Miksei ihmiset tajua, ettei se auringossa polttaminen ole terveellistä?
Nytkin sain kuvan kaverilta itsestään makaamassa puistossa, iho aivan punaisena. Pyysi minua mukaan. Olen valkoinen kuin lakana ja tajuan suojella ihoani. Jouduin kieltäytymään ja kaveri loukkaantui, vaikka sanoin, että illemmalla voin tavata häntä kun olen suojassa auringolta.
Kommentit (29)
Tottakai ihmiset tajuavat ettei se ole terveellistä. Ihan samalla tavalla kuten he tajuavat etteivät myöskään tupakointi, viinanjuonti tai sipsien syöminen ole terveellistä. Noista asioista saatava ilo ja nautinto vain ovat niin suuria, että ne menevät terveellisyyden edelle.
Aina kun poltan näillä keleillä jointin valitsen siihen mielyttävän varjoisen paikan.
Vierailija kirjoitti:
Kalpeaa iho on epäedustva kosska se näyttäää epäterveeelliseltä. Ikääänkuin kärsisi josstakin piiilevästä sairaudesta ja onn siten epäuskotttava.
Aijaa, mun mielestä maidonvalkea iho on kaikista kaunein.
Mä oon jo keski-iässä ja palan varmaan joka kesä. En ole koskaan ollut aurinkorasvojen käyttäjä. Kosteusvoidetta vaan jos liikaa punottaa.
Jos tässä vuosikymmeniä on mennyt ilman ongelmia, niin ei se kovin vaarallista voi olla.
Aurinko kaikenlisäksi vanhentaa ihoa. En käsitä ihmisiä, miksi haluavat olla rusinan näköisiä jo nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Aurinko kaikenlisäksi vanhentaa ihoa. En käsitä ihmisiä, miksi haluavat olla rusinan näköisiä jo nelikymppisenä.
En mä ainakaan näytä rusinalta. T.ruskettunut keski-ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalpeaa iho on epäedustva kosska se näyttäää epäterveeelliseltä. Ikääänkuin kärsisi josstakin piiilevästä sairaudesta ja onn siten epäuskotttava.
Aaasialaisessa kultttuurissa taaas lihavuuus viestiisi kömpelyyydestä ja lasikuuudesta.
Aasialaisessa kulttuurissa ruskettunut iho viestii siitä, että ihminen on ulkona töissä = alempiarvoinen rahvas.
Niin se on täälläkin ollut, joskus säätyaikoihin. Sana ”siniverinen” juontuu tästä, ylhäisö oli niin kalpeaa väkeä että verisuonet näkyivät ihon läpi sinisinä.
Aika moni sairastaa tanoreksiaa, pakonomaista auringon ottoa.
Helteellä on paljon mukavampaa olla, kun ei ole käsistänyt ihoaan kuumottavaksi. Meilläkin 25-26 sisällä, mukavan viileää kun on "terve" iho.
Aasialaisessa kulttuurissa ruskettunut iho viestii siitä, että ihminen on ulkona töissä = alempiarvoinen rahvas.