Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta kannustaa syömään epäterveellisesti

Vierailija
27.07.2019 |

Monet valmis- ja roskaruuat ovat naurettavan halpoja ja epäterveellisiä. Useampi terveysasiantuntija ja ravintoterapeutti on sitä mieltä että haitallisesta ruuasta pitaisi pyytää korkeampaa hintaa ja ohjata näin ihmisiä tekemään terveempiä elämänvalintoja esimerkiksi vaikka hampurilainen. Monesta ravintolasta hampurilaisen saa halvimmillaan 1 eurolla ja kaupoissa hampurilaisa myydään jopa 30 sentillä. Mutta hampurilainen sisältää vehnää, lihaa, juustoa, suolaa ja reilusti kaloreita. Siksi kohtuullinen vähittäis hinta olisi säätää jonnekkin 10-30 euron välille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset on kylläkin kalliimpia kuin oikea ruoka.

Vierailija
2/5 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt se on kauppojen syy että sinä olet läski?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
4/5 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käsitä tätä Suomen holhousta, kai nyt ihmiset saavat itse päättää mitä ostavat. Ei sitä todellakaan kuulu "ohjata ihmisiä tekemään parempia valintoja". Se on jokaisen oma asia. 

Onhan juu kasvikset ja hedelmät kalliita, mutta einekset vasta kalliita ovatkin. Vaikka olen itse lihava, teen aina ruoan alusta asti itse enkä osta eineksiä. Syön vain liikaa herkkuja, en syö tarpeeksi kasviksia enkä liiku tarpeeksi, ei siihen vaikuta mikään hinnoilla pelaaminen. 

Nyt olen jättänyt herkut ja rempannut ruokavalioni, herkuista säästetyillä rahoilla ostan kasviksia ja hedelmiä.

Vierailija
5/5 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö?

Viimeksi kun kävin Citymarketissa niin mm porkkanat, lantut, nauriit ja tomaatit oli euron kilo. Kurkku 30 senttiä tarjouksessa, ostin neljä kiloa joka riittää mulla viikoksi. Eikä ne muutkaan vihannekset ja kasvikset juuri euroa kalliimpia ole tähän vuoden aikaan.

Terveellisen ruuan kalleus on samanlainen itsensä kus etus, kun se että ollakseen hoikka tai normaalipainoinen täytyy omata salikortti.

Sit odotetaan että sillä kortilla laihtuu, ilman että tarvitsee itse tehdä mitään.

Oot vaan laiska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi