Miten todennäköistä on että rakenneultrassa saa huonoja uutisia
4 viikkoa vielä ultraan ja olen nyt vasta havahtunut siihen mahdollisuuteen että vielä voi mennä moni asia pieleen. Ja tietysti jotain hankintoja on jo tehty.. seulat näyttivät ihan ok, ja vauva on ollut aiemmissa ultrissa ihan virkeä.
Aiemmin olen ollut sitä mieltä että vammaista lasta en tähän maailmaan toisi, vaan tekisin abortin. Kummasti ne arvot on nyt sitten kuitenkin vähän muuttuneet, enää en tiedä, mitä tekisin, jos jotkin edellytykset elämään kuitenkin on. No, vaikea arvioida mitä sitä tosipaikan tullen tekisi.
Kommentit (7)
Pieni todennäköisyys, mutta aina on se pienikin mahdollisuus. Äidin ikä ym vaikuttavat riskiin. Itse vasta rakenneultran jälkeen pystyin rentoutumaan ja ostelemaan vauvanvaatteita.
2/3 kerralla olen saanut, mutta silti synnyttänyt 3 käytännössä tervettä lasta. Ts vain yksi vähemmän stressannut raskaus, kiitos ultrien!
Kaikilla ihmisillä on jotain, mutta näitä ei enimmäkseen vain saada selville koko elinaikana (näin väitti lääkäri, kun kritisoin kohdalleni osuneita hälyjä). Ultran hälyt myös ovat vaihtuneet niin, että kun joskus olen saanut jonkun ohjeen, niin toisella kerralla on sanottu, että tämä poikkeama ei nykytiedon mukaan enää riitä jatkotutkimuksiin. Elimistä on löytynyt jotain pientä, joka korjaantuu sikiön kasvun myötä tai ei ollutkaan merkki esim kromosomihäiriöstä.
Nettiä kun selaa niin hirveästi vaan tulee näitä kokemuksia että huonoja uutisia saatu. Hirveän helpottavaa..
Todella harvalla ultrassa löytyy mitään isoja häiriöitä. Löydöksistäkin iso osa on lopulta vääriä hälytyksiä kromosomitesteissä. Toki se huonokin uutinen osuu aina jonkun kohdalle, mutta kannattaa yrittää ajatella, ettet murehtimalla pysty muuttamaan tilannetta suuntaan tai toiseen.
Tuntuu että todella moni käy vielä yksityisellä tässä välissä. Pitäisiköhän itsekin. Vaikkei se tosiaan lopputulosta muuta. Suku iloitsee ja itse ahdistun kun en osaa olla rennosti.
Up