Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita puolison kanssa talon kunnosta

Onna
26.07.2019 |

Olemme juuri muutaneet uuteen kotiin, asuimme yhdessä edellisessä kodissa n. 10 vuotta ja olimme mielestämme ihan onnellisia ja erimielisyytemme ratkaisimme yhteisymmärryksessä. . Nyt uudessa kodissamme on ilmaantunut useita ongelmia, joista olen puolisolleni maininnut. Olen kertonut hänelle, että asiat huolettavat, koska viittaavat kostusongelmiin. Kellarissa haisee pahalle, kuin märälle betonille. Kivirakenteisessa talossa on halkeamia sisä- ja ulkoseinissä ja sokkelissa. Puoliso on kommentoinut asioita hyvin vähäsanaisesti, kertonut, että koska ymmärtää asioista vähän, ei ota niihin kantaa.

Nyt kuitenkin kuulin, että puoliso oli kertonut minun havainnoimistani asioista työkavereilleen ja olivat nauraneet yhdessä kun olen heidän mielestään vainoharhainen akka joka pitäisi laittaa kuriin. Minua tuo loukkasi kovasti, koska olen ajtellut puolisoni olevan "samalla puolella" ja että yhdessä hoitaisimme yhteisiä asioita. Olemme kuitenkin ajatuneet eri puolille ja kaikki mitä sanon, on hänen mielestään huuhaata, ja hän uskoo mielummin työkavereitaan kuin minua joka kanssaan saman talon jakaa. Puolisoni on itsekin myöntänyt, että meillä haisee kellarissa hieman oudolta, mutta koska ei keksinyt syytä, asia jäi sikseen.

Olenko siis avun tarpeessa oleva akka vai olisko meillä keskustelun paikka?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa sinne terveystarkastaja, ei sun tarvitse sen miehesi kanssa keskustella asiasta. Sitten uskoo kun on faktaa. Toki se jos hän naureskelee sulle on inhottavaa ja voisit sanoa että ei tunnu susta kivalta. Hoitaisin kuitenkin tuon taloasian itsekseni.

Vierailija
2/6 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään kuntotarkastusta?! Nyt yhteys tunnettuun rakennusinsinöriin ym, joka näitä tekee. Tuskin sokkelissa mitään halkeamia saa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi koskaan ostaa taloa, jossa on kellari. Sieltä ne kosteusongelmat aina lähtee.

Miksi edes suostuit muuttamaan? Ja se on aika normaalia, että kellari haisee, no, kellarille.

Vierailija
4/6 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kellari haisee kellarille.

Vierailija
5/6 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi koskaan ostaa taloa, jossa on kellari. Sieltä ne kosteusongelmat aina lähtee.

Miksi edes suostuit muuttamaan? Ja se on aika normaalia, että kellari haisee, no, kellarille.

Roskaa. Jos talo on suoraan maan päälle rakennettu niin helpommin se kosteus siitä asuintiloihin nousee kuin jos on kellari välissä. Vanhoissa taloissa sen kellarin kuuluukin olla hieman kostea. Seinät kun on pelkkää betonia joka on maata vasten. Väistämättä sieltä hieman kosteutta pääsee läpi. Se ei kuitenkaan ole ongelma jos pääsee tuulettumaan pois. Ei se raaka betoniseinä mitään mätänemään ala.

Yksittäiset halkeamat sokkelissa on myös ihan yleisiä. Voihan ne paikkailla halutessaan, mutta enempi se on ulkonäkö juttu kuin välttämättömyys.

Vierailija
6/6 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko vuokralla siinä?

Muussa tapauksessa, ihmettelen, miten olette ostaneet tuollaisen talon? Vai mieskö sen osti ja sinulla ei ole siinä omia rahoja kiinni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi