Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tutustua pyörätuolin käyttäjään? teinkö mokan?

Vierailija
27.07.2019 |

Haluan tehdä jotain erilaista. Aloin miettimään minkälaisia ihmisiä tunnen ja tajusin etten tunne ketään pyörätuolin käyttäjää. Etsin youtubesta pyörätuoli vloggaajia ja laitoin muutamalle ihmiselle viestiä... kukaan heistä ei vastaa! tuntuvat vaan keskustelevan omanlaistensa kanssa eli toisten halvaantuneiden kanssa. Onko halvaantuneilla miehillä niin huono itseluottamus että on vaikeaa tutustua kävelevään naiseen...?

Miten suhtautuisit jos itse halvaantuneena saisit tälläisen viestin, kun olet ensiksi kysynyt miten löysin kanavasi:

" Löysin youtube kanavasi koska viimeaikoina olen ajatellut minkälaisia ystäviä minulla ei ole ja sitten tajusin etten tunne ketään joka käyttäisi pyörätuolia. Joten yritin löytää youtubesta ihmisiä jotka käyttää pyörätuolia, sitten löysin sinun kanavasi ja kirjoitin sinulle. Olen avoin joten minua ei häiritse jos joku käyttää pyörätuolia tai on jokin sairaus, emme voi valita sairauksiamme tai vammojamme, elämä kulkee omia teitään... Minulla on ollut paljon myös kovia aikoja elämässäni, rikkinäinen lapsuudenperhe, kun olin 13-15vuotias kaikki kiusasivat minua, en ole terve enää, minulla oli väkivaltainen poikaystävä, näin viimeksi 5 vuotta sitten vanhempiani... Joten olen kärsinyt paljon ja nyt haluan auttaa muita ihmisiä jotka kamppailee elämässään ja minulla on paljon empatiaa. :) "

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin tuollaisen viestin, jättäisin vastaamatta siihen.

Vierailija
2/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idiootti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idiootti.

Vierailija
4/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä heitä kannattaisi lähestyä ihan kuten muitakin ihmisiä, luonnollisesti, eikä tolla tavalla kertomalla miten väen vängällä haluat olla ”erilaisten” ihmisten ystävä ja korostamalla sitä että itselläsikin on ollut vaikeaa. Viestisi kuulostaa siltä kuin oikein yrittäisit korostaa miten varmasti pyörätuolissa olevalla ihmisellä on todella raskasta ja tarvitsee sinun ylitsevuotavaa empatiaasi.

Sori vaan mutta jos itse olisin pyörätuolissa niin viimeinen ihminen keneen tutustuisin on tuollaiset säälijät jotka vaikuttavat siltä että haluavat tutustua vain siksi, että ”voi tehdä jotakin erilaista”, ikään kuin päästä vaan nostamaan itseään paremmaksi ihmiseksi minun kustannuksellani.

Vierailija
6/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin tuollaisen viestin, jättäisin vastaamatta siihen.

Miksi et vastaisi?

Vierailija
7/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koskaan kerro kuuluvani erääseen vähemmistöön, koska osa haluaa tutustua vain siksi, että olen muka jotenkin erilainen ja jännittävä, vaikka olen ihan tavallinen. Toisaalta taas tässäkin on se huono puoli, että saatan saada kuulla vuosien ystävyyden jälkeen ystäväni vihaavan tämän vähemmistön edustajia.

Vierailija
8/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneks tämä oli (toivottavasti) vaan paska provo

5

Vierailija
9/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti!

Itse olet. Minä olen kiinnostunut vain erilaisista ihmisistä ja elämäntarinoista.

Vierailija
10/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä heitä kannattaisi lähestyä ihan kuten muitakin ihmisiä, luonnollisesti, eikä tolla tavalla kertomalla miten väen vängällä haluat olla ”erilaisten” ihmisten ystävä ja korostamalla sitä että itselläsikin on ollut vaikeaa. Viestisi kuulostaa siltä kuin oikein yrittäisit korostaa miten varmasti pyörätuolissa olevalla ihmisellä on todella raskasta ja tarvitsee sinun ylitsevuotavaa empatiaasi.

Sori vaan mutta jos itse olisin pyörätuolissa niin viimeinen ihminen keneen tutustuisin on tuollaiset säälijät jotka vaikuttavat siltä että haluavat tutustua vain siksi, että ”voi tehdä jotakin erilaista”, ikään kuin päästä vaan nostamaan itseään paremmaksi ihmiseksi minun kustannuksellani.

En halua todellakaan nostaa itseäni paremmaksi toisen ihmisen kustannuksella. Suoraan sanottuna kakarana minulla ei ollut kauheasti empatiaa sairastuneita tai vammautuneita kohtaan, mutta nyt kun olen kasvanut aikuiseksi ja elämä lyönyt vasten kasvoja kovaa niin kummasti on alkanut tulemaan myös sitä empatiaa ja myötätuntoa. Myönnän että mulla on uniikki tapa lähestyä ihmisiä ja olen muutenkin ihmisenä erikoinen, olen kuullut tämän muidenkin suusta, mutta se että ihminen on erikoinen ei aina tarkoita pahaa ja minä en tarkoita tässä tilanteessa pahaa kun haluan tutustua erilaisiin ihmisiin. En usko että kellekkään on helppoa vammautua, suurin osa vammautuneista varmasti ainakin vammautumisen alkuvaiheessa sairastuu masennukseen ja itseluottamus voi olla myös koetuksella jos ei kykene toimimaan enää niin itsenäisesti kuin terve aikuinen, seksi ei toimi samalla tavalla, suoliston ja virtsaamisen kanssa voi olla ongelmia... Mielestäni on aivan sama mitkä on syitä masennukseen, minä olen sairastunut eri syistä masennukseen, noiden asioiden takia jotka luettelin ja kun näen ihmisen jolla on selkeästi ollut myös vaikeaa ajattelin että voitaisiin saada vertaistukea toisistamme.

Olen joskus yrittänyt tutustua komeaan halvaantuneeseen mieheen samalla tavalla kuin terveeseen komeaan mieheen. Kehumalla ulkonäköä ja kysymällä että käyttääkö hän jotain somea jossa voitaisiin jatkaa tutustumista enemmän. Eivät vastaa, luulen että johtuu heidän huonosta itseluottamuksestaan, eivät kykene uskomaan että voivat oikeasti olla vammastaan huolimatta komeita.

Vierailija
11/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tälle miehelle vielä toisen viestin jossa kirjoitin " Voi ei, toivottavasti en ollut liian avoin ja rehellinen, tällä tavalla olen tuhonnut monta hyvää alkavaa ystävyyttä... :/ Anteeksi "

Toivottavasti tämä auttaa paikkaamaan mokani.

Vierailija
12/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Aloittaja haluaa tutustua pyörätuolia käyttävään. Syynä, että tuntee empatiaa heitä kohtaan. Kuka haluaisi aloittaa ystävyyden näillä perusteilla? Ollaan ystäviä, kun mä säälin sinua niin kovasti ja haluan tuntea itseni paremmaksi ihmiseksi, kun nuorena olin niin paska. Uskomattomia juttuja täältä löytyy.

Vierailija
13/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo mies ei maanantai iltaan mennessä vastaa niin kolmas ja viimeinen viesti jonka laitan hänelle menee näin: Tajusin ettet halua olla ystäväni kun et vastaa. Aivan vitu.n sama, ollaan sitten hiljaa jos se on mukavampaa! Minä en kirjoittanut sinulle siksi, että olisin kiinostunut vammastasi vaan koska videoidesi perusteella vaikutat mukavalle ja olisin halunnut jakaa vertaistukea myös kanssasi koska näen että sinulla on ollut vaikeaa ja jutella yleisesti kaikesta, kertoa sinulle minkälaista on asua Suomessa ja sinä voit kertoa minulle minkälaista on asua New Yorkissa jne. Hyvästi.

Laitan sinulle vielä hauskan videon joka toivottavasti piristää päivääsi. * Husky video koska tiedän tämän miehen tykkäävän huskeista *

Vierailija
14/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Aloittaja haluaa tutustua pyörätuolia käyttävään. Syynä, että tuntee empatiaa heitä kohtaan. Kuka haluaisi aloittaa ystävyyden näillä perusteilla? Ollaan ystäviä, kun mä säälin sinua niin kovasti ja haluan tuntea itseni paremmaksi ihmiseksi, kun nuorena olin niin paska. Uskomattomia juttuja täältä löytyy.

Kyllä tunnen empatiaa häntä kohtaan, mutta hän vaikuttaa myös videoidensa perusteella rennolta ja mukavalta mieheltä. Tämänkin olen kertonut hänelle. :)

En sääli häntä, päinvastoin, haluan että keskusteluistamme kehittyisi jotain molempia voimaannuttavaa ja jos hänellä on vielä yhtään epävarmuuden rippeitä vammautumisen ja pyörätuolin takia haluan karistaa ne ystävällisyyden ja kannustuksen avulla pois. Haluan tehdä selväksi ettei ole mitään syytä hävetä pyörätuolia. Haluan näyttää että on myös käveleviä ihmisiä jotka ei koe ongelmalliseksi olla ystävä tai seurustella pyörätuolinkäyttäjän kanssa. Kyllä sitä tietää minkälainen suurimman osan ihmisten ajatusmaailma on vammautuneista, hävetään pyörätuolilla liikkuvaa ja ei kehdata olla hänen ystäviä, ei voida seurustella halvaantuneen kanssa koska seksielämä ei kuulemma olisi tyydyttävää ja ei kiinnosta olla toisen avustaja... Näin vastasi kerran suurin osa ihmisistä av:lla kun oli keskustelu että voisitko seurustella halvaantuneen kanssa!

Kertoo ihan siitä ihmisten todellisesta ajatusmaailmasta ja ei ihme jos vammautuneet on tuollaisen suhtautumisen takia arkoja tutustumaan muihin.

Vierailija
15/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka sossuun töihin, siellä tapaat ihmisiä.

Vierailija
16/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap hauskoista viesteistä . En ole nauranut näin paljon pitkään aikaan.

Vierailija
17/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka sossuun töihin, siellä tapaat ihmisiä.

Sosiaali- ja terveysala on liian raskas henkisesti herkälle ihmiselle, siksi en ole valinnut sitä ammatikseni. Riittää kun saan auttaa ystäviäni ja tutustua somen kautta erilaisiin ihmisiin. Se on mielenkiintoista. :)

Tykkään auttaa muita.

Vierailija
18/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap hauskoista viesteistä . En ole nauranut näin paljon pitkään aikaan.

Joo olen mokailun kuningatar. En taida olla kovin sosiaalisesti lahjakas kun en osaa lähestyä ihmisiä oikein ja ehkä tämä on myös yks syy siihen minkä takia aikoinaan päädyin kiusatuksi. Aikomukseni oli hyvä, mutta tyrin aina.

Vierailija
19/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tyypillinen stalkkeri. Kyllä vammautunut ihminenkin sen huomaa. Ihan normaalit aistit ja tunteet heillä on. Jos ei näin sattumoisin ole, ei ne puutteet vammasta johdu. 

Vierailija
20/34 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas :D Harvinaisen omaperäinen provo tai harvinaisen sekopäinen aloittaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi