lestadiolaisten geeneissä.
Niiiiin se vaan on, että on olemassa vain yksi liitto.
AVIOLIITTO.
Miehen ja naisen välinen, eikä siinä ammatilla ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ottaa köyhiltä ja antaa rikkaille, niin äijästä jää väkisinkin ahne ja vastenmielinen olo. Vilpitön varmaan rikkaita kohtaan. Samoin maa-han-muut-tajien kutsuminen kotiinsa osoittaa kuinka vähän isonokkainen kempeleen huijari välittää suomen kansasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa. Tulee kuitenkin muistaa, että lestadiolaiset ovat ihmisiä siinä missä muutkin eikä heidän elämäänsä ja valintoja määritä pelkästään lestadiolaisuus, vaikka se toki merkittävästi vaikuttaa.
On myös niin, että ilman mittavaa yhteiskunnan tukea, jonka toki kaikki muutkin saavat, isojen perheiden tilanne olisi huomattavasti heikompi. Toisekseen lestadiolaiset usein myös tuottavat paljon yhteiseen hyvään yrittämällä, työllistämällä, kasvattamalla lainkuuliaisia kansalaisia jne. Tietenkin tähänkin on poikkeuksia, mutta ne johtuvat ihmisyydestä, eivät uskonnosta.
Vai oikein lainkuuliaiset kansalaiset. Meidän kylällä isoimpia pahuuksia tekevät huomionkipeät lestapojat joita kukaan ei ole kasvattanut. Aloittavat muiden t3rr0risoinnin jo alakoulussa, se luokan häriintynein häirikkö on melkein satavarmasti lestapoika. Yleensä nämä alkavat juoda ja päätyvät jättämään heidät sairastuttaneena lahkon.
Pahinta on, että tämä kultti levittää verkkojaan kulissien takana ja jos pääsee merkittävään asemaan kunnallispolitiikassa, tehdään kaikki ratkaisut sitten lessujen ehdoilla. Ihan kaikki. Virat menee lessuille, hankkeet ja projektit, parhaat tontit ja tilat. Kultin miesjohtajat ovat mielestään jumalasta seuraavia eikä kukaan muu ole mitään. Naiset ja reppanammat miehet määkivät tottelevaisia perässä.
Miksei näistä kulteista tehdä laittomia?
Täällä on paljon lestadiolaisia, vastaisko joku.